کد خبر : 1983753 | 10 آذر 1402 ساعت 12:30 | 115.5K بازدید | 128 دیدگاه

آن شب در دوحه چه گذشت؟

دعوای مسی-لوا: افشاگری پس از یک سال

بحث درگیری لیونل مسی و روبرت لواندوفسکی بار دیگر به سوژه داغ دنیای فوتبال تبدیل شده است.

دعوای مسی-لوا: افشاگری پس از یک سال

به گزارش "ورزش سه"، یک سال پیش بود که تیم ملی آرژانتین موفق شد با پیروزی 0-2 برابر تیم ملی لهستان به مرحله یک هشتم جام جهانی 2022 قطر صعود کند. 

دو گل از الکسیس مک آلیستر و خولین آلوارز باعث شد که تیم لیونل اسکالونی پس از شکست باورنکردنی و غیرمنتظره برابر تیم ملی عربستان و پیروزی برابر تیم ملی مکزیک به مرحله بعدی جام جهانی راه پیدا کند.

توجه بسیاری به رویارویی مسی و لواندوفسکی در این دیدار بود که حواشی بسیاری را هم به همراه داشت و پس از آن مسائل بسیاری درباره آن مطرح شده است.

مسی – لواندوفسکی: رویارویی در قطر
یکی از دلایل اصلی حساسیت دیدار بین تیم‌های ملی آرژانیتم و لهستان حضور مسی و لواندوفسکی در زمین بود که به نظر می‌رسید هر دو مانند یک بمب ساعتی عمل می‌کنند و این تنش هرچه به پایان بازی نزدیک‌تر می‌شدیم، بیشتر می‌شد. 

اوج این جنجال زمانی بود که این دو نفر با یکدیگر برخوردی داشتند و ستاره لهستانی خطایی روی مسی انجام داد و پس از آن از او عذرخواهی کرد اما لئو عذرخواهی‌اش را قبول نکرد. 

1960825

تمام چشم‌ها پس از سوت پایان بازی به این دو بازیکن بود. لوا حرفی به مسی زد و صحبت‌هایی در گوشی برای چند ثانیه ادامه داشت که مشخص بود چندان دوستانه نیست چون خبری از لبخند روی لب هیچ یک از آنها نبود و پس از آن هرکدام سراغ هم تیمی‌هایشان رفتند.

صحبت مسی پس از رویارویی با لواندوفسکی در جام جهانی
کاپیتان تیم ملی آرژانتین پس از پایان این بازی و پیروزی تیمش برابر لهستان درباره صحبتی که با لواندوفسکی داشت گفت: «حرف خاصی نبود. به من یاد داده‌اند که هر چیزی در زمین رخ می‌دهد باید در زمین بماند، درست مثل رختکن. حرف‌هایی که ما به صورت خصوصی به هم می‌زنیم هرگز در جایی مطرح نخواهد شد.»

شروع درگیری مسی و لوا: توپ طلای 2021
توپ طلای سال 2021 در حالی به مسی رسید که این بازیکن برای هفتمین بار و با رای‌گیری انجام شده از سوی فرانس فوتبال برنده این جایزه شد. او 613 رای به دست آورد، در حالی که ستاره لهستانی 580 رای داشت و همین جنجال زیادی را ایجاد کرد. 

مسی پس از دریافت این جایزه خطاب به رقیبش گفت: «قرار گرفتن در اینجا در کنار تو باعث افتخار است. تو رکوردهای بسیاری را شکستی و شایسته دریافت توپ طلا بودی. همه موافق هستند که سال گذشته تو برنده بودی. مراسم به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد اما من فکر می‌کنم تو شایسته این بودی که این توپ طلا را در خانه داشته باشی.»

1960826

این صحبت‌ها واکنش بسیاری را به همراه داشت و یکی از خبرنگاران لهستانی از ستاره تیم ملی کشورش پرسید که آیا فکر می‌کند این صحبت‌ها صادقانه بوده است یا خیر. او در پاسخ گفت: «من دوست داشتم که این صحبت‌ها صادقانه باشد، نه فقط کلمات توخالی. خیلی نزدیک بودم و با لیونل مسی رقابت داشتم. البته که برای سبک بازی او و دستاوردهایش احترام قائل هستم. واقعیت این است که رقابت من با او نشانگر سطحی است که می‌توانم به آن برسم اما در حال حاضر ناراضی هستم.»

این اظهارات هم مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها و فوتبال‌دوستان قرار گرفت و البته از سوی مسی بدون پاسخ نماند.
این ستاره آرژانتینی در فاصله کوتاهی پس این صحبت‌ها به TyC Sports گفت: «هر کس می‌تواند نظر خودش را بدهد و هرچه می‌خواهد بگوید. من با حرف‌های لوا موافق نیستم اما اهمیتی هم برایم ندارد. او می‌تواند هر چه دوست دارد بگوید. حرف‌هایی که من در آن زمان زدم از اعماق قلبم بود چون واقعا چنین احساسی داشتم که او شایسته توپ طلاست. او سال قبل شایسته کسب این جایزه بود اما سالی که من بردم، نه.»

لوا صحبتش با مسی را فاش کرد
این ستاره سابق بایرن مونیخ بالاخره تصمیم گرفت که صحبت‌هایش با مسی را در گفتگو با بیلد فاش کند: «ما کمی صحبت کردیم و جالب بود. من به مسی گفتم که دفاعی‌تر از همیشه بازی کرده اما گاهی این چیزی است که تیم نیاز دارد.»

1960827

او کمی بعد در گفتگو با روزنامه اسپانیایی اسپورت درباره همین صحنه اضافه کرد: «دوست ندارم درباره حرف‌هایی که زدیم صحبت کنم اما گفتگوی جذابی بود. فکر می‌کنم این مسائل نباید توضیح داده شوند چون خصوصی هستند اما خیلی صحبت خوبی بود.»

تمجید لواندوفسکی از قهرمانی مسی و آرژانتین
این ستاره لهستانی پس از آن تصمیم گرفت حسن نیتش را به مسی و تیم ملی آرژانتین نشان دهد: «قهرمانی در جام جهانی رویای او بود که به حقیقت پیوست. من می‌دانم که او در طول این سال‌ها چه فشاری را تحمل کرد. حالا به همه افتخارات در دنیای فوتبال رسیده است. او بهترین بازیکن دنیاست و از این لذت خواهد برد. می‌توانم تصور کنم که این قهرمانی چه ارزشی برای او و کشورش دارد. بازی برابر او بسیار دشوار است. مسی این قهرمانی را با شایستگی تمام به دست آورد.»

لوا سپس تاکید کرد که این قهرمانی باعث تعجب او نشده و آرژانتین از همان ابتدا در بین مدعیان بوده است: «من پیش از جام جهانی هم گفته بودم که آنها مدعی قهرمانی هستند. هر بار کسی از من سوالی کرد، به این موضوع اشاره کردم. حتی وقتی این تیم برابر عربستان باخت هم مطمئن بودم که آنها به فینال خواهند رسید و همین اتفاق هم رخ داد.»

دیدگاه‌ها