کد خبر : 1967811 | 03 مهر 1402 ساعت 05:04 | 86.2K بازدید | 22 دیدگاه

خودنمایی قهرمان المپیک در آخرین کشتی؛

بغض گرایی با 14 امتیاز و مدال ترکید

فرنگی‌کار 67 کیلو گرم تیم ملی ایران توانست با دو پیروزی پیاپی به مدال برنز رقابت‌های جهانی برسد.

بغض گرایی با 14 امتیاز و مدال ترکید

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا گرایی که روز گذشته پس از کسب دو پیروزی پیاپی مقابل کشتی‌گیران ازبکستان و ژاپن در وزن 67 کیلو گرم قهرمانی جهان، در دیدار مرحله یک چهارم نهایی برابر حسرت جعفروف آذربایجانی شکست غیرمنتظره 9 بر صفر را متحمل شد، روز یکشنبه در جدول شانس مجدد شرکت کرد و توانست مدال برنز به دست بیاورد.

این قهرمان المپیک و جهان که دیروز نمایش دور از انتظاری برای تیم ملی کشتی فرنگی ایران داشت و برابر فرنگی‌کار آذربایجانی باخت سنگینی داشت، با توجه به صعود جعفروف به فینال به جدول شانس مجدد رفت و با انجام دو کشتی و پیروزی برابر حریفانی از ارمنستان و مجارستان به مقام سوم رسید.

1930330

محمدرضا گرایی در نخستین مسابقه خود در جدول شانس مجدد در رقابت‌های قهرمانی جهان در بلگراد صربستان، مقابل کریستین وانزا از مجارستان قرار گرفت و توانست به پیروزی 6 بر 5 دست پیدا کند تا به مسابقه رده بندی برود.

این فرنگی کار 67 کیلو گرم تیم ملی ایران در آخرین مسابقه‌اش برای کسب مقام سوم مقابل اسلاویک گالستیان از ارمنستان قرار گرفت و موفق شد به برتری 8 بر صفر دست پیدا کند تا مدال برنز را به دست بیاورد و سهمیه المپیک 2024 پاریس را هم به دست بیاورد.

1930331

بدین ترتیب و با احتساب کسب مقام سوم توسط محمدرضا گرایی، تیم ملی کشتی فرنگی ایران توانست با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و سه مدال برنز، به عنوان نایب قهرمانی در رقابت‌های جهانی در بلگراد صربستان دست پیدا کند و چهار سهمیه المپیک هم بگیرد.

جالب اینجاست که قهرمان وزن محمدرضا گرایی، لوئیز اورتا از کوبا بود که در کشتی فینال توانست در یک کشتی تماشایی با نتیجه 4 بر 3 حسرت جعفروف را که گرایی را 10 بر صفر شکست داده بود، ببرد و به مدال طلا برسد.

1930307
آمادگی عجیب و غریب اورتا در تصویری که بعد از برنده شدن فینال از او گرفته شده، پیداست. تمام بدن او رگ و عضله است!

کشتی گیر کوبایی قبلا در المپیک توکیو در وزن 60 کیلو برنده مدال طلا شده بود و حالا برای دوره بعدی از رقبای اصلی محمدرضا گرایی به حساب می‌آید؛ به جز این دو کشتی گیر فینالیست (اورتا و جعفروف)، منش قهرمان سال گذشته رقابت‌های جهانی نیز سهمیه المپیک را گرفته و رقابت بسیار سختی در المپیک 2024 با یکدیگر دارند و به نظر می‌رسد المپیک پاریس از بین همین چهره‌ها معرفی بشود.

دیدگاه‌ها