
به گزارش "ورزش سه" روابط عمومی سازمان لیگ برتر، دقایقی پیش علاوه بر اعلام نیمه تمام ماندن این فصل از مسابقات لیگ برتر، زمان شروع بیست و ششمین دوره از بالاترین سطح فوتبال ایران را نیز مشخص کرد. طبق اطلاعیه منتشر شده: «مسابقات بیست و ششمین دوره لیگ برتر( فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۶) با حضور ۱۸ تیم از روز جمعه ۱۶ مردادماه آغاز خواهد شد».
اما مهمترین بخش این اطلاعیه مربوط به تعداد تیمهای سقوط کننده از لیگ برتر به لیگ یک است. تصمیم جدیدی که هیئت رئیسه فدراسیون گرفته اینگونه است: «براساس مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پایان مسابقات فصل آینده لیگ برتر ۴ تیم انتهایی جدول به لیگ یک سقوط می کنند».
موضوعی که رقابت را پیش از گذشته میکند و حالا رقابت در پایین جدول داغتر از گذشته خواهد بود. فدراسیون فوتبال، پس از اینکه تصمیم گرفت به علت شرایط خاص لیگ را هجده تیمی برگزار کند، تنها با گذشت یک فصل، فرمت لیگ برتر را به همان شانزده تیم برمیگرداند.