کد خبر : 2009796 | 29 اسفند 1402 ساعت 01:19 | 32.9K بازدید | 28 دیدگاه

جایی که نام دختران هم فریاد زده می‌شود؛

اینجا سن‌سیروس: خالق زیباترین تصاویر روز

دیدار ملوان و خاتون بم با میزبانی و استقبال به یاد ماندنی هواداران انزلی‌چی به پایان رسید.

اینجا سن‌سیروس: خالق زیباترین تصاویر روز

به گزارش ''ورزش سه''، شاید کمتر کسی بداند که تا به امروز ۱۵ دوره از لیگ برتر زنان گذشته و امسال فصل شانزدهمی است که لیگ فوتبال زنان ایران لقب حرفه‌ای را یدک می‌کشد. لیگی که از پوشش حداکثری رسانه‌ها، آنطور که باید بهره‌مند نیست اما در دل محرومیت‌های خودش، لحظات شگفت‌انگیزی خلق می‌کند. مثل امروز که سن‌سیروس انزلی، همان جایی که مهد قایقران و پسران انزلیچی است؛ میزبان مهم‌ترین مسابقه فصل فوتبال زنان بود.

2003041

جایی که خاتون و ملوان ۳۷ امتیازی، درحالی که به یکدیگر از رگ گردن نزدیک‌تر هستند و فقط یک نفس تا لمس جام قهرمانی فاصله دارند؛ مقابل هم قرار می گیرند. امروز دختران بم و انزلی به هم تنه زدند، برای یک پرتاب اوت ساده فریاد کشیدند، برای تک تک سوت‌های داور اعتراض کردند و در آخر یک سوی زمین از غم غرق اشک شد و سوی دیگر میدان از شادی اشک شوق ریخت.

2003038

اما زیباترین تصویر ثبت شده از دوئل تماشایی امروز، نه فریاد از سر شوق دوستان ملیکا در تیم خاتون بم بود و نه اشک‌های پر از شرم و تعصب دختران انزلیچی که بند نمی‌آمد. زیباترین تصاویر امروز روی سکوها خلق شد. جایگاه تیفوسی‌های انزلیچی‌ها. همانجا که در مسابقات مردان بیانیه اعتراضی سر می‌دهند. همانجا که به تارتار لقب انزلیچی دادند. امروز سکوهای سن سیروس در تسخیر دختران ملوان بود. برای فریاد زدن یک نام، برای اینکه با اصالت‌ها می‌دانند، ملوان یک تیم ریشه‌دار زنان هم دارد.

2003039

سکوهای بدون سقف استادیوم تختی انزلی امروز میزبان چند هزار زن بود که به حمایت از یازده دختر آمده بودند. این حمایت زیر سیل شدید باران بود و با شدت گرفتن بارش، حتی یک نفر از جمعیت سکوها کم نشد. آن‌ها از ۱۰ دقیقه پیش از شروع مسابقه، یعنی زمانی که گوینده ورزشگاه نام بازیکنان ملوان را می‌خواند؛ شروع به تشویق تیم خود کردند و بعد از شکست در مهم‌ترین مسابقه فصل هم ایستاده دختران ملوان را تشویق کردند.

اینجا سن‌سیروس است؛ جایی که نه فقط در فضای مجازی بلکه روی سکوهای خیس استادیوم قایقران، نام دختران شهرشان را به بلندای پسران همین شهر فریاد می‌زنند.

دیدگاه‌ها