کد خبر : 1975523 | 05 آبان 1402 ساعت 11:40 | 7.7K بازدید | 6 دیدگاه

انتظار داشتند باشگاهم برای سفر به تهران بلیت بگیرد

دلایل عجیب غیبت لژیونر فوتبال زنان در تیم ملی

يكى از اعضاى تصميم‌گيرنده از من سوال كردند كه چرا در قراردادم با تيم هندى آپشنى نگنجانده‌ام كه براى بازي‌هاى ملى برايم بليت هواپيما تهيه كنند.

دلایل عجیب غیبت لژیونر فوتبال زنان در تیم ملی

به گزارش "ورزش سه"، هاجر دباغ دختر اصفهانى ٢٤ ساله و ستاره درخشان فوتبال زنان ايران، با ٥٩ بازى و ٢٤ گل ملى آمار خيره‌كننده‌اى هم در ليگ برتر دارد؛ بيش از ١٠٠ بازى ليگ برترى با پيراهن سپاهان اصفهان و زدن ١٢٦ گل. فوتباليستى كه بارها مورد تمجيد AFC قرار گرفت و در سال‌هاى اخير، كنفدراسيون فوتبال آسيا از او به عنوان يكى از ستاره‌هاى آينده‌دار قاره كهن نام برده است.

ستاره‌اى با توانايى بازى در چند پست، شوت‌هاى سهمگين، بازي‌سازى تأثيرگذار و البته گلزن كه در اقدامى عجيب توسط مريم آزمون سرمربى تيم ملى پيش‌تر از اين به نيمكت دوخته شد و براى اعزام به مرحله دوم رقابت‌هاى انتخابى المپيك ٢٠٢٤ پاريس در استراليا و هم جايى در بين نفرات اعزامى نداشت.

خط خوردن هاجر دباغ در اين سن و سال آن هم با توانايى‌هاى بالا از تيم ملى، آنقدر علامت سوال‌هاى مختلف در ذهن ايجاد مى‌كند كه بيشتر از مباحث فنى، آدم درگير انواع و اقسام تحليل‌هاى غير فوتبالى مى‌شود.
آيا خط خوردن دباغ ربطى به لژيونر شدن اين بازيكن شناخته شده و با اخلاق كه هميشه بدون حاشيه در فوتبال درخشيده است، دارد؟

ستاره تيم ملى اكنون با قراردادى سه ماهه و بند تمديد هفت ماهه فعال براى حضور در ليگ قهرمان آسيا به تيم قهرمان ليگ زنان هندوستان يعنى "گلومام كرالا" پيوسته و در هند به سر مى‌برد تا از پانزدهم آبان در تركيب تيمش به ميدان برود، در حالي‌كه تيم ملى فوتبال زنان ايران به استراليا سفر كرده تا در مقابل ميزبان، فيليپين و چين تايپه شانس خود را براى صعود از اين مرحله و نزديك شدن به حضور در المپيك پاريس امتحان كند.

1945526

بولت پرسپولیسچرا با تيم ملى در استراليا و انتخابى المپيك نيستى؟

نبودن من را بايد از خانم مريم آزمون سرمربى تيم ملى بپرسيد. ايشان بعد اينكه با تيم هندى قرارداد بستم، پيام دادند و تبريك گفتند. كادر فنى هم پيام دادند. دوستان گفتند كه براى حضور در تيم ملى از طرف فدراسيون هماهنگ مى‌كنند.

بولت پرسپولیسپس چرا امروز به جاى استراليا و تركيب تيم ملى، تو در هندوستان و تمرينات باشگاهى هستى؟

ليست نهايى كه اعلام شد خودم هم تعجب كردم، البته من اعلام كرده بودم كه براى بليت و اين حرف‌ها هزينه نمى‌كنم و اگر فدراسيون بخواهد خودش شرايط را فراهم خواهد كرد.

بولت پرسپولیساما تو كه بازيكن معمولى نبودى، يكى از ستاره‌هاى فيكس تيم ملى محسوب مى‌شدى و جزء چند بازيكن اول ليگ برتر آنهم تنها با ٢٤ سال سن؟!

سوال منم همين است، هميشه در تيم ملى فيكس بودم غير از دوره اخير، دقيقا ٩ سال است كه من پيراهن تيم ملى بزرگسالان زنان ايران را بر تن دارم.

1945523

بولت پرسپولیسيعنى از زمانى كه مريم آزمون سرمربى شده تو به نيمكت‌نشين شدى و حالا هم خط خوردى؟

در دوره‌هاى قبل هم خانم آزمون سرمربى بوده‌اند و من تحت نظر ايشان براى تيم ملى فيكس بازى مى‌كردم، اما در اين دوره كه سرمربى شدند نيمكت نشين شدم، الان هم كه براى استراليا دعوت نشدم.

بولت پرسپولیسجالب است حالا كه لژيونر هم شدى به نظرت كمى اين اتفاق عجيب نيست؟

يكى از اعضاى تصميم گيرنده از من سوال كردند كه چرا در قراردادم با تيم هندى آپشنى نگنجانده‌ام كه براى بازي‌هاى ملى برايم بليت هواپيما تهيه كنند و هزينه‌هاى رفت و آمدم را بدهند، راستش خودم هم از طرح اين موضوع تعجب كردم.

بولت پرسپولیسسرمربى تيم ملى اين موضوع را مطرح كردند؟

نه به هيچ عنوان، شخص تأثيرگذار و تصميم گيرنده ديگرى كه دلم نمى‌خواهد مطرح كنم.

بولت پرسپولیساين اتفاق به جايگاهت در تيم باشگاهى جديد در آستانه ليگ قهرمانان آسيا لطمه‌اى نمى‌زند؟ آنها از اينكه ستاره‌اى كه تازه خريده‌اند از تيم ملى خط مى خورد تعجب نكرده اند؟

چه بگويم؟ همه اين سال‌ها بى‌منت براى تيم ملى فداكارى كرده‌ام، دوست داشتم در مرحله دوم انتخابى المپيك هم به تيم كمك كنم اما فقط يك كار از من برمى‌آيد. اينكه احترام بگذارم به تصميم كادر فنى و براى بچه‌ها آرزوى موفقيت كنم.

1945524

بولت پرسپولیسبرسيم به پيوستن تو به باشگاه هندى؟

ده روز است به هند آمده‌ام و در تمرينات حاضرم، شكر خدا اوضاع خيلى خوبه، البته كمی سخت است.

بولت پرسپولیسچه سختى؟
  
تفاوت فرهنگ‌ها، البته اين‌ها انسان‌هاى مهربانى هستند، از روز دوم غذاى من را از بقيه جدا كردند و هر روز برايم غذاهاى مخصوص درست مى‌كنند؛ چون ذائقه من و ديگران متفاوت است. الان همه جوره اينجا راحتم، فقط مانده دلتنگى.

بولت پرسپولیسدلتنگ خانواده؟

دقيقا، البته باهاش كنار خواهم آمد، براى من كه هميشه و تمام عمر در اصفهان و سپاهان فوتبال بازى كردم اين ابتداى لژيونر شدن كمى سخت است، البته هميشه دختر مستقلى بوده‌ام اما دورى مادر و پدرم سخت است.

بولت پرسپولیسامكانات جانبى هم كنار مبلغ قراردادت برايت در نظر گرفته‌اند؟

يك خانه چهار طبقه در اختيار گذاشته‌اند.

بولت پرسپولیسچهار طبقه براى تو؟! (با خنده)

نه بابا (مى‌خندد) چهار بازيكن خارجى هستيم و تعدادى كه ديگر شهرهاى هند عضو تيم هستند.

1945527

بولت پرسپولیسسه بازيكن ديگر خارجى كجايى‌اند؟

من كه ايرانى‌ام و اصفهانى (مى‌زند زير خنده)، دو بازيكن غنايى و يك كنيايى.

بولت پرسپولیساز كى درگير ليگ قهرمانان آسيا مى‌شوى؟

از پانزدهم آبان بازي‌هاى گروه ما متمركز به ميزبانى تايلند آغاز مى‌شود، تيم ما از هند، نماينده ژاپن، تايلند و چين تايپه در يك گروه قرار داريم.

بولت پرسپولیسوضعيت امكانات باشگاه چطور است، زمين چمن شما مثل استاديوم آزادى كه وضعش خراب و آشفته نيست؟!

امكانات كه واقعا عالي است، از لحاظ سبك تمرينى هم عالى‌اند، گرم كردن ابتداى تمرين آنها هم با ما فرق دارد، چمن اصلى كه مخمل است، سه تا زمين تمرينى هم دارند با امكانات و زمين خوب و مطلوب. اين امكانات را ما در ايران نداريم.

بولت پرسپولیسسوال آخر؛ هدف اصلى هاجر دباغ؟

به اين باشگاه و رقابت‌هاى ليگ قهرمانان آسيا كه كيفيت بالا و قدرتمندى دارد به عنوان سكوى پرتاب نگاه مى‌كنم.

بولت پرسپولیسپرتاب به كجا؟

رشد بيشتر و رسيدن به فوتبال باشگاهى در اروپا، هدفم رفتن به اروپاست.

پوريا تابان

دیدگاه‌ها