کد خبر : 1996399 | 02 بهمن 1402 ساعت 07:13 | 11.3K بازدید | 11 دیدگاه

سیروس: این چهار نفر بازی درمی‌آورند

ستاره سابق تیم ملی مدعیان را معرفی کرد

سيروس دين محمدي، پيشكسوت تيم ملی و استقلال، درمورد عملكرد تيم ملی فوتبال و ادامه رقابت‌های جام ملت‌های آسيا صحبت كرد.

ستاره سابق تیم ملی مدعیان را معرفی کرد

به گزارش "ورزش سه"، سیروس دین‌محمدی، پیشکسوت تیم ملی، در مورد شرایط ایران در جام ملت‌ها گفت: در هيچ تورنمنتي نمی‌شود انتظار داشت كه تيمی هميشه سرحال باشد و بالاخره طبيعي است كه افت و خيز هم پيش بيايد. در بازي برابر هنگ‌كنگ هم تيم ملی ما از اين قضيه مستثنی نبود و به دليل تغييراتي كه در چينش نفرات اصلي داشتيم، افت كرديم. تيم‌هايی كه مدعيان اصلی قهرمانی هستند معمولا اسير اين اتفاقات می‌شوند و در فوتبال طبيعی است. همانطور كه ژاپن در بازي اول برابر ويتنام غافلگير شد يا كره جنوبي برابر اردن اذيت شد.

دین محمدی ادامه داد: مطمئنا اين اتفاقات باعث خواهد شد تا بازيكنان تجربه بيشتری كسب كنند و بايد سعی كنيم از نظر ذهني خودمان را آماده بازي برابر امارات كنيم و از اتفاقات گذشته بگذريم. بايد براي بازی سوم به تركيب ثابت رسيده باشيم و از تركيبی استفاده كنيم كه در مراحل حذفی می‌خواهيم از آن بهره ببريم. ترجيح می‌دهم حاج‌صفي و رامين در كناره‌ها باشند و قدوس و عزت اللهی نيز برابر امارات فيكس بازي كنند. دو مهاجم ما يعني طارمی و آزمون هم از ابتدا در تركيب قرار بگيرند. با توجه به مصدوميتی كه برای شجاع خليل‌زاده و سيد مجيد حسينی پيش آمد، به نظرم استفاده از روزبه چشمي در قلب خط دفاع مناسب خواهد بود. تمام تمركز تيم در وهله اول بازی برابر امارات و بعد بازي‌هاي حذفی بايد باشد.

او در مورد تیم‌های خوب تورنمنت گفت: به قول ما فوتبالي‌ها تيم‌های اردن و عراق تا به اينجا گردن كلفت ظاهر شدند و فكر مي‌كنم در مراحل حذفي يقه ساير تيم‌ها را بگيرند. ايران، عربستان، كره و ژاپن نیز ۴ تيمی هستند كه از شانس بيشتری براي كسب عنوان قهرماني برخوردار هستند. گرچه استراليا و ازبكستان را نيز نبايد فراموش كنيم.

دین‌محمدی در مورد نقاط قوت و ضعف ایران اضافه کرد: نقطه قوت تيم ما اين است كه بازيكنان ما عملكرد فني بی‌نظيری دارند و اصطلاحاً بازي دربيار هستند. طارمي، ازمون، قدوس و جهانبخش هر كدام به تنهايی مي‌توانند نتيجه را براي ما رقم بزنند. مثل عملكردي كه قايدي در دو بازي ابتدايی تيم ملي داشت. نقطه ضعفی كه من تا اينجا ديدم اين است كه مقابل تيم‌هايی كه از جلو پرس می‌كنند دچار مشكل مي‌شويم و بايد به فكر چاره باشيم و اگر نتيجه‌ای نگرفتيم به فكر پلن B باشيم. هدف بازيكنان تيم ملي بايد اين باشد كه هرطور شده دل مردم ايران را شاد كنند.

دیدگاه‌ها