کد خبر : 2005918 | 12 اسفند 1402 ساعت 06:30 | 56.7K بازدید | 73 دیدگاه

مربیان بیرون جذاب‌تر از همیشه

یحیی، فلیک، دایی، کونته، فرهاد، زیدان!

با کنار رفتن فرهاد مجیدی از تیم فوتبال کلبا دست مدیران و مالکان تیم‌های فوتبال در لیگ برتر برای انتخاب جایگزین در صورت تصمیم به تغییر آنها بازتر شده است.

یحیی، فلیک، دایی، کونته، فرهاد، زیدان!

به گزارش "ورزش‌ سه"، فرهاد مجیدی پس از عملکرد خیره‌کننده‌ای که با استقلال در لیگ بیست و دوم داشت و توانست آبی‌پوشان را پس از 9 سال بدون شکست قهرمان لیگ برتر کند، در انتقالی خیره‌کننده به تیم فوتبال اتحاد کلبا پیوست.
مجیدی در سال اول حضورش توانست با کسب رتبه هشتمی با کلبا بهترین عنوان تاریخ را در ادنوک لیگ برای این تیم ثبت کند، اما سال دوم شرایط برای این مربی ایرانی خیلی خوب پیش نرفت و او که در 8 دیدار گذشته فقط موفق به کسب یک پیروزی در تمامی رقابت‌ها شده بود، پس از کسب این نتایج با مدیران باشگاه برای فسخ قرارداد به توافق دو طرفه رسید.
با پایان کار فرهاد مجیدی که به واسطه عملکردش در استقلال حالا یک مربی شاخص در فوتبال ایران شناخته می‌شود، حالا مدیران لیگ برتری برای تغییر و تحولات بی‌شک نیم نگاهی به شرایط این چهره نیز خواهند داشت.
البته در حال حاضر فرهاد مجیدی تنها گزینه روی میز مدیران نیست و یحیی گل‌محمدی و علی دایی نیز دو گزینه جذاب دیگر برای تیم‌های مدعی در صورتی به شمار می‌رود که عملکرد مربیان فعلی آنها مناسب و مورد قبول هواداران نباشد. یحیی که به تازگی از اردوی سرخپوشان پایتخت پس از کسب چندین عنوان قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و همینطور یک صعود به فینال آسیا جدا شده و گزینه‌ای ایده‌آل برای هر تیمی به شمار می‌رود. 

1996694

از سوی دیگر علی دایی پس از چندین سال دوری از لیگ برتر و در شرایطی که به تازگی پیشنهاد درویش را برای حضور در پرسپولیس رد کرده، گزینه‌ای مناسب و خبرساز برای هر تیمی به شمار می‌رود که خواهان تغییر در شرایط فعلی خود است. البته که علی دایی اسطوره فوتبال ایران و جهان هنوز به صورت رسمی تمایلی برای بازگشت به فوتبال از خود نشان نمی‌دهد.
پس از بررسی شرایط این سه سرمربی ایرانی که مانند همتایان‌شان نظیر زین‌الدین زیدان، آنتونیو کونته، هانسی فلیک در حال حاضر بدون تیم هستند، بد نیست نگاهی هم به باشگاه‌ها و تیم‌هایی داشته باشیم که امکان حضور این سه چهره در آنها کم نیست.

1996695

*سپاهان 
سپاهان ششمین باخت متوالی را با مورایس در فصل جای تجربه کرد و از روزهای اوج خود با مورایس فاصله زیادی گرفته تا بلافاصله پس از انتشار خبر جدایی فرهاد مجیدی غوغای زیادی در فضای مجازی میان هواداران این تیم ایجاد شود. برخی از هواداران سپاهان معتقدند که فرهاد مجیدی با توجه به مهره‌هایی که سپاهان در اختیار دارد، بهترین گزینه برای جانشینی مورایس است و می‌تواند حسرت هواداران سپاهان برای قهرمانی در لیگ برتر را پایان دهد. البته که مورایس فصل گذشته عملکرد خیره‌کننده‌ای در سپاهان داشت و در فصل جاری هم اگر انواع و اقسام مشکلات و حواشی ریز و درشت غیرفوتبالی گریبان تیم او را نمی‌گرفت، شاید هم در لیگ برتر و هم در آسیا با سرنوشت متفاوتی روبرو بود. در عین حال روز گذشته باشگاه سپاهان هم بیانیه‌ای منتشر کرد و بر ادامه همکاری 5 ساله با مورایس تاکید داشت.

1996696

*تراکتور 
قرمزپوشان تبریزی از زمان حضور پاکو خمس اسپانیایی به ثبات قابل توجهی دست یافته‌اند و یکبار دیگر نام‌شان در زمره مدعیان قهرمانی دیده می‌شود، اما شکست‌های پیاپی مقابل مدعیان قهرمانی نظیر باخت برابر پرسپولیس که همین چند روز پیش رقم خورد، سبب سلب اعتماد برخی هواداران پرشور تبریزی شده است. اگر این روند خمس ادامه داشته باشد و آنها نتوانند امتیازات لازم را برای قرار گرفتن در جمع مدعیان قهرمانی جمع کنند، هیچ بعید نیست که محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تبریزی دست به تغییر در کادر فنی تیم خود بزند.

*فولاد خوزستان
پس از جدایی ناگهانی و خبرساز جواد نکونام از فولاد خوزستان این تیم اصلا نتوانسته روزهای خوشی را تجربه کند. علیرضا منصوریان، ایگناسیو مارتینز و حالا احمد آل نعمه سه مربی‌ای هستند که برای تغییر شرایط در راس کادر فنی قرمزپوشان قرار گرفته‌اند، ولی منصوریان و مارتینز در انجام این ماموریت زیر فشار خردکننده هواداران اهوازی ناکام ماندند و آل‎‌نعمه هم کار بسیار دشواری در پیش دارد. احتمالا رضائیان مدیرعامل فولاد خوزستان به صورت ویژه شرایط این سه سرمربی را زیر نظر دارد تا مقدمات را برای حضور یکی از این سه مربی در صورتی که پیشنهادش را بپذیرند، فراهم کند.
*استقلال 
در حال حاضر جواد نکونام نتایج درخشانی با استقلال کسب کرده و هیچ منطقی بازگشت فرهاد مجیدی به این تیم را نمی‌پذیرد. بی‌شک حتی هواداران سینه‌چاک شماره 7 سابق استقلال هم خواهان چنین تغییری در وضعیت موجود نیستند، اما مجیدی همواره یک جایگزین مورد قبول و موجه برای استقلال به شمار می‌رود. ضمن اینکه پس از جدایی از اتحاد کلبا بحث حضور او روی نیمکت تیم‌های دیگر به شدت داغ شده است.
*پرسپولیس
اوسمار پس از شکست مقابل آلومینیوم به شدت تحت فشار قرار گرفت. با این حال دو پیروزی برابر تراکتور و سپس ذوب‌آهن سبب شده نگاه‌ها به سمت دستیار سابق یحیی گل‌محمدی حداقل به صورت موقتی عوض شود، اما اگر پرسپولیس در چند مسابقه موفق به کسب نتیجه نشود و قهرمانی این تیم تحت الشعاع قرار بگیرد، بی‌شک اسمار حمایتی از سوی جامعه هواداری پرسپولیس نخواهد داشت و در اینصورت شرایط برای بازگشت یحیی گل‌محمدی یا علی دایی به تیم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

*سایر تیم‌ها
البته سایر باشگاه‌های فوتبال ایران که برخی از آنها نظیر گل‌گهر اهداف‌های بلندپروازانه‌ای دارند، می‌توانند با توجه به شرایط خود در پایان فصل به این فهرست اضافه شوند و تلاش‌شان را برای جذب مربیان برتر و سرشناس فوتبال ایران که بیرون از دایره فعالیت قرار گرفته‌اند را آغاز کنند.

تمام موارد اشاره شده در بالا گمانه‌زنی‌هایی است که نه تنها توسط ما که پس از جدایی فرهاد مجیدی در فضای هواداری استقلال و تیم‌های دیگر ایجاد شده است. 
شما هم نظر خود را درباره این سه سرمربی و نیمکت تیم‌هایی که شانس بیشتری برای به خدمت گرفتن آنها دارند، بنویسید.

دیدگاه‌ها