کد خبر : 2011420 | 12 فروردين 1403 ساعت 09:46 | 27K بازدید | 23 دیدگاه

كولاك بسكتبال سه نفره ايران ژاپن را با خود برد

معجزه آقاجانپور براى رفتن ايران به نيمه نهايى

معجزه هرى پاتر گونه متين آقاجانپور ستاره‌ى ٢٤ ساله مازندرانى تيم ملى بسكتبال سه نفره، ايران را به نيمه نهايى قهرمانى ٢٠٢٤ آسيا برد.

معجزه آقاجانپور براى رفتن ايران به نيمه نهايى

به گزارش "ورزش سه"، در ديدار حذفى ايران و ژاپن براى رفتن به نيمه نهايى جام قهرمانى سه به سه مردان آسيا كه به ميزبانى سنگاپور در حال برگزارى است متين آقاجانپور با دو معجزه هرى پاتر گونه خود تيم ملى كشورمان را به جمع چهار تيم برتر آسيا و ديدار نيمه نهايى با نيوزلند برد.

ژاپنى‌ها كه ابتداى بازى با درخشش احسان دليرزهان ٣ بر ١ پيش افتاده بودند در ٤ دقيقه به پايان، بر بازى مسلط شده و نتيجه تابلوى مسابقه را ٨ بر پنج به سود خود كردند تا اختلاف سه امتياز برترى آنها استرس مضاعفى به تيم ايران وارد كند.

در بسكتبال سه نفره برعكس بسكتبال پنج نفره هر شوت در داخل قوس يك امتياز و شوت‌هاى پشت قوس دو امتياز دارد، وقت قانونى نيز ١٠ دقيقه است و اين رقابت‌ها در نصف زمين و روى يك حلقه براى دو تيم برگزار مى‌شود در حالي‌كه در بسكتبال پنج نفره شوت داخل قوس دو امتياز و پشت قوس سه امتياز دارد و در رقابت‌های پنج نفره فيبا وقت قانونى بازى ٤٠ دقيقه است.

2005735

شش ثانيه به پايان اين بازى پر خطا و كم امتياز كه از حساسيت بسيار بالايى برخوردار بود ژاپنى‌ها ١٢ بر ١٠ پيش بودند كه شوت دو امتيازى پشت قوس متين آقاجانپور سبد حريف را فرو ريخت اما اسكوربرد آن را يك امتياز محاسبه كرد تا حذف تلخ ايران باعث شود بازيكنان كشورمان روی زمين بنشينند.

در اين لحظه داوران به سوى ويديو چك رفتن و با مشخص شدن اينكه هر دو پاى متين آقاجانپور هنگام رها كردن توپ پشت خط قوس قرار داشته راى به تساوى ١٢ بر ١٢ به درستى صادر شد تا بازى به وقت اضافه يا به اصطلاح اورتايم رود.

در وقت اضافه بازى بسكتبال سه نفره مثل قانون قديم گل طلايى در فوتبال يا اولين امتياز راند طلايى برخى ورزش‌هاى رزمى اگر هر تيم به دو امتياز يا دو تك امتياز متوالى دست پيدا كند برنده بازى خواهد بود.

در ابتداى وقت اضافه ديدار ايران و ژاپن، متين آقاجانپور كه با شوت دو امتيازى معجزه‌وار خود در شش ثانيه آخر وقت قانونى، بازى را ١٢ بر ١٢ مساوى بار ديگر دست جادویی خود را به كار انداخت و هرى پاتر گونه در حالتى نامتعادل شوت دو امتيازى خود را به سبد ژاپن نشاند تا در بهت حريف اين ايران باشد كه با برترى ١٤ بر ١٢ در ابتداى وقت اضافه به نيمه نهايى و رقابت با نيوزلند براى رسيدن به فينال راه پيدا كند.

2005737

جالب اينكه صفحه رسمى بسكتبال سه به سه فيبا يعنى فدراسيون جهانى اين رشته ورزشى و گزارشگران خارجى رسمى رقابت‌ها با تب و تاب بالايى اين صحنه را بازتاب داده‌اند.

نكته جالب ديگر فريادهاى شادى لوكا راميرز كارواليو برزيلى بعد از برد ايران به عنوان مدير فنى كشورمان در اين رقابت‌ها بود كه مثل يك ايرانى متعصب فرياد مى‌زد و از معجزه شاگردانش تمجيد مى‌كرد.

✍🏻 پوريا تابان

دیدگاه‌ها