کد خبر : 1997538 | 06 بهمن 1402 ساعت 20:13 | 35.5K بازدید | 28 دیدگاه

فاتح تریم به دنبال پایان طلسم 14 ساله

امپراتور فوتبال ترکیه لیگ یونان را متحول کرد

فاتح تریم، سرمربی سابق تیم ملی ترکیه، در فوتبال یونان اثرگذار بوده و همراه پاناتینایکوس برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کند.

امپراتور فوتبال ترکیه لیگ یونان را متحول کرد

به گزارش "ورزش سه"، فاتح تریم که در فوتبال ترکیه به عنوان یک چهره ماندگار شناخته می‌شود، چالش جالبی را در کشور یونان سپری می‌کند.

این مربی 70 ساله در سال 2024 هدایت پاناتینایکوس را بر عهده گرفت و تیمش روز یکشنبه به مصاف پائوک خواهد رفت. دو تیم در حال حاضر با 44 امتیاز از 19 بازی صدرنشین سوپرلیگ هستند.

تریم، مربی سابق تیم ملی ترکیه که 8 عنوان قهرمانی را به عنوان سرمربی در گالاتاسرای به دست آورد، به دلیل موفقیت‌های سریالی خود لقب "امپراتور" را به خود اختصاص داد.

1983342

او در آتن هم تاثیرگذار بوده است. سه بازی لیگ را برده، آاک آتن را به عنوان مدعی قهرمانی با نتیجه 2-2 متوقف کرد و المپیاکوس را از جام حذفی یونان حذف کرد.

در پنجره نقل و انتقالات ژانویه، تریم موفق شد تاسوس باکاستاس، کاپیتان یونان، را به خدمت بگیرد. او سامت آکایدین، ملی پوش ترکیه‌ای را از پاناتینایکوس و بارتلومیژ دراگوفسکی، دروازه‌بان لهستان را با انتقال قرضی به تیمش اضافه کرد.

هر 3 بازیکن در اولین بازی خود در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی یونان بازی کردند. پاناتینایکوس در این بازی تیم بهتری بود اما با نتیجه 2-1 مقابل آترومیتوس شکست خورد.

فاتح تریم پس از بازی گفت: "تا زمانی که پاناتینایکوس اینطور بازی می‌کند، هیچ کس نباید ناراحت شود. ما از پائوک نخواهیم ترسید."

تریم در آتن از هرگونه اظهارنظری در مورد روابط غیرصمیمی بین یونان و ترکیه اجتناب کرده است. این دو کشور سال گذشته توافق کردند اختلافات طولانی مدت بر سر مهاجرت غیرقانونی به اتحادیه اروپا و مرزهای دریایی مورد مناقشه در شرق مدیترانه را کنار بگذارند.

1983344

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، که خود در جوانی یک فوتبالیست بود، پس از اینکه تریم در اواخر دسامبر به آتن سفر کرد، با این مربی تماس گرفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

پائوک جدی‌ترین رقیب پاناتینایکوس در مسیر عنوان قهرمانی است و سال 2019 هم به این عنوان دست پیدا کرده بود. پاناتینایکوس از سال 2010 تاکنون قهرمان لیگ یونان نشده است.

تریم پس از ورود به این کشور به خبرنگاران گفت: "14 سال زمان زیادی است. اما همین اتفاق (زمانی که من هدایت گالاتاسرای را بر عهده گرفتم) رخ داد. تا اینکه همه را شکست دادیم."

دیدگاه‌ها