کد خبر : 2001583 | 23 بهمن 1402 ساعت 11:45 | 45.2K بازدید | 35 دیدگاه

بازگشت از مرگ: روایت عجیب‌ترین قهرمان آفریقا!

تیم ملی ساحل به عجیب‌ترین و دراماتیک‌ترین شکل ممکن تاج قهرمانی آفریقا را روی سر گذاشت.

بازگشت از مرگ: روایت عجیب‌ترین قهرمان آفریقا!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ساحل عاج به عجیب‌ترین تیمی تبدیل شد که توانسته است در تاریخ جام ملت‌های آفریقا به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کند و این جام را بالای سر ببرد. 

آنها شب گذشته در دیدار فینال این مسابقات روبروی تیم ملی نیجریه قرار گرفتند و موفق شدند با نتیجه 1-2 در این بازی به پیروزی برسند تا به اولین کشور پس از مصر در سال 2006 تبدیل شوند که جام قهرمانی را در خاک خودش به دست می‌آورد. 

اما سناریویی که در آن ساحل عاج توانست این جام را به دست آورد بسیار عجیب و باورنکردنی است و بسیاری آن را شبیه به فردی می‌دانند که فرصت بازگشت از مرگ را پیدا کرده و به موفقیتی بزرگ و شگفت‌انگیز می‌رسد. 

1978376

این تیم در اولین بازی مرحله گروهی موفق شد گینه بیسائو را از سر راه بردارد اما شرایط در ادامه مطابق انتظارش پیش نرفت و آنها در بازی دوم برابر نیجریه و در بازی سوم مقابل گینه استوایی شکست خوردند تا در یک قدمی حذف قرار بگیرند. 
اما سرنوشت به شکل دیگری رقم خورد و اتفاقاتی عچیب باعث شد که آنها به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم با تنها سه امتیاز راهی مرحله یک هشتم شوند. مراکش با پیروزی برابر زامبیا نقش مهمی را در صعود این تیم به مرحله بعدی ایفا کرد. 

این اتفاقات باعث شد که فدراسیون فوتبال ساحل عاج تصمیم به قطع همکاری با لویی گاسه بگیرد و امرس فایه به‌صورت موقت و در ادامه مسیر جام ملت‌ها جانشین این مربی فرانسوی شد. 

مسیر افسانه‌ای این تیم از همین جا شروع شد و آنها موفق شدند با پیروزی در ضربات پنالتی برابر سنگال که مدافع عنوان قهرمانی بود، به مرحله بعدی این رقابت‌ها برسند. 

1989968

این اتفاق در مرحله یک چهارم نهایی هم تکرار شد و آنها در حالی که از مالی عقب افتاده بودند توانستند به بازی برگردند و در وقت اضافه برابر این حریف هم به پیروزی دست پیدا کنند. 

ساحل عاج در بازی نیمه نهایی با یک گل برابر کنگو به پیروزی رسید و سپس نیجریه را در فینال شکست داد تا به اولین تیمی تبدیل شود که به عنوان تیم سوم از مرحله گروهی صعود کرد اما جام قهرمانی را بالای سر برد. 

نکته جالب اینجاست که گل قهرمانی و پیروزی این تیم توسط سباستین هالر به ثمر رسید که تنها چند ماه قبل مشغول درمان سرطانش بود اما حالا بار دیگر در زمین حضور پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها