کد خبر : 1970732 | 14 مهر 1402 ساعت 19:18 | 80.5K بازدید | 99 دیدگاه

وقتی از ایران رفتم که مرا نخواستند؛

حمله تند فغانی به افشاریان: داور بزرگی نبودی!

علیرضا فغانی در حاشیه دیدار هوادار و فولاد مصاحبه تندی علیه خداداد افشاریان داشت‌.

حمله تند فغانی به افشاریان: داور بزرگی نبودی!

به گزارش ورزش سه، علیرضا فغانی که برای دریافت مدرک دکترای خود به ایران سفر کرده است، امروز برای تماشای دیدار هوادار و فولاد در استادیوم دستگردی حاضر شد. او در حاشیه این مسابقه در گفتگو با خبرنگاران گفت: خیلی خوشحالم که شما دوستان عزیز را ببینم. از فرصت استفاده کردیم و اینجا حضور پیدا کردیم. لیگ استرالیا از هفته دیگر شروع می‌شود. من هفته پیش برای لیگ قهرمانان، ازبکستان بودم. برای دفاع از رساله دکترا ایران آمدم و هفته بعد هم به مالزی می‌روم برای کلاس جام ملتهای آسیا. از صفحات شما دوستان بازی‌ها را پیگیری می‌کنم و زنده نگاه نمی‌کنم.

ویدئو: 312846

او در خصوص کنار گذاشته شدن خود توسط کمیته داوران گفت: من همیشه موافق اساسنامه‌ها بودم ولی مشکل اصلی کشور ما این است که هیچ کاری را به درستی انجام نمی‌دهیم. یک نفر که می‌خواهد برود، خوب بدرقه‌اش نمی‌کنیم. داور می‌خواهد خط بخورد با جواب تلفن ندادن و مسائل زیرمیزی رقم می‌خورد که دلخوری پیش می‌آید. در اکثر زمینه‌ها اینجوری است. یک نفر که دورانش تمام می‌شود تودیع می‌کنند و نفر جدید معارفه می‌شود.

فغانی تاکید کرد: من هیچ دلخوری ندارم و تصمیم کمیته داوران این بود که ۴۵ساله شدم و تمام شده‌ام. اگر حرف و برنامه و نقشه‌ای بوده من کار خودم را دنبال کردم. با جلسه‌ای که با کمیته داوران استرالیا و فیفا و آسیا داشتیم، برای بحث بین المللی از استرالیا ادامه می‌دهم.

وی در خصوص تمرینات و فرم بدنی ایده‌آل خود توضیح داد: یک خرده شرایط برایم سخت‌تر شده است. سن که بالاتر می‌رود، آماده‌سازی سخت‌تر می‌شود ولی آنها احترام قائل می‌شوند و تا زمانی که بتوانی تست بدهی و مصوبه فیفا را دنبال می‌کنند برایم قابل احترام است.

فغانی درباره اشتباهات داوری در لیگ برتر ایران عنوان کرد: اشتباهات داوری همیشه بوده و باید از کمیته داوران بپرسید و آنها باید راه حل و آموزش داشته باشند. به نظرم در چند دوره گذشته آدمی که بتواند به داوری ما کمک کند در راس کار نبوده است.

او درباره قانونی که بر اساس آن داوران در ۴۵ سالگی کنار گذاشته می‌شوند، گفت: این قانون در کشور ماست و مشکلی هم نداشتم ولی اینکه در جلسه یکسری حرف‌ها رد و بدل شود که بگویند من جلوی جوان‌ها را گرفتم را قبول ندارم. قبلا در جام ملت‌ها یک تیم داشتیم و الان هم یک تیم داریم و اگر هنر داشتید تعداد تیم‌های داوری را زیاد می‌کردید.

1936537

فغانی درباره ورود VAR به ایران گفت: انشالله در لیگ کشورمان VAR را داشته باشیم چرا که پتانسیل، امکانات و بودجه‌اش را داریم. امیدوارم که نهایی شود.

او در پاسخ به اینکه آیا با سیاست‌های کمیته داوران موافق است، بیان کرد: سیاست یک کار جمعی است و آنها برای آینده تصمیم می‌گیرند که چه کسانی باشند و آنها هم باید پاسخ بدهند. یک نفر مسئول می‌شود همه کاری‌ هم ممکن است بکند ولی شما بگویید  کسی بوده که به خاطر این کارها کنار گذاشته شود؟

فغانی آیا در لیگ استرالیا هم ضرب شتم داوران صورت می‌گیرد، گفت: اینجا هم در لیگ ایالتی یک داور را زده بودند و همه جای دنیا پیش می‌آید و باید یک فکر اساسی بشود.

او در مورد عملکرد افشاریان گفت: من صحبت شخص را نمی‌کنم. خودشان هم عنوان کردند که برای آمدن در راس کار باید لابی کنی و هیچکدام بر اساس شایستگی نیستند. اینکه ایشان در راس کار است دلیل نمی‌شود داور بزرگی باشد. نه ایشان، قبلی‌ها هم همینطور. با وجود اینکه آنها با رای می‌آمدند و انتخاب می‌شدند ما احترام می گذاشتیم. من زمانی که خط خوردم بدون مصاحبه و گلایه رفتم. من کارم را دنبال می‌کنم و اگر الان هم صحبتی شد به خاطر پیشرفت داوری‌مان است.

فغانی در پایان در مورد حسش از داوری برای استرالیا گفت: من یک سری دوستان سیاسی داشتم که بهشان قول دادم همیشه به اسم ایران داوری کنم و خوشحالم که به قولم عمل کردم و فقط وقتی تابعیتم عوض شد که من را نخواستند. یعنی خودم تصمیم نگرفتم و چون دوست داشتم ادامه بدهم از سمت استرالیا ادامه دادم

دیدگاه‌ها