کد خبر : 1994445 | 24 دی 1402 ساعت 20:25 | 6K بازدید | 3 دیدگاه

به دلیل برخورد با فرانتس بکن باوئر؛

حمله اسطوره بایرن به رئیس سابق فدراسیون فوتبال آلمان

کارل هاینس رومینگه، رئیس سابق باشگاه بایرن مونیخ، به دلیل برخورد رئیس وقت فدراسیون فوتبال آلمان، خشمگین است و گفته نام او را هرگز به زبان نمی‌آورد.

حمله اسطوره بایرن به رئیس سابق فدراسیون فوتبال آلمان

به گزارش "ورزش سه"، کارل هاینس رومنیگه، رئیس سابق باشگاه بایرن مونیخ، از رفتار رئیس وقت فدراسیون فوتبال آلمان با فرانتس بکن باوئر درباره ماجرای میزبانی جام جهانی 2006 به شدت انتقاد کرد.

رومنیگه گفت‌وگویی با نشریه آلمانی بیلد انجام داد و در این خصوص خشم خود را بیان کرد.

1978572

بیلد: آیا تلاشی برای نابودی فرانتس بکن‌باوئر با شایعات آن زمان صورت گرفت؟

رومنیگه: بدون فرانتس بکن باوئر، ممکن نبود فوتبال آلمان این شکلی باشد. فدراسیون فوتبال آلمان باید یک بنای یادبود برای او ایجاد کند. همه ما در بایرن مونیخ وحشت کردیم که این شایعات نادرست و تایید نشده در رسانه‌ها منتشر شد و فدراسیون فوتبال آلمان نفت بیشتری روی آتش ریخت. به خصوص از طرف شخصی که دیگر هرگز نامش را نخواهم گفت.

منظور رومنیگه چه کسی است؟ احتمالا تئو زوانزیگر! گفته می‌شود که رئیس سابق فدراسیون فوتبال آلمان در سال 2015 با اطلاعاتی به افشاگری‌های مجله خبری "اشپیگل" دامن زد. البته خود زوانزیگر این موضوع را رد می‌کند. در آن زمان، او از جمله از فدراسیون فوتبال آلمان خواست تا دعاوی مالی علیه بکن باوئر را بررسی کند.

رومنیگه حسرت ملاقات نکردن با بکن باوئر را دارد: "اولی هوینس، پل برایتنر و من مرتباً در سالزبورگ با او ملاقات می‌کردیم. ما در واقع می‌خواستیم دوباره این کار را انجام دهیم اما بعد به ما اطلاع دادند که وضعیت سلامتی او بسیار خطرناک است. بکن باوئر دیگر نمی‌خواست کسی به ملاقاتش برود."

مراسم یادبود به افتخار فرانتس بکن باوئر روز جمعه در آلیانز آرنای مونیخ برگزار می‌شود.

رومنیگه درباره این مراسم یادبود گفت: "هدف ما همراه با هواداران این است که ظرفیت ورزشگاه تکمیل شود. فرانتس بزرگترین شخصیت فوتبال آلمان بود. بر این اساس، ما می‌خواهیم یک مراسم یادبود به یاد ماندنی ترتیب دهیم."

دیدگاه‌ها