کد خبر : 1364293 | 19 مهر 1395 ساعت 20:32 | 28.9K بازدید | 0 دیدگاه

با درخشش کریمی و مهدوی‌کیا؛

خاطره خوش برانکو از دیدار برابر کره‌جنوبی

تیم ملی ایران در مسابقات جام ملت های آسیا سال 2004 برابر کره قرار گرفت، که موفق شد با درخشش علی کریمی و مهدی و مهدوی کیا این تیم را شکست دهد و راهی دور بعدی مسابقات شود.

به گزارش "ورزش‌سه"، مسابقات یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا در سال 2004 باز هم شاهد ال‌کلاسیکوی فوتبال آسیا بین دو تیم ایران و کره جنوبی بود. نیمکت تیم ملی ایران در آن مسابقات در اختیار برانکو ایوانکوویچ قرار داشت که پس از ناکامی تیم ملی به همراه میروسلاو بلاژویچ در راهیابی به جام جهانی 2002 کره جنوبی و ژاپن، جانشین همکار خود شده بود.

 


ایران در جام ملت های آسیا 2004 با تیم های ژاپن، عمان و تایلند هم‌گروه بود و موفق شد با دو تساوی و یک پیروزی و پس از ژاپن با 5 امتیاز به دور بعدی مسابقات صعود کند. دوم شدن ایران در گروه باعث برخورد دو تیم قدرتمند ایران و کره جنوبی شد؛ کره جنوبی دو سال قبل در مسابقات جام جهانی 2002 عنوان چهارمی جهان را کسب کرده بود.

 


علی کریمی در همان ابتدای بازی با ضربه سر ایران را پیش انداخت؛ گل علی کریمی روی حرکت سریع کعبی و برگرداندن توپی که در حال خارج شدن از زمین بود اتفاق افتاد. پس از این گل و در دقایقی که تیم ملی به خاطر مصدومیت ابراهیم تقی پور و مداوای او در خارج از زمین، 10 نفره کار خود را دنبال می کرد، روی یک حرکت در عمق خط دفاعی گل تساوی را دریافت کرد.

 

1149020

 


اما گل دوم علی کریمی زیباتر از گل اول در راه بود و این بار مهدی مهدوی کیا بازیکن آماده آن سال‌های هامبورگ بود که کار را برای تیم ملی کره سخت کرد و کریمی گل دوم را برای ایران به ثمر رساند تا سومین گل خود را در آن مسابقات به ثمر برساند. اما باز هم تیم ملی گل خورد تا آن دیدار به یادماندنی باز هم به تساوی کشیده شود.

 

 

1149017


بازی با نتیجه تساوی 2 بر 2 دنبال می شد که روی یک پاس زیبا از مهدی مهدوی کیا در دهانه دروازه "لی وونگ جائه" این‌بار خود کره ای ها برای ایران گلزنی کنند. گل سوم کره ‌ای‌ها روی یک حرکت در پشت محوطه جریمه ایران و شوت نه چندان محکم بازیکن کره از پشت محوطه جریمه به ثمر رسید؛ توپ پس از برخورد با مدافعین ایران با کمی تغییر جهت به سمت دروازه میرزاپور رفت و واکنش نه چندان مطمئن میرزاپور گل سوم کره‌ای ها را ثبت کرد.

 

 

1149021

 


اما اتفاقات این دیدار تمامی نداشت و در ادامه باز هم دو ستاره ایران یعنی مهدی مهدوی کیا و علی کریمی موفق شدند روی یک ضربه ایستگاهی با همکاری یکدیگر گل چهارم را برای تیم ملی ایران و برانکو ایوانکوویچ به ثمر برسانند؛ گلی که دیگر جوابی از سوی بازیکنان کره جنوبی پیدا نکرد و شاگردان برانکو به جمع چهار تیم پایانی جام ملت‌های آسیا راه یافتند.

 

 

1149019


علی کریمی با به ثمر رساندن 3 گل در این مسابقه به همراه مهدی مهدوی کیا که فراهم کننده سه پاس گل بود یکی از درخشان‌ترین روزهای خود در تاریخ ملی فوتبال ایران را رقم زدند تا برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی یکی از خوشحال‌ترین روزهای خود را به عنوان سرمربی تیم ملی پشت سر بگذارد.

 

1149018

 


تیم ملی ایران در آن مسابقات و به خصوص در دیدار حساس برابر کره جنوبی هر چقدر که در کارهای تهاجمی به واسطه نبوغ بازیکنان ارزشمند خود فوق العاده عمل می کرد در دفاع و خط دروازه این صلابت را نداشت و همین موضوع شاید یکی از دلایل نرسیدن ایران و شاگردان برانکو به فینال مسابقات بود.

 


فوتبال ایران در آستانه بازی سرنوشت ساز مقابل حریف سنتی خود قرار دارد. این بار کارلوس کی‌روشی روی نیمکت ایران قرار دارد که در سه بازی پیشین حریف سنتی را، مقهور قدرت خود و بازیکنان ایرانی کرده است. فوتبال ایران در حال حاضر به واسطه تفکرات کی‌روش از دفاعی آهنین بهره می برد و یکی از مهم‌ترین چالش های اشتیلیکه نفوذ به این خط دفاعی است. این موضوع شاید تکرار بازی تاریخی ایران برابر کره را بعید به نظر برساند ولی تیم ملی کره هم نشان داده که هر چقدر در حمله خوب عمل می کند در دفاع به همان میزان شکننده است.

 


این بار "ال کلاسیکوی آسیا"  و در مقدماتی جام جهانی 2018، نبرد بهترین خط دفاعی و بهترین خط حمله را در آزادی به نمایش خواهد گذاشت؛ نمایشی که نمی توان به سادگی از آن گذشت.

 

دیدگاه‌ها