کد خبر : 1424691 | 10 تیر 1396 ساعت 11:37 | 42.2K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس برانکو بدون طارمی چه می‌شود

انتقال مهدی آقای گل؛ ریسک یا فرصت؟

پرسپولیس با برانکو موفق شد مقتدرانه‌ترین قهرمانی لیگ برتر را بدست آورد. این تیم طی دو فصل بهترین خط حمله لیگ را داشته و آقای گل هر دو فصل نیز از این تیم بوده است.

انتقال مهدی آقای گل؛ ریسک یا فرصت؟

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی در پیشانی خط حمله تیم برانکو همواره نقش مهمی ایفا کرده و این بازیکن تحت هر شرایطی گزینه اول برانکو برای خط حمله بوده است. سوال اینست که بدون این مهاجم پرسپولیس چه وضعیتی پیدا خواهد کرد؟

 

*کم نیستند آن دسته از هواداران پرسپولیس که اعتقاد دارند هر مهاجم دیگری جز طارمی هم در خط حمله این تیم بازی می‌کرد، می‌توانست به اندازه طارمی و چه بسا بیشتر برای پرسپولیس گلزنی کند. این دسته از هواداران البته استعداد طارمی در موقعیت‌سازی را نادیده گرفته‌اند. همچنین توانایی او در جا گذاشتن بازیکنان حریف، سرعتی که به یمن گام‌های بلندش از آن برخوردار است، جنگندگی و هماهنگی‌اش با خط میانی پرسپولیس نیز چندان به چشم آنها نیامده است. طارمی هرچند برخی موقعیت‌های ساده را از دست داده اما در برخی بازی‌ها یک‌تنه با نبوغ و توانایی خود پرسپولیس را برنده کرده است. از دیدگاه این دسته از هواداران، رفتن طارمی خللی در کیفیت بازی پرسپولیس ایجاد نخواهد کرد و چه بسا برخی از آنها از اینکه از شر موقعیت‌سوزی‌های او راحت می‌شوند خوشحال نیز باشند. اما آیا پرسپولیس بدون طارمی قادر به خلق آن تعداد موقعیت‌گلی که با طارمی ایجاد می‌کند، خواهد بود؟ پاسخ به این سوال میزان کارایی و تاثیرگذاری طارمی در ترکیب پرسپولیس را مشخص خواهد کرد.

 

*طارمی بدون شک ستاره اول پرسپولیس در دو سال گذشته بوده است. بازیکنی که در پرسپولیس ستاره شد و امروز می‌تواند سود زیادی را از انتقالش نصیب پرسپولیس کند. برای بازیکنی که دو فصل متوالی آقای گل لیگ شده و پیراهن تیم ملی را نیز به عنوان یک بازیکن ثابت به دست آورده، بازی در لیگ برتر نمی‌تواند چندان انگیزه‌ی مضاعف و جدیدی در او ایجاد کند. شاید بتوان مشکل اصلی برانکو در فصل بعد را میزان انگیزه بازیکنانی دانست که طی دو فصل اخیر از نظر کسب قهرمانی و موفقیت به نزدیکی مرز اشباع رسیده‌اند. تنها قهرمانی و موفقیت در آسیا می‌تواند انگیزه جدیدی را به این بازیکنان تزریق کند. اما بازی‌های باقیمانده لیگ قهرمانان نیز تا مهرماه به پایان می‌رسد و پس از آن صرف‌نظر از هر نتیجه‌ای که قرمزهای پایتخت در آسیا کسب کنند، تعریف هدف جدید برای بازیکنان این تیم که همان موفقیت در لیگ است و ایجاد انگیزه در بین آنها سختی‌های خاص خود را دارد. به‌خصوص اینکه برانکو ترکیب اصلی تیمش را برای فصل بعد نیز حفظ کرده و بنایی بر ایجاد تغییرات زیاد در تیمش ندارد. در چنین شرایطی اجازه دادن به طارمی برای رفتن به لیگی دیگر برای تجربه کردن شرایط جدید می‌تواند انگیزه مجددی هم برای این بازیکن باشد و هم برای سایر مهاجمان پرسپولیس. ضمن اینکه باشگاه نیز از حق ترانسفر این بازیکن بهره‌ی مالی لازم را خواهد برد.

 

* شاید بد نباشد تا پرسپولیس بدون طارمی نیز به بوته آزمایش گذاشته شود. شاید با وقوع جدایی طارمی، دیگر اعصاب هواداران پرسپولیس به خاطر خراب شدن موقعیت‌های گل توسط طارمی به هم نریزد اما چه بسا دیگر آن تعداد موقعیت گل را هم در هر بازی پرسپولیس به چشم نبینند و آرزوی بازگشت طارمی را داشته باشند. با رفتن طارمی مشخص خواهد شد که آیا هر مهاجمی در ترکیب پرسپولیس با پشتوانه خط میانی خلاقش می‌تواند تبدیل به آقای گل شود یا خیر. با این حال جدایی طارمی از پرسپولیس اجتناب‌ناپذیر است و طی یک فصل آینده این جدایی رقم خواهد خورد. پرسپولیس باید خود را برای روزهای پساطارمی مهیا سازد. روزهایی بدون داشتن بهترین گلزن لیگ. روزهای بدون طارمی فرا می‌رسد و برانکو باید به فکر رو کردن گلزنی دیگر برای تیم خود باشد.

حجت شفیعی

دیدگاه‌ها