کد خبر : 980282 | 02 مرداد 1391 ساعت 15:47 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

ماه مبارک در بین ورزشکاران مسلمان جهان ورزش

مهمت اکیکی: در ماه رمضان روزه می‌گیرم

ستاره ملی‌پوش و ترک تیم فوتبال وردربرمن آلمان گفت: در ماه رمضان روزه می‌گیرم و به کودکان یتیم کمک می‌کنم.

مهمت اکیکی: در ماه رمضان روزه می‌گیرم
به نقل از روزنامه پرسه، مهمت اکیکی 22 ساله از جمله بازیکنان مسلمانی است که در سال‌های اخیر، در کنار انجام فعالیت ورزشی‌اش، مبادرت به روزه‌گیری در ماه مبارک رمضان کرده است.
وی در این مورد گفت: در ماه‌های رمضان گذشته سعی کرده‌ام روزه‌هایم را بگیرم. گاهی اوقات این امکان با توجه به انجام سفر یا بازی تیم، فراهم نشده است. البته پس از ماه مبارک، اقدام به گرفتن قضای روزه‌هایم کرده‌ام. امسال نیز سعی می‌کنم روزه‌هایم را بگیرم. اما گاهی به علت برنامه تمرینی سنگین تیم یا انجام بازی، مربیان اجازه نمی‌دهند روزه بگیرم. من هم آن روز‌هایی که نتوانسته‌ام، بعد از ماه مبارک جبران می‌کنم.
ستاره خوش‌آتیه افزود: خوشحالم این فریضه را انجام می‌دهم. روزه‌گیری به من روحیه و شور و نشاط بیشتری می‌بخشد. بهتر می‌توانم به یاد دیگرانی که نیاز به کمک دارند، باشم.
او ادامه داد: در طول سال تلاش بر انجام کارهای خوب و مثبت مثل کمک به دیگران دارم. اما از زمانی که وارد عرصه فوتبال حرفه‌ای شدم، با خودم عهد کردم در ماه مبارک، حرکت‌های دینی مفید دیگری نیز انجام دهم. به عنوان مثال از دوستان و آشنایان کمک‌های نقدی جمع می‌کنم و برای کمک به کودکان یتیم یا فقیر در کشورم اختصاص می‌دهم. به این نحو به آرامش خاطر بهتری می‌رسم. احساس می‌کنم آدم مفیدی خارج از محیط ورزش هستم.
اکیکی از سال 2010 تاکنون برای تیم ملی کشورش 7 بازی انجام داده اما موفق به زدن گلی نشده است.

دیدگاه‌ها