کد خبر : 1962650 | 12 شهریور 1402 ساعت 02:30 | 61.7K بازدید | 17 دیدگاه

عنایتی وظیفه دارد به تیم ملی بازیکن بدهد

تمجید بی‌سابقه امیر از آقای گل سابق فوتبال ایران

امیر قلعه نویی می گوید که رضا عنایتی در بدترین شرایط هدایت تیم امید را برعهده گرفته و با این کار ایثار کرده است.

تمجید بی‌سابقه امیر از آقای گل سابق فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران در حاشیه نخستین جلسه تمرینی ملی پوشان برای دو دیدار دوستانه برابر آنگولا و بلغارستان، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود که یکی از آنها درباره همکاری با تیم امید و رضا عنایتی بود.

«قرار بود که اللهیار صیادمنش، امین حزباوی، یاسین سلمانی و سامان فلاح را به اردوی بزرگسالان دعوت کنید که آنها را به تیم امید فرستادید. فکر می کنم یکی از دغدغه های شما در جلسات، در مورد تیم امید است. می خواستم نگاه شما به تیم امید را بدانم.»

قلعه نویی با تشکر بابت طرح این سوال گفت: در سه، چهار دهه گذشته همیشه تنشی بین تیم ملی بزرگسالان و امید وجود داشت. این دو تیم برای مملکتمان است. فلان بازیکن را به تیم امید نمی دادند و اکنون پنج دهه است که تیم ملی امید ما به المپیک صعود نکرده است، اما حالا تعامل خوبی بین کمیته ملی المپیک، فدراسیون فوتبال، کادر فنی بزرگسالان و تیم ملی امید وجود دارد.

وی گفت: ما این بازیکنان را در اختیار تیم امید قرار دادیم تا بتوانند نتایج خوبی بگیرند. ولی در بدترین شرایط این چهار، پنج دهه، آقای عنایتی آمده و قبول کرده است. آقای عنایتی به یک نوعی، بخاطر مملکتش ایثار کرده و در بدترین شرایط آمده و قبول کرده و در کمترین زمان تیم خوبی را جمع و جور کرده است.

سرمربی تیم ملی می گوید: در گذشته با بهترین امکانات و بازیکنان به المپیک صعود نکردیم، اما عنایتی در تلاش است تا تیمش نتیجه بگیرد و من هم به این تیم خوش‌بین هستم، اما اگر نشد، تلاشش را در کمترین زمان انجام داده است.

وی گفت: شاید اگر هر مربی دیگری جای عنایتی بود به تورنمنت عراق نمی ‌رفت، اما او در سه روز تیم را جمع کرد و الان هم در تلاش است تا تیم ملی خوبی داشته باشد، اما فوتبال است و همانطور که ما در خیلی جاها توقف داشته ایم، رقبای ما هم پیشرفت کرده اند، بخصوص در تیم های پایه.

وی افزود: عنایتی و همکارانش دارند نهایت تلاششان را می کنند و دعا کنیم که با دست پر برگردند. ما وظیفه خود را انجام داده‌ایم و کار مهمی نکرده‌ایم. بله آن چهار بازیکن جزو لیست ما بودند و شاید هم در لیست تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا حضور داشته باشند.

قلعه نویی در پایان گفت: ما علاوه بر نتیجه‌گیری باید با شیبی ملایم تغییرات هم داشته باشیم. تیم ملی امید وظیفه دارد که تیم بزرگسالان بازیکن بدهد. خوشبختانه امسال امیدهای ما در لیگ بازی می‌کنند و توجهی خوبی به آنها می شود. امیدوارم با شیبی ملایم تغییرات را هم داشته باشیم، اما اولویت ما مسابقات ازبکستان است.

دیدگاه‌ها