کد خبر : 1979694 | 22 آبان 1402 ساعت 13:03 | 19.8K بازدید | 7 دیدگاه

درخشش هاجر دباغى در لیگ قهرمانان

پاس گل استثنایی ستاره سابق سپاهان در آسیا

تيم "گلومام كرالا" قهرمان ليگ هندوستان با درخشش فوق‌العاده ى هاجر دباغى با پيروزى مقابل نماینده تایلند به کار خود پایان داد.

پاس گل استثنایی ستاره سابق سپاهان در آسیا

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته در آخرين مسابقه گروه الف رقابت‌هاى قهرمانى فوتبال باشگاه‌هاى زنان آسيا، گلومام كرالا كه از هاجر دباغى در تركيب خود بهره مى‌برد در تايلند برابر نماينده ميزبان صف آرايى كرد. با توجه به صعود تيم اوراواى ژاپن به عنوان تيم نخست اين گروه به فينال و حذف خاتون بم در گروه ب، فوتبال زنان ايران براى مطرح شدن در قهرمانى باشگاه‌هاى آسيا دل به ساق‌هاى هاجر دباغى بازيكن ٢٤ ساله‌ى سابق سپاهان اصفهان در تركيب تيم هندى و آخرين بازى بسته بود.

هاجر دباغى كه در ديدار دوم گلومام كرالا هند مقابل هوآلين چين‌تايپه با حركتى مارادونا وار سه چهار بازيكن حريف را از سر راه برداشت و بيشترين تأثير در به ثمر رسيدن گل و شكست نخوردن تيم خود را داشت در ديدار آخر مقابل اف سى بانكوك نماينده‌ى ميزبان با ثبت گلى زيبا، پاس گلى محشر و تأثيرگذارى روى گلى ديگر عنوان بهترين بازيكن زمين را به خود اختصاص داد.

درخششى كه در دقيقه ٨٦ با آسيب‌ديدگى شديد كام همه را تلخ كرد تا هاجر دباغى از تركيب تيم هندى مستقيم راهى بيمارستان شود و مچ پاى خود را در آتل ببيند.

هاجر دباغى در گفت‌وگوى اختصاصى به "ورزش سه" گفت: خدا را شكر با عكس‌بردارى مشخص شد مچ پاى راستم نشكسته است و فعلا در آتل است تا با بازگشت به هند جواب ام آى آر، همه چيز را مشخص كند. به نظر و با تجربه‌ى خودم كشيدگى تاندون است شايد هم برگردم ايران تا تمام كارهاى درمانش را سريع پيگيرى كنم.

1953652

بولت هوادارمقابل اف سى بانكوك ميزبان عملكردت مقابل حريف قبلى را تكميل كردى و با درخشش خيره كننده هم گل زدى، هم پاس گل دادى و هم روى گلى ديگر تأثير داشتى.

تمام اين روياها را هميشه با لباس سپاهان در ذهنم متصور شده بودم، حتى شايد باور نكنيد در اين رقابت‌ها براى خوشحالى بعد از گل هم هيچ تصويرسازى در ذهنم نكرده بودم، اينجا فقط وظيفه‌ام را انجام دادم، وقتى اولين گل باشگاه‌هاى آسيا و اولين پاس گل را در بازى شب گذشته ثبت كردم همون لحظه دچار خلعى بزرگ شدم. اينكه اين دستاوردها با لباس تيم محبوبم سپاهان نبود. به اين نتايج، فردى مى‌نگرم اما به هر چيزى كه در سپاهان برايم رخ مى‌داد تيمى نگاه مى‌كردم.
ديشب جواب زحمات خودم را گرفتم، به نظرم دليلش نيز دعاى پدر و مادرم است.

بولت هواداردرخشش تو در قهرمانى باشگاه‌هاى آسيا اين حسرت را ايجاد كرد كه چرا از تيم ملى براى مرحله دوم مقدماتى المپيك كنار گذاشته شدى و جايت حسابى در استراليا خالى بود.

تمام زمانى كه بچه‌های تيم ملى در استراليا درگير بازي‌ها بودند در هند به خودم مى‌گفتم من هاجر دباغ هستم اگر جايى كه بايد باشم نيستم چيزى را از دست نداده‌ام، آن كسى كه چيزى را از دست داد كس ديگرى است.

1953654

بولت هوادارمنظورت به مريم آزمون سرمربى تيم ملى است؟

فقط اين را مى‌دانم كه آن فرد من نيستم، آن شخصى نيز كه بايد حسرت بخورد و بگويد اى كاش باز هم من نيستم، من عاشق تيم ملى ايران و فوتبالم و همه ى توانم را براى تيم ملى و موفقيت كشورم به كار مى‌بندم.

بولت هواداربا عملكردت در دو بازى آخر دور مقدماتى قهرمانى باشگاه‌هاى آسيا در هند به يك قهرمان بدل شدى.

از اول هم مهربان و مهمان نواز بودند، البته با اضافه شدن بازيكنان ملى به باشگاه، جو برايم كمى سنگين شد، بازى اول مقابل اوراواى ژاپن خوب نبودم و دليلش وقفه طولانى در بازى كردنم و دورى از ميدان مسابقه بود، اما بعد از دو بازى دوم و سوم جو عوض شد و با عملكردم رفتار ملى پوشان هم فوق العاده شد. حتى بعد از بازى ملى پوش‌ها كه بزرگتر تيم و مشهور هم هستند مرا كول مى‌كنند كه آسيب ديدگى‌ام تشديد نشود.

بولت هوادارهمه از نبود بازي‌هاى زياد در فوتبال ايران براى زنان حسابى ناراضى اند

آيا اين درست است كه امسال ليگ را تحت فشار بگذارند كه از اسفند تا آبان تعطيل باشد؟ به نظرم تحميل اين فشار نادرست به برگزارى متداوم ليگ در همه جاى دنيا مسخره است. سالى كه خانم ايراندوست در تيم ملى بود حرفه‌اى رفتار مى‌شد، يك سال تمام درگير ليگ و بازي‌هاى دوستانه بوديم. خانم مريم ايراندوست با خانم گلاره ناظمى تعامل سازنده به نفع فوتبال باشگاهى و ملى داشت. اما امسال ليگ اسفند تمام شده و براى دير شروع شدنش فشار آوردند و از اين موضوع من، ديگر فوتباليست‌ها، تيم خاتون بم خيلى آسيب ديديم.
در دل ليگ، مسابقه و جام حذفى است كه بازيكن به آمادگى مى‌رسد نه فقط تمرين و اردو. درگير بودن بازيكن در مسابقه باعث رشد باشگاه، تيم ملى و فوتبال مى شود. براى همين در بازى اول مقابل نماينده ژاپن خوب نبودم، خاتون بم هم از همين موضوع در باشگاه‌هاى آسيا حسابى ضربه خورد.

1953655

بولت هواداربا اين اوصاف قراردادت را در هند تمديد مى كنى؟

هنوز تصميمى براى ماندم نگرفتم، باشگاه هند خواستار تمديد قرار داد است، پيشنهاد ابتدايى آن‌ها هفت ماهه بود اما من سه ماهه بستم با شرط اختيار در تمديد، با ايجنتم صحبت كردند و قرار شده جلسه بگذاريم. يك ماه ديگر از قرادادم باقى مانده و فعلا از همه چيز مهم‌تر حل مشكل آسيب‌ديدگى‌ام خواهد بود. باشگاه نظرش براى تمديد طولانى مدت قرارداد است.

بولت هواداربه عنوان آخرين سوال از اتفاقات بعد از گل زدن و پاس گل در باشگاههاى آسيا براى تيم هندى بگو، سه بار عقب افتاديد، مساوى كرديد و ميزبان را در آخر چهار بر سه برديد

دقيقه ٨٦ از داخل زمين مستقيم رفتم بيمارستان و بعد هتل، اولين نفر به مادرم زنگ زدم، برادرزاده‌ام را برده بود بيرون، هر طورى بود پيدايش كردم نمی‌دونستم بخندم يا گريه كنم آخرش هم مات و مبهوت برايش تعريف كردم كه گل زدم و پاس گل دادم.

✍🏻 پوريا تابان

دیدگاه‌ها