کد خبر : 2008549 | 23 اسفند 1402 ساعت 12:37 | 30K بازدید | 37 دیدگاه

جای خالی بهترین گلزن

استقلالی‌ها این 10 نفر را خوب می‌شناسند!

بازیکنان زیادی در لیست فعلی پرسپولیس هستند که سابقه گلزنی به استقلال را دارند.

استقلالی‌ها این 10 نفر را خوب می‌شناسند!

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله یک روز مانده تا شهرآورد یکصد و سوم پایتخت بد نیست نگاهی کنیم به بازیکنان کنونی تیم پرسپولیس که سابقه گلزنی به استقلال در لباس تیم های مختلف را دارند. گلزنانی که دو  نفر از آنها که روی هم شش بار موفق به بازکردن دروازه استقلال شده بودند، در دربی پیش رو غایب هستند.

۱. گئورگی گولسیانی، ۵ گل
مدافع گلزن پرسپولیسی ها برای نخستین بار در دوسال اخیر در شهرآورد غایب است،‌بهترین گلزن لیست فعلی پرسپولیس مقابل استقلال با تیم های مختلف است. گئورگی نخستین بار در دیدار رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۱۸ بود که با پیراهن ذوب آهن از روی نقطه پنالتی دروازه استقلال را در فولادشهر باز کرد. مدافع بلند قامت قرمزها دو سال بعد و در بازی سپاهان و استقلال در لیگ نوزدهم بود که روی ارسال دانیال اسماعیلی فر دومین گل خود به استقلال را با پیراهن طلایی به ثمر رساند. سه سال بعد و در دیدار برگشت سپاهان و استقلال در لیگ بیست و یکم بود که گولسیانی از روی نقطه پنالتی گل تساوی سپاهان مقابل آبی ها را به ثمر‌رساند تا برابر این تیم چهار گله شود. اما مهم ترین گل های گولسیانی برابر استقلال بی شک دبل  او در شهرآورد نود و نهم بود. دیداری که گئورگی دوبار روی ارسال های ترابی با ضربه سر دروازه حسینی‌ را گشود تا برابر آبی ها پنج گله شود.

2000888

۲.سروش رفیعی، ۴ گل
سروش رکورددار گلزنی به استقلال با پیراهن تیم های مختلف در لیست فعلی تیم پرسپولیس به حساب می‌آید. او نخستین گلش به این تیم را زمانی که تنها ۲۲ سال سن داشت و در فولاد دراگان اسکوچیچ می‌درخشید به ثمر رساند تا فولاد در آزادي استقلال قلعه نویی را شکست دهد. دو سال بعد و در دیدار برگشت استقلال و تراکتور بود که سروش با یک حرکت مسی وار مدافعین استقلال را محو کرد و در شرایط تک به تک را رحمتی دروازه او را باز کرد تا دومین گلش به استقلال را هم با پیراهن قرمز زده باشد. سروش بعد از آمدن به پرسپولیس هم سنت شکنی نکرد و با سومین پیراهن قرمز هم دروازه رحمتی را این بار در دربی باز کرد و مقابل استقلال سه گله شد. دیدار رفت سپاهان و استقلال در اصفهان هم چهارمین گل سروش مقابل استقلال روی ارسال مستقیم ضربه ایستگاهی به ثمر رسید تا هافبک خوش تکنیک پرسپولیس مقابل استقلال چهار گله شود.

2000889

۳. امید عالیشاه، ۳ گل
کاپیتان دربی باز پرسپولیسی ها در حال حاضر بهترین گلزن دربی در میان بازیکنان هر دو تیم به حساب می‌آید. زننده هر دوگل‌آخر پرسپولیسی ها در دربی، تاکنون سه بار با پیراهن این تیم مقابل استقلال گلزنی کرده که اولین بار در شهرآورد رفت لیگ چهاردهم و روی ارسال مرحوم نوروزی شادی را به اردوی‌ پرسپولیسی ها تزریق کرد. امید برای گلزنی مجدد در شهرآورد ۹ سال صبر کرد و در شهرآورد ۱۰۱ فینال حذفی از روی ضربه ایستگاهی دروازه آبی ها را مستقیما گشود تا مهم ترین گل دوران فوتبالش را به ثمر رسانده باشد. هافبک سرعتی قرمزها در دربی رفت هم زننده تک گل تیمش از پشت محوطه جریمه بود تا با سه گل یکی از گزینه های اصلی باز کردن دروازه حسینی به حساب بیاید.

2000890

۴. عیسی آل کثیر، ۳ گل
بیشتر از هر بازیکن دیگری، طرفداران پرسپولیس در انتظار درخشش عیسی در دربی پیش رو هستند. او که تاکنون ۳ گل با پیراهن نفت و پرسپولیس مقابل استقلال زده اما بعید است کسی گلش با پیراهن نفت را به یاد داشته باشد چرا که دو گل سه امتیازی‌اش در دربی ها مقابل استقلال برای نشان دادن میل بالای گلزنی او در شهرآورد کافی است.

2000891

۵. وحید امیری، ۲ گل
شاید تا پیش از دربی نود و چهارم که امیری روی ارسال پهلوان دروازه مظاهری را باز کرد، کسی اولین گل او به استقلال در سال ۹۳ را به خاطر نداشت اما آن دومین گل بازیکن باتجربه قرمزها به استقلال بود. او نخستین بار در شهریورماه ۱۳۹۳ و در دومین دقیقه بازی موفق به باز کردن دروازه استقلال با پیراهن نفت تهران شده بود. بازی‌ای که در نهایت با برتری دو بر صفر زردپوشان به پایان رسید.

2000892

۶. مهدی ترابی، ۲ گل
ترابی هم جزو بازیکنان دربی باز پرسپولیس به حساب می‌آید. درسته که تنها یک گل دربی دارد اما ۵ پاس گل هم در این بازی حیثیتی داده تا پرسپولیسی ها همواره حساب ویژه ای روی او برای این بازی حساس بازکنند. ترابی در سال ۹۷ در دیدار استقلال و سایپا در جام حذفی برای نخستین بار با پیراهن نارنجی دروازه حسینی را باز کرد. پنج سال زمان برد تا هافبک کرجی قرمزها دومین گلش به استقلال را در شهرآورد یکصد و یکم به ثمر‌ برساند. گلی که از روی شوت نوک پای پشت محوطه جریمه وارد به تور دروازه استقلال بوسه زد و در پایان پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد.

2000893

۷. علی نعمتی، ۱ گل
تک گل مدافع بی حاشیه سرخپوشان در شهرآورد ۹۸ پایتخت مقابل استقلال برای پیروزی مهم پرسپولیس کافی نبود و بازی در پایان با نتیجه مساوی خاتمه یافت. نعمتی در آن دربی روی ارسال بی نقص رضاییان موفق به باز کردن دروازه حسینی شده بود.

2000894

۸.فرشاد فرجی، ۱ گل
زوج علی نعمتی در شهرآورد ۱۰۳ هم سابقه گلزنی به استقلال را دارد. مدافع مازندرانی سرخپوشان با لباس راه آهن در لیگ پانزدهم بود که در تساوی پرگل تیمش‌مقابل استقلال با نتیجه ۳ بر ۳، موفق به زدن گل نخست راه آهنی ها مقابل رحمتی شده بود.

2000895

۹. دانیال اسماعیلی فر، ۱ گل
مدافع راست این روزها آماده‌ی سرخپوشان هم سابقه گلزنی به حسینی و استقلال را دارد. دانیال لابه لای سال های درخشانش با پیراهن سبز در تیم ذوب آهن، در بازی رفت تیمش مقابل استقلال در مهرماه ۱۳۹۸ بود گل شجاعیان را پاسخ داد تا بازی یک  بر یک شود. آن بازی در نهایت با تساوی دو بر دو در فولادشهر به پایان رسید.

2000896

۱۰.حسین کنعانی زادگان، ۱ گل
مدافع محروم سرخپوشان در شهرآورد روز چهارشنبه هم سابقه گلزنی به استقلال را دارد. شاید اگر از خود کنعانی هم سوال کنیم، بهترین خاطره اش از دوران سربازی در تیم ملوان، گلزنی به استقلال در لیگ چهاردهم باشد. گلی که باعث شد بازی به تساوی یک بریک به پایان برسد تا استقلال امیر قلعه نویی برای چهارمین بازی پیاپی در لیگ برتر به پیروزی نرسد.

2000897

دیدگاه‌ها