کد خبر : 1961181 | 06 شهریور 1402 ساعت 20:48 | 26.1K بازدید | 69 دیدگاه

مانچینی کری خواند: 4 ماه دیگر قهرمان آسیا می‌شویم!

روبرتو مانچینی، سرمربی جدید عربستان، در مراسم معرفی‌اش به رسانه‌های خبری گفت اولین هدفش قهرمانی با عربستان در جام ملت‌های آسیا است.

مانچینی کری خواند: 4 ماه دیگر قهرمان آسیا می‌شویم!

به گزارش "ورزش سه"، روبرتو مانچینی که دیشب رسما به عنوان سرمربی جدید تیم ملی عربستان انتخاب شد امروز وارد عربستان شد و با استقبال مقامات فدراسیون فوتبال و خبرنگاران مواجه شد و در صحبت‌هایی کوتاه گفت برنامه‌های مفصلی برای فوتبال این کشور دارد.

رقم قرارداد مانچینی با عربستان رسما اعلام نشده ولی گفته می‌شود او با عربستان قراردادی چهار ساله امضا کرده و دستمزد خالصش 25 میلیون یورو به ازای هر سال است.

1917009

بعد از ورود مانچینی به فرودگاه بین‌المللی شهر ریاض از او طبق سنت امسال تابستان در استقبال از ستاره‌های فوتبال اروپا با یک فنجان قهوه استقبال شد.

مانچینی در معیت مقامات فدراسیون فوتبال عربستان مقابل خبرنگارانی که منتظرش بودند قرار گرفت و در صحبت‌هایی کوتاه گفت: "ما می‌خواهیم روی آینده فوتبال عربستان سرمایه‌گذاری کنیم".

1917007

مانچینی حدود دو هفته پیش روز 12 آگوست به شکلی غیرمنتظره از پست قبلی‌اش هدایت تیم ملی ایتالیا کنار گذاشته شد. بلافاصله شایعاتی مطرح شد که مانچینی با عربستانی‌ها به توافق رسیده و علت کناره‌گیری‌اش از نیمکت آتزوری همین بوده است. چند روز بعد فدراسیون فوتبال ایتالیا لوچانو اسپالتی را به عنوان جانشین مانچینی منصوب کرد.

سرمربی جدید عربستان که با ایتالیا قهرمان یورو 2020 شده ولی نتوانست به جام جهانی 2022 قطر صعود کند در ادامه صحبت‌هایش با خبرنگاران عربستانی گفت: "خوشحالم که به خاطر فعالیت‌هایم در تیم ملی ایتالیا با قدرشناسی زیادی مواجه شدم. از اینکه هدایت تیم ملی عربستان به عهده‌ام گذاشته شده خوشحال و مفتخرم. این یک برنامه استراتژیک است که سرمایه‌گذاری روی جوانان را در دستور کار قرار داده. ما کارهای زیادی برای انجام دادن داریم و می‌دانم مسیر ساده‌ای در پیش نداریم ولی می‌توانیم به بهترین شکل از پس مسئولیت برآییم."

1917006

مانچینی در ادامه با اشاره به اولین رقابت مهمی که او با عربستان در پیش دارد یعنی جام ملت‌های آسیا گفت: "بله، به صراحت می‌گویم که اولین هدفم قهرمانی در جام ملت‌های آسیا است. چهار ماه دیگر قهرمان خواهیم شد."

دیدگاه‌ها