کد خبر : 1666664 | 16 بهمن 1398 ساعت 10:39 | 40.8K بازدید | 0 دیدگاه

برای استقلالی ها کری نمی خوانم

سیدجلال: کی روش گفت خداحافظی کن گفتم نه

پرسپولیس در صدر جدول رده بندی قرار دارد و روز جمعه برای تداوم صدرنشینی و نزدیک شدن به چهارمین قهرمانی اش یک بازی حساس و مهم با رقیب قدیمی اش استقلال دارد.

سیدجلال: کی روش گفت خداحافظی کن گفتم نه

به گزارش" ورزش سه" سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس در این فصل هم یکی از مهره های تاثیرگذار این تیم است. او که در نیم فصل اول به دلیل مصدومیت و البته تئوری های کالدرون بازی هایی را از دست داد با آمدن یحیی گل محمدی باردیگر مرد اول و رهبر خط دفاعی تیمش شده است. او روز پنجشنبه (فردا) در غیاب شجاع خلیل زاده که به دلیل محرومیت دربی را از دست داده باید در کنار یک مدافع جوان به نام محمدحسین کنعانی زادگان بازی می کند. امروز و در برنامه "سلام صبح بخیر" در شبکه سه گفت و گویی ضبط شده از سیدجلال حسینی پخش شد که او در ارتباط با مسایل مهمی چون دربی ، کارلوس کی روش و مشکلات مالی باشگاه صحبت کرد. حرف های کاپیتان پرسپولیس را در زیر می خوانید:

 


روز پنجشنبه شهرآورد 


دربی سخت است. این بازی برای هر دو تیم حساس و سخت است. امیدوارم بازی قشنگی باشد، هواداران راضی باشند و هر تیمی که شایسته است ببرد. استقلال و پرسپولیس این روزها هر دو شرایط خوبی دارند، اما فکر می کنم این بازی به بازی قبل و بعد ربطی ندارد. دربی برای هر دو تیم و طرفداران حساس است. هواداران انتظار زیادی از هر دو تیم دارند و این کار را برای پرسپولیس و استقلال سخت می کند. امیدوارم بازیکنان بتوانند فشار را تحمل کنند و یک بازی قشنگ و زیبا انجام بدهند.

 


فشار دربی 


در حال حاضر همه بازی ها حساس است. ما دو بازی قبلی مان خیلی حساس بود؛ بازی با تراکتور خیلی سخت بود، بازی با نفت آبادان دیروز خیلی سخت بود. استقلال هم حساسیت خاص خودش را دارد. من فکر می کنم همه بازی ها 6 امتیازی است، دیگر مثل قبل نیست. قبلا پرسپولیس و استقلال بودند اما حالا تیم های قدرتمند زیادی داریم. سپاهان همیشه مدعی است، تراکتور همینطور. شهر خودرو و فولاد هستند و تیم های دیگری که می توانند رقیب سختی باشند. پرسپولیس و استقلال هم همیشه رقابت داشته اند و این رقابت ادامه خواهد داشت.

 


رویارویی مجیدی و گل محمدی 


این رویارویی خیلی خوب است. من واقعا خیلی خوشحالم. ما باید اعتماد بکنیم. متاسفانه با این وضعیت اقتصادی که فوتبال ما دارد، نمی دانم چه اصراری است مربی و بازیکن خارجی بیاورند. سرمایه گذاری های بیخود می کنند. الان ما هم بازیکنان خوب داخلی داریم هم مربیان خوب داریم که باید از آنها استفاده کنیم. عجیب است که این کارها را می کنند. فکر می کنم وقتی شکایت ها برسد همه متوجه می شوند که ما چقدر مشکل داریم و مشکلاتمان بیشتر و بیشتر می شود. من نمی دانم چطور می خواهیم با این مشکل کنار بیاییم. فکر می کنم دوباره هواداران باشگاهمان باید به خاطر مشکلاتی که خیلی راحت به وجود آمده حرص بخورند.

 


درآمد پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و اسپانسرها 


نمی دانم این همه دریافتی که پرسپولیس داشت چه شد. برای خود من به عنوان بازیکن تیم بعضی چیزها سوال است که این مسائل چطور به وجود می آید؟ چطور با افرادی که این کارها را کرده اند برخورد نمی شود؟ جوابی نیست. نه من می توانم جوابی پیدا کنم نه شما. ما هر بازی که می بردیم و بالا می رفتیم، درآمدی داشتیم، دوم شدیم بازهم درآمد داشتیم، اسپانسر هم پول پرداخت کرده ولی خب همه بازیکنان 35، 40 درصد طلب دارند، خود من 40، 50 درصد طلب دارم. کادر فنی که رفتند، آقای برانکو و... همه طلب داشتند و پرداختی به آنها نشده است. چندین سال است این شرایط بوده. هر مدیرعاملی بیاید حرف برای گفتن دارد چون آنقدر بدهی است که یک نفر باید پرداخت کند و هیچکس هم پرداخت نمی کند.

 

 

 


پرونده مطالبات از باشگاه نفت


اصلا پرونده ای وجود ندارد و یک فوتبالیست زورش به هیچکس نمی رسد. شما اگر مربی و بازیکن خارجی باشید می روید شکایت می کنید و حقتان را می گیرید اما اینجا اینگونه نیست. نفت خیلی راحت منحل شد. ما یک سال بازی کردیم، نه من خیلی از بازیکنان و مربیان دیگر هم بودند. هیچکس جوابگو نیست. حرف هم بزنی وزارت نفت خیلی راحت جواب می دهد. همه سیستم در فوتبال همین است و هر حرفی بزنی راحت جوابت را می دهند، انگار نه انگار که کاری کرده اند.

 


آرزوی روز تولد


(دوشنبه 14 بهمن تولد سیدجلال حسینی بود) برای من خوشحالی مردم از همه چیز مهم تر است. شفای بیماران از همه چیز مهم تر است. امیدوارم شرایط مردم بهتر شود و بتوانند زندگی خیلی خوبی داشته باشند، خندان باشند و امیدوارم ما بتوانیم همیشه دل هوادارانمان را شاد کنیم.

 


قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر یا آسیا


خیلی سخت است. متاسفانه چند سال است AFC هر تصمیمی دلش می خواهد می گیرد و ما نتوانستیم جلویشان بایستیم. حالا هم کار سخت تر می شود، یکی از بازوهای قوی مان هوادارانمان هستند که حالا در کنارمان نیستند و این کار را در مقابل تیم های عربی که سرمایه گذاری زیادی می کنند سخت می کند ولی مطمئن باشید که با تمام وجود برای بازی ها می رویم.

 


اگر میزبانی را از ایرانی ها بگیرند


قانون هایی هست که بخواهند تیم هایی را حذف کنند و این یک آسیب جدی به بدنه فوتبال می خورد. امیدوارم این بررسی شود و بحث شود و اینگونه نباشد که تصمیم بگیرند. باید همه چیز پیش بینی شود و فدراسیون و باشگاه ها با هم تصمیم بگیرند. به جای اینکه کری بخوانند و حرفهای الکی بزنند فکر می کنم کنار همدیگر بنشینند صحبت کنند بحث کنند خیلی از مشکلات را راحت تر می کنند حل کنند. 

 


کری برای استقلال


با کری خوانی صد در صد مخالفم چرا که این کار هواداران است. من حالا می بینم خیلی از مدیران و مسئولین خیلی راحت کت و شلوار می پوشند و کری می خوانند! اصلا برایشان مهم هم نیست که بین مردم اختلاف می افتد و دعوا و درگیری می شود. الان کری خواندن خیلی راحت شده است.

 

1273265

 


آمار و رکوردها


( سیدجلال حسینی تا الان 7 قهرمانی لیگ، 1 بار قهرمانی حذفی، سه بار سوپرجام را به دست آورده است) اصلا به آمار و رکورد فکر نمی کنم. من فقط یک وظیفه دارم که باید خوب تمرین و تلاش کنم. فعلا دنبال این مسائل نیستم که بحث های آماری را دنبال کنم و وقت برای این مسائل زیاد است.  فقط تلاش می کنم. همه بازیکنان ما خیلی تلاش می کنند و زحمت می کشند. بازیکنان خیلی خوبی داریم و باید ادامه بدهیم. من فکر می کنم بهترین کار برای من خوب تمرین کردن است. مسابقه یک قسمت مهم فوتبال است اما تمرین مهم تر از مسابقه است.

 


می خواهند پرسپولیس قهرمان نشود؟


شما می توانید بازی های ما را، برخوردهایی که با تیم ما از سوی کمیته انضباطی می شود را در نظر بگیرید، اینکه چه شرایطی برای تیم ما ایجاد می شود. ولی تا الان جنگیده ایم و حرف هایمان را هم می زنیم. اینگونه نیست که ما کوتاه بیاییم و هرکسی هرکاری دلش بخواهد انجام بدهد، ما جلوی هرکسی که بخواهد اذیت کند می ایستیم. ولی ما چون توی زمین و بدنه باشگاه هستیم حس می کنیم که دارند اذیت می کنند.

 


چهارمین قهرمانی پیاپی 


خیلی سخت است. اکنون نسبت به گذشته کار سخت تر و تیم های مدعی بیشتر شده اند. برخی تیم ها سرمایه گذاری های خیلی خوبی کرده اند. من فکر می کنم 5 تیم مدعی داریم که هر لحظه امکان دارد جابجا شوند.

 


یک بار حضور در جام جهانی 


من از روز اولی که در تیم ملی بودم خیلی تلاش می کردم. یک جام جهانی که با آقای کی روش حضور داشتم و جام جهانی بعدی متاسفانه روز آخر نشد. 


او درباره اینکه مارکار آقاجانیان با او تماس گرفته و خواسته تا نامه خداحافظی بنویسد می گوید:  یک چیزی در همین حدود بود. صبح به من زنگ زدند و گفتند بیا. من گفتم تصمیم گیرنده خود من هستم و خودم تصمیم می گیرم که چه زمانی خداحافظی کنم. با آقای کی روش هم صحبت کردم و آقای مارکار هم بودند. روز سختی بود. من حرفی درباره اینکه بخواهد مرا نگه دارد نزدم، فقط گفتم که تصمیم گیرنده خود من هستم و کسی نمی تواند برای من تصمیم بگیرد. برای من این سوال وجود دارد که چرا روز آخر؟

 

 

 


کی روش بعدا پیام داد؟


همه نسبت به آقای کی‌روش شناخت دارند، او دنبال این مسائل نبود. او یک مربی زحمتکش، پرتلاش و خیلی خوب بود. خیلی هم برای فوتبال ما زحمت کشید ولی قسمت من این بود.


برانکو مصاحبه کرد و گفت سیدجلال حسینی به این دلیل خط خورد که آن گل معروف را به الجزیره زد و پرسپولیس به مرحله بعدی رفت: آن موقع اختلافات زیاد بود و روی همه تصمیمات فدراسیون تاثیر داشت. این ها چیزهایی است که خیلی ها به من گفته اند. ولی می گویم الان کار من چیز دیگری است و باید تمام تمرکزم را روی باشگاه و تیممان بگذارم و کار سختی داریم و دیگر به این مسائل زیاد فکر نمی کنم.


او درباره این حرف رضاقوچان نژاد درباره خداحافظی اش از تیم ملی که گفته بود به خاطر برخوردی بود که سیدجلال شد هم می گوید: رضا یک پسر خیلی خوب بود و همه ما باید از او تشکر کنیم که گل های حساسی برای ما زد. خیلی هم دوستش دارم.

 


لایی امیری به پیکه


خیلی حس قشنگی بود. وحید یک بازیکن زحمتکش و در خدمت تیم است و توانست یک لایی خیلی خوب هم بزند. من فکر می کنم بعدها خودش می تواند درباره این لایی فکر کند و برای بچه هایش درباره اش حرف بزند.

 


پنالتی کریس و بیرانوند


علی بیرانوند که چند سال است خداراشکر خیلی زحمت کشید که به اینجا رسیده است. من فکر می کنم این پنالتی پاداش او بود. او تصمیم اش را برای رفتن گرفته است. دل همه برایش تنگ می شود. اما بهتر است جلوی پیشرفتش را نگیریم. علی می تواند پیشرفت کند و امیدوارم موفق شود.

 


خداحافظی از فوتبال


شما در این فوتبال ما، با این شرایط و تصمیم گیری ها بازیکن 21، 2 ساله هم که می گیرید یکدفعه می بینید نیست. من هم همینطورم. شما اصلا نمی توانید الان در فوتبال ما بگویید ادامه می دهید یا نمی دهید. هر لحظه امکان دارد اتفاقی پیش بیاید و کنار گذاشته شوید. باید تا وقتی که هستید تلاش کنید. اصلا نمی توانم به خداحافظی فکر کنم چون می دانم بعضی وقت ها اصلا شما تصمیم گیرنده نیستید. خود بازیکن تصمیم گیرنده نیست.

 

 

1444217

 


کارلوس کی‌روش


مربی کاملی بود و خیلی زحمت کشید.

 


علی پروین


او اسطوره باشگاه و بزرگمان است. امیدوارم همیشه سلامت باشد.


سیدجلال در ارتباط با خاطره جالبی که در زمان حضور پروین دارد که سیدمحمدحسینی را با او اشتباه گرفته بودند می گوید:"آن زمان من ملوان بودم و گفته بودند سیدجلال را می خواهیم. اما سیدمحمد را برده بودند و پروین گفته بود من سیدجلال را می خواهم. من دیگر آن موقع با سایپا قرارداد بسته بودم، فکر می کنم آن موقع خیلی برای من زود بود. سخت است. کسانی که می خواهند در پرسپولیس بازی کنند باید خیلی حواسشان جمع باشد. باید شرایط را درک کنند. تحمل کردن فشار خیلی سخت است و امیدوارم هر بازیکنی به پرسپولیس می آید آمادگی داشته باشد.

 


مهدی رحمتی


ما چندین سال با هم دوست بودیم و کنار هم بودیم. بعد آن اختلاف و درگیری پیش آمد اما بعد خیلی راحت با هم صحبت کردیم.

 

 

1286553

 


مهدی طارمی


فکر می کنم او یکی از بهترین فورواردهایمان است. او جزو سه نفر از بهترین فورواردهای حال حاضر ایران است. با مهدی در ارتباط هستیم. فوتبال همیشه همین است و شما خیلی راحت نمی توانید موفق باشید.

 


امیر قلعه نویی


من امیرخان را خیلی دوست دارم، برای من خیلی زحمت کشیده است و امیدوارم همیشه موفق باشد. خیلی هم تلاش می کند و همیشه برایشان آرزوی موفقیت دارم.

 


هادی نوروزی


هادی کاپیتان دوست داشتنی ما بود. خدا رحمتش کند. مردم همیشه به فکر او هستند و امیدوارم بچه ها بتوانند راه او را ادامه بدهند.

 


مهرداد اولادی


مهرداد هم همینطور. او در تیم ملی بود. یک بازیکن فوق العاده، تکنیکی و از نظر بدنی عالی. خدا رحمتش کند.

 


صحبت پایانی


جا دارد از هوادارانمان تشکر کنم که در این شرایط و سرما همیشه کنارمان بوده اند. بچه های ما تلاش می کنند و ان شاءالله که بتوانیم روندمان را داشته باشیم.

دیدگاه‌ها