کد خبر : 1014478 | 10 تیر 1392 ساعت 11:14 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

کامبوزیا: رویانیان به صورت موقت تغییر نکرد

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس می‌گوید "تغییرمدیریتی در این باشگاه دولتی ارتباطی به مربیان و بازیکنان ندارد." این حرف او به احتمال فراوان واکنشی است به حمایت علی دایی و بازیکنان پرسپولیس از رویانیان در روزهای قوت گرفتن احتمال برکناری محمد رویانیان.

کامبوزیا: رویانیان به صورت موقت تغییر نکرد
عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با بیان این که مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس به من پیشنهاد شد اما خودم آن را رد کردم، اظهار کرد: این پیشنهاد مطرح شد، ولی به طور رسمی با آن مخالفت کردم چرا که به نظرم این جابجایی به صلاح باشگاه پرسپولیس نیست. از طرف دیگر هم هنوز سر حرف خودم هستم و باید مسائل مالی – اداری باشگاه روشن شود. باید شفاف‌سازی کنند. متاسفانه آنچه از حضور من در رسانه‌ها مطرح شد، برداشت خودشان بود. من علاقه و اصراری ندارم. فوتبال برای من جذابیت ندارد و شاید برای کسانی که ضعف شخصیتی دارند مهم باشد.
به گزارش ایسنا ، وی ادامه داد: سیستم‌ فوتبال باید درست شود و از این حالت بلبشویی و لمپن‌بازی خارج شود. آنها نباید اکراه داشته باشند که مدیر سالم به فوتبال بیاید. مدیر سالم تشکیلات سالم می‌خواهد. متاسفانه آنقدر مسائل پیش آمده که همه می‌گویند فوتبال آدم را خراب می‌کند! محیط و سیستم‌ کار باید سالم باشد تا رقابت سالم ایجاد شود.
وی درباره این که آیا هیات مدیره پرسپولیس جلسه تشکیل داده و چرا رویانیان در این جلسه حضور پیدا نکرده است، خاطر نشان کرد: هیات مدیره یک جلسه برای تعیین مدیرعامل داشت. به جز یک جلسه که برای تعیین مدیرعامل داشتیم، نشست دیگری برگزار نشده و هیات مدیره باید تشکیل جلسه دهد. رویانیان هم در این جلسه حضور داشت، اما گفته بود که فرزندش کنکور دارد و جلسه را ترک کرد.
رییس فدراسیون شطرنج، در پاسخ به این پرسش که چرا شما تصمیم گرفتید وارد مدیریت فوتبال شوید، یادآور شد: من 22 سال است که مدیر ورزشی هستم و سابقه‌ام از آقایان بیشتر است. وقتی بحث مدیریت پیش می‌آید حتما لازم نیست که متخصص آن رشته باشی. آشنایی لازم کفایت می‌کند. من تنها عضو هیات مدیره این باشگاه هستم. هیات مدیره باید در مورد مدیرعامل تصمیم بگیرند. از جانب من از سوی هیات مدیره هیچ مساله‌ای مطرح نشده است. این موارد را رسانه‌ها مطرح کرده‌اند. ما تشکیل جلسه دادیم و گفتم که اعتقاد دارم تعویض مدیریت در این شرایط به صلاح نیست و با نظر وزیر ورزش و جوانان به عنوان رییس مجمع قرار شد مدیرعامل به صورت موقت تغییر نکند.
وی با بیان این که خوردین عضو هیات مدیره نبوده است، ادامه داد: بحث آمدن خوردبین مطرح شده، اما تا زمانی که ابلاغی نخورد عضویتی در کار نیست. مثل این می ماند که من مدعی شوم که مدیرعامل شدم. ظاهرا طبق شنیده‌ها ایشان عضو هیات مدیره نبوده و نیست. موضع سایر افراد هم در کل این است که باشگاه دولتی است. هیات مدیره هم منتخب وزیر هستند. ایشان تصمیم می‌گیرد که چه تصمیماتی گرفته شود. هیچ کس را به زور و خواهش و تمنا نگه نداشتند. هر کسی مختار از است در هر مسئولیتی که قرار دارد خودش تصمیم بگیرد. مربی و بازیکن اگر قرارداد دارند باید به تعهداتشان عمل کنند. تغییرات هیات مدیره ارتباطی به بازیکن و کادر فنی ندارد. من هر گونه موضعگیری را رد می‌کنم، چرا که عقلانی نیست. آنها می‌توانند حمایت کنند، اما این که طوری رفتار کنند که شائبه باند و باندبازی پیش بیاید مشکلی ایجاد می‌کند. بازیکن و مربی و اعضای تیم با توجه به این که باشگاه کاملا دولتی است و مسئولیت با وزارت است، باید بدانند که هر آن ممکن است مدیرعامل و هیات مدیره تغییر کنند. این حق وزارت ورزش و جوانان است. مگر کسی از باشگاه سپاهان پرسید که چرا آقای ساکت را برداشتید و آقای رحیمی را قرار دادید. همه گفتند که آقای ساکت بماند، ولی موضع‌گیری خارج از این مقوله درست نیست.
عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در واکنش به این اظهار نظر که شنیده می‌شود شما در زمان حضور در جلسه هیات مدیره اسناد باشگاه را بررسی کرده‌اید، خاطر نشان کرد: من اصلا هیچ سندی را بررسی نکرده‌ام و فقط پیشنهاد کردم که شفاف سازی شود. اصرارم برای شفاف سازی نه این است که خدای نکرده به خاطر مدیر عاملی آقایان فعلی یا بعدی باشد بلکه می‌خواهم اهداف آینده را راحت‌تر تعیین کنیم. امروز یا فردا باشگاه در بورس واگذار می‌شود. این کار باید انجام شود و با هوچی گری هم نمی‌توان مخالفتی کرد. حال آقایان می‌خواهند خوششان بیاید یا نه.
کامبوزیا در پاسخ به این پرسش که چرا باشگاه‌های سرخابی تراز مالی‌شان را به وزارت ورزش و جوانان نداده‌اند تا ردیف بودجه‌ی جدا در مجلس شورای اسلامی برایشان تعریف شود، تصریح کرد: چون اگر شفاف سازی شود بسیاری از تخلفات مالی مشخص می‌شود. به نظر من عدم تمکین به این درخواست نشانگر بی‌نظمی مالی‌ است و این اشکال بر می‌گردد به وزارتخانه. وزارت ورزش و جوانان باید رسما از آنها بخواهد که ترازشان را ارائه کنند. اگر تمکین نمی‌کنند باید برخورد قانونی شود. صاحب باشگاه وزارت ورزش و جوانان است. اگر تراز نمی‌دهند یعنی حتما یک جای کار اشکال دارد و می‌لنگد.

دیدگاه‌ها