کد خبر : 1996767 | 03 بهمن 1402 ساعت 13:09 | 81.6K بازدید | 61 دیدگاه

استیلی: من مصلحت را در نظر می‌گرفتم

پیشنهاد شکست ایران مقابل امارات برای آسودگی!

هافبک سابق تیم ملی می‌گوید باید روی دفاع تیمی کار کنیم و با توجه به شناخت بازیکنان از یکدیگر نباید تغییرات ترکیب زیاد باشد.

پیشنهاد شکست ایران مقابل امارات برای آسودگی!

به گزارش "ورزش سه"، حمید استیلی در گفت و گویی درباره دیدار قبلی تیم ملی مقابل هنگ کنگ و مشکلاتی که در آن دیدار وجود داشت می‌گوید: «به هر حال بعضی وقت‌ها در فوتبال چنین حالتی برای یک تیم به وجود می‌آید که نمی‌تواند خواسته‌های سرمربی‌اش را در زمین پیاده کند. ما این نکته را در بازی‌های چند تیم مدعی دیگر هم شاهد بودیم. ژاپن مقابل عراق نتیجه را واگذار کرد یا کره مقابل اردن مساوی کرد. به همین دلیل هر بازی برای ما مهم است و ما حاشیه امنیت نداریم، همان طور که برای بقیه مدعیان هم اهمیت دارد.»

استیلی ادامه می‌دهد: «باید این نکته را در نظر بگیریم که هنگ‌کنگ فوتبال خوبی ارائه نداد بلکه بازیکنان ما در حد خودشان ظاهر نشدند اما در هر حالتی بازیکنان ما باید از آن بازی درس بگیرند و برای بازی‌های بعدی بهتر و آگاهانه‌تر کار کنند که با مشکل مواجه نشویم.»

از نظر سرمربی سابق تیم امید، تیم ما در دفاع تیمی مشکلاتی دارد: «خط دفاع ما باید با همان نظم و دیسیپلین گذشته بازی کند. به نظرم بازیکنان خط دفاعی ما به صورت انفرادی بازیکنان خوبی هستند اما دفاع تیمی ما ایراد دارد که امیدوارم این نقیصه هم برطرف شود.»

استیلی می‌گوید تغییرات متعدد در ترکیب اصلی تیم ملی مشکل‌ساز می‌شود: «70-60 درصد بازیکنانی که در تیم ملی فعلی‌مان هستند 8-7 سال است در کنار هم بازی کرده‌اند و باید چشم بسته همدیگر را پیدا کنند جدا از اینکه ما از نیمکت قوی‌ای هم بهره می‌بریم و به اندازه دو تیم بازیکن داریم، به همین دلیل هم حتماً بهتر است در تورنمنت جام ملت‌ها هم ترکیب اصلی‌مان را به زمین بفرستیم و تغییرات خیلی کمی داشته باشیم.»

1981619

هافبک سابق تیم ملی با اشاره به اینکه بازی سختی مقابل امارات نداریم و می‌توانیم مثل بازی با فلسطین پیروز شویم درباره مسئله پربحث فعلی که آیا باید با توجه به حریفان مرحله حذفی در بازی با امارات عمل کنیم یا نه، می‌گوید: «باید دید سرمربی شرایط را برای آینده تیم چگونه صلاح می‌بیند اما به هر حال من فکر می‌کنم اگر برنده شویم که حتماً همین طور هم خواهد شد می‌توانیم با تیم سوم گروه دیگر بازی کنیم که این می‌تواند برای ما بهتر باشد تا اینکه بخواهیم به امارات ببازیم و دوم شویم که شرایط برای ما سخت‌تر خواهد شد. البته حتماً بازیکنان ما به این دلیل که تیم بهتری دارند با برنامه کادر فنی بازی قدرتمندانه‌ای ارائه خواهند داد و با قدرت به مرحله بعدی حذفی صعود خواهند کرد.»

از استیلی سوال شده اگر شما مربی تیم بودید کدام موضوع را در تصمیم‌گیری‌تان لحاظ می‌کردید؛ نتیجه‌گیری یا مصلحت تیم ملی برای بازی‌های حذفی؟ که او پاسخ داده است: «من مصلحت را در نظر می‌گرفتم که چگونه و با چه شرایطی می‌توانیم وضعیت بهتری برای صعود داشته باشیم البته من فکر می‌کنم در مرحله اول حذفی هم موفق خواهیم بود اما بازی ما در مرحله دوم حذفی سخت خواهد بود.»

استیلی با اشاره به اینکه «اگر کمی شانس داشته باشیم قادر هستیم تا فینال پیش برویم» درباره مدعیان قهرمانی این تورنمنت می‌گوید: «به هر حال همه روی ژاپن خیلی حساب می‌کردند اما این تیم در حد بازی‌های دوستانه و بازی‌هایی که در جام جهانی داشت ظاهر نشده. قبل از جام کره، ژاپن و استرالیا را مدعی می‌دانستیم اما الان تیم‌هایی مانند ازبکستان و عراق هم در حد قهرمانی نشان داده‌اند و واقعاً تیم‌های خوبی هستند و این مسأله کار را برای اینکه از حالا بخواهیم بگوییم چه تیمی قهرمان خواهد شد سخت می‌کند، ضمن اینکه تیم عربستان هم تا حدودی افت داشته است.»

دیدگاه‌ها