کد خبر : 1970111 | 12 مهر 1402 ساعت 05:25 | 49.3K بازدید | 29 دیدگاه

افشای جزئیات جنجالی‌ترین تصمیم داوری فصل

فایل صوتی مکالمه داوران بازی جنجالی تاتنهام - لیورپول منتشر شد و گفت‌و‌گوی داوران نشان می‌دهد که حق با اتحادیه داوران لیگ برتر است.

افشای جزئیات جنجالی‌ترین تصمیم داوری فصل

به گزارش "ورزش سه"، در بازی روز شنبه در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر انگلیس، گل سالم لوئیز دیاز، وینگر کلمبیایی لیورپول، به اشتباه آفساید اعلام شد. اتحادیه داوران پس از بازی بیانیه‌ای منتشر کرد و آن را «خطای انسانی» خواند. باشگاه لیورپول ادعای اتحادیه را غیرقابل قبول عنوان کرد و در ادامه خواستار پخش فایل صوتی مکالمه داوران در هنگام مردود شدن گل دیاز شدند. در ابتدا اختلاف نظر‌هایی در هیئت داوران برای پخش این فایل وجود داشت اما در نهایت این فایل در اختیار باشگاه لیورپول قرار داده شد و حالا به صورت رسمی منتشر شده است.

این مکالمه که بین مسئول خط، داوران ویدئویی، اپراتور پخش مجدد تصاویر و داور است، نشان می‌دهد که آن «خطای انسانی» که در بیانیه اتحادیه داوران ذکر شده بود درست است و همین خطا منجر به رد گل دیاز شده است.

این فایل صوتی با بررسی داوران و کشیدن خط‌ها و تغییر زاویه‌های صحنه آغاز می‌شود.

در ادامه کمک داور ویدئویی که احتمالا تصور کرده داور درون زمین گل را قبول کرده، پس از پایان بررسی به داور می‌گوید:«چک کامل شد، مشکلی ندارد.»

1935343

پس از آغاز مجدد بازی اپراتور پخش تصاویر متوجه اشتباه می‌شود و خطاب به داوران VAR می‌گوید:«صبر کن صبر کن، تصمیم درون زمین آفساید است، مشکلی نداری؟»

در ادامه داور VAR شوکه از تصمیم گرفته‌‌شده به بقیه داوران می‌گوید بازی به جریان افتاده است و نمی‌تواند کاری انجام دهد.

1935342

با این فایل مشخص شد که ادعای اتحادیه درباره اشتباه صحیح بود و شفاف‌سازی‌ای که باشگاه لیورپول خواستار آن شده بود، تا حد قابل قبولی انجام شد.

دیدگاه‌ها