کد خبر : 1626687 | 06 مرداد 1398 ساعت 14:56 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت باورنکردنی ایران در ست سوم فینال

سوپر واکنش‌های مرتضی برای قهرمانی تاریخی(عکس)

مرتضی شریفی در ست سوم با چند حرکت فوق‌العاده توانست ایران را در بازی حفظ کند؛ اتفاقی که در آخر باعث پیروزی شاگردان عطایی در آن ست و کل مسابقه شد.

سوپر واکنش‌های مرتضی برای قهرمانی تاریخی(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مرتضی شریفی، دریافت کننده قدرتی تیم والیبال جوانان ایران که جزو مهره‌های تاثیرگذار تیم عطایی در رقابت‌های قهرمانی جهان بود، دیروز در ست سوم شاهکاری را خلق کرد که در بازگشت ایران به بازی تاثیر بسزایی داشت.


این لژیونر جوان والیبال ایران در جریان ست سوم در حالی که ایتالیا 12 بر 8 پیش افتاده بود، با چند سوپرواکنش توانست یک امتیاز فوق العاده مهم را به حساب ایران واریز کند.


ایتالیایی‌ها با چند سرویس خوب دریافت ایران را دچار مشکل کرده بودند و توانستند 4 امتیاز از شاگردان عطایی پیش بیفتند. در حالی که نزدیک بود اختلاف 2 تیم با دفاع ایتالیایی ها روی اسپک امیرحسین اسفندیار به عدد 5 برسد، پوریا یلی به خاطر سرعت بالای توپ فقط توانست با پا ضربه ای بزند که چند متر بیرون از میدان و حتی آن سوی تابلوهای تبلیغاتی بود.


هیچ کس فکر نمی کرد بازیکنی از ایران بتواند به آن توپ برسد و ایتالیایی ها خودشان را برای شادی بعد از این امتیاز آماده می کردند، اما مرتضی شریفی با پشتکار بالا به سمت توپ دوید، تابلوهای تبلیغاتی را رد کرد و بعد از برخورد با یک چهارپایه توانست توپ را بازگرداند و به خوبی آن را وارد زمین ایران کند.

 

1422393


با همکاری سایر بازیکنان، توپ بار دیگر به زمین ایتالیا بازگشت و حریف در موقعیت حمله قرار گرفت. پشت خط زن ایتالیا اسپک خوبی را وارد زمین ایران کرد و مرتضی شریفی که دوان دوان خودش را بار دیگر به داخل زمین رسانده بود، با ساعدی نصف و نیمه اجازه نداد توپ داخل زمین بخوابد. فلاحت خواه پاسور ایران هم در شرایطی نامتعادل دومین ضربه را به توپ زد.

 

1422394

 

 

 


هت تریک مرتضی شریفی در حرکات تماشایی جایی کامل شد که او پاس فلاحت خواه که در شرایطی نامتعادل ارسال شده بود را با زیرکی و هوش بالای خود با فاصله زیاد از تور داخل زمین ایتالیا قرار داد و این امتیاز را به نام ایران رقم زد.

 

1422395

 

 


بعد از کسب این امتیاز در یک رالی دیدنی و با هنرنمایی مرتضی شریفی، انگار تیم ایران جان تازه ای گرفت و انگیزه دوچندانی پیدا کرد. بازیکنان با جنگندگی بالا به سبک مرتضی شریفی توانستند امتیازات بعدی را هم از ایتالیا بگیرند و به تدریج اختلاف به وجود آمده را جبران کنند.

 

1422392


در نهایت هم ست سوم با نتیجه نزدیک 25 بر 23 به سود ایران به پایان رسید تا شاگردان عطایی یک گام بلند به سوی قهرمانی بردارند. در نهایت هم آنها در ست پنجم کار حریف را تمام کردند و یک اتفاق تاریخی را رقم زدند؛ اتفاقی که اگر جنگندگی بازیکنان جوان ایران نبود، به هیچ وجه رخ نمی داد.

 

 

دیدگاه‌ها