کد خبر : 2001355 | 22 بهمن 1402 ساعت 12:47 | 15.3K بازدید | 7 دیدگاه

در فینال جام ملت‌های آفریقا، او را زیر نظر بگیرید

هالر امشب در نقش اکرم عفیف!

سباستین هالر ساحل عاجی موفق شد پس از شکست دادن سرطان، زمینه ساز صعود تیمش به فینال جام ملت‌های آفریقا شود.

هالر امشب در نقش اکرم عفیف!

به گزارش ورزش سه، سباستین هالر بعد از تشخیص سرطان در نخستین ماه از تابستان سال گذشته مورد عمل جراحی قرار گرفت. نخستین جلسه شیمی‌درمانی در شرایطی انجام شد که مهاجم دورتموند ۵ روز تمام روی تخت بیمارستان باقی مانده بود. تانگی فلوری، مربی شخصی هالر، تمرینات سبکی برای او طرح‌ریزی کرد تا در دوران حضور در بیمارستان، آمادگی جسمانی خود را به کل از دست ندهد.  فرایند درمان ادامه داشت و حضور در شهر کان، واقع در سواحل جنوبی فرانسه به او کمک کرد با گلف و دوچرخه‌سواری روحیه خود را بازیابی کند. هالر پیش از تابستان یک دوره فوق‌العاده و استثنایی را در آژاکس پشت سر گذاشته بود و پائیز همان‌ سال به عنوان یکی از برترین بازیکنان فوتبال جهان به مراسم توپ طلا پا گذاشت.

او علاوه بر قهرمانی در لیگ هلند، به دومین بازیکن تاریخ فوتبال اروپا بعد از رونالدو تبدیل شده بود که در هر ۶ مسابقه دور گروهی یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی می‌شود. او همچنین بعد از مسی، رونالدو و لواندوفسکی چهارمین بازیکن با گل‌های دورقمی در تاریخ مرحله گروهی لیگ قهرمانان نام گرفت. هالر در نهایت جایگاه سیزدهمین بازیکن برتر سال را به دست آورد و به درخواست هموطنش دیدیه دروگبا درباره وضعیت خود توضیح داد: «همه‌چیز خوب است. من اینجا هستم چون همه‌چیز به بهترین شکل ممکن پیش می‌رود. حضور در مراسم‌های این چنینی و جلوه دادن قدرت انسان خیلی مهم است.» هالر در مجموع ۲ عمل جراحی و چندین جلسه شیمی‌درمانی را پشت سر گذاشت. عمل دوم  یک ماه بعد از مراسم توپ طلا برگزار شد، ۴ ساعت طول کشید و به بیرون کشیدن رسوبات حاصل از تومور انجامید. در آخرین روز پائیز سال گذشته پزشکان تأیید کردند. هالر سالم است و آمادگی نسبی را به دست آورده‌. او به تمرینات زمستانی برگشت و به خبرنگاران گفت به بازنشستگی حتی فکر هم نمی‌کند. 

1989636

هالر پیش از آغاز جام ملت‌های آفریقا با مصدومیت از ناحیه قوزک پا مواجه شد و به همین دلیل هر ۳ مسابقه دور گروهی تیم ملی کشورش را از دست داد. بعد از شکست ۴ بر صفر روز آخر مقابل گینه استوایی به نظر می‌رسد میزبان از جام حذف می‌شود و ژان لویی گاسه، سرمربی تیم به همین دلیل از سمت خود اخراج شد. بخت اما به فیل‌ها روی آورد و ساحل عاج به عنوان یکی از تیم‌های سوم راهی دور یک هشتم نهایی شد و در این مرحله با غلبه بر سنگال، مدافع عنوان قهرمانی، تورنمنت پرشور خانگی را ادامه داد؛ پیش از آنکه با برتری مقابل مالی به نیمه نهایی برسد. مسابقه ساحل عاج در این مرحله مقابل جمهوری دموکراتیک کنگو گره خورده بود تا اینکه هالر از راه رسید و با یک والی زیبا در دقیقه ۶۵، موفق به باز کردن دروازه حریف شد تا ساحل عاج به فینال برسد.

مردم این کشور برای سومین قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا لحظه‌شماری می‌کنند و چه بهتر که یکی از محشرترین لحظات تاریخ فوتبال این کشور با درخشش چهره‌ای همچون هالر رقم بخورد. نتیجه فینال هرچه باشد، قاره مادر به داشتن قهرمانانی چون او مفتخر خواهد بود.

1989637

دیدگاه‌ها