کد خبر : 2013235 | 21 فروردين 1403 ساعت 00:13 | 34.2K بازدید | 54 دیدگاه

مهدوی نزدیک بود اما سوت نزد؛

کارشناسی دو صحنه مشکوک به پنالتی تراکتور

دو صحنه مشکوک به پنالتی در بازی تراکتور تساوی این تیم را تحت‌تاثیر قرار داد.

کارشناسی دو صحنه مشکوک به پنالتی تراکتور

به گزارش “ورزش سه”، سیدرضا مهدوی در بازگشت به تبریز دوباره قضاوت جنجالی را داشت و این بار دو صحنه مشکوک در محوطه جریمه آلومینیوم توجهات را به خود جلب کرد.

صحنه اول برخورد بین امین جهان کهن و مهدی هاشم‌نژاد بود که با سرنگونی مهاجم تراکتور همراه شد و صحنه دوم هم بین ریکاردو و مدافع آلومینیوم رقم خورد.

در همین خصوص کارشناسان داوری نظرات خود را ابراز کردند که در ادامه می‌خوانید:

📌 برخورد جهان‌کهن و هاشم‌نژاد (مشکوک به پنالتی - دقیقه ۸۶)

✅محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه پایِ مدافع جلوتر از پایِ مهاجم قرار دارد و ضربه‌ای از طریق پا به بازیکن تراکتور وارد نمی‌شود، ضمنا برخوردِ بالا تنه نیز شانه به شانه بوده و نیروی مضاعفی که باعث سرنگونی مهاجم شود، وارد نمی‌گردد. 
❌ محمدحسین ترابیان: بازیکن مدافع درون محوطه جریمه بدون اینکه با توپ کار داشته باشد با بالاتنه به بازیکن مهاجم ضربه می‌زند و باعث سرنگونی مهاجم و مرتکب خطای پنالتی می‌شود.
✅ابراهیم میرزابیگی: برخورد صورت می‌گیرد، اما شدت آن به حدی نیست که داور برای اعلام پنالتی قانع شود. ادامه بازی از سمت داور درست بود.
✅حسین عسگری: هیچ خطایی اتفاق نمی‌افتد. دو بازیکن جدال می‌کنند و تنه به تنه می‌شوند. این صحنه‌ها، برخورد معمول فوتبال است. هیچ خطایی از طرف مدافع یا مهاجم انجام نمی‌شود.
✅ تورج حق‌وردی: مدافع هم با دست عمل هل دادن را انجام داد و هم با پای چپ،وپای راست مهاجم را زد و می‌توانست‌ پنالتی باشد.
❌ بابک وسیله‌بر: خطای هل دادن و سرنگون کردن مهاجم توسط مدافع در داخل محوطه جریمه خود که جریمه آن اعلام ضربه پنالتی بدون جریمه شخص می‌باشد.

📌 برخورد مدافع آلومینیوم با آلوز (مشکوک به خطا - دقیقه 2+90)

✅ محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه مدافع کاملا صحیح توپ را از جلوی سرِ مهاجم بدون اینکه به صورت وی ضربه‌ای وارد نماید با نوکِ پای چپ دفع و بلافاصله جهت جلوگیری از برخورد، جمع می‌کند، لذا ادامه بازی به درستی توسط داور اعلام شد. 
❌ محمدحسین ترابیان: در این صحنه بازیکن مدافع با نوک پا توپ را می‌زند و بازیکن مهاجم هم همزمان قصد بازی با سر دارد ولی برخوردی بین  پای مدافع و سر مهاجم ایجاد نمی‌شود. با توجه به ارتفاع توپ، مدافع مرتکب بازی خطرناک می‌شود و داور باید یک ضربه آزاد غیر مستقیم علیه تیم مدافع در درون محوطه جریمه اعلام می‌کرد.
✅ ابراهیم میرزابیگی: بازیکن پایش را بالا می‌آورد اما برخوردی صورت نمی‌گیرد.
❌ حسین عسگری: مدافع تیم آلومینیوم مرتکب بازی خطرناک می‌شود و پایش را بیش از حد بالا می‌آورد اما برخوردی انجام نمی‌شود. جریمه این صحنه، یک ضربه آزاد غیرمستقیم است.
❌ تورج حق‌وردی: پای مدافع با مهاجم برخورد نداشت ولی داور می‌توانست ‌خطای بازی خطرناک‌ مدافع را اعلام کند، چون پای بازیکن بیش از حد بالا آمد.
✅ بابک وسیله‌بر: در این صحنه توپ در مالکیت یا حیطه بازی مدافع بوده که به درستی دفع می شود و خطایی رخ نمی‌دهد و داور در بهترین موقعیت به درستی ادامه بازی می‌دهد.

دیدگاه‌ها