کد خبر : 1455955 | 31 مرداد 1396 ساعت 11:01 | 14.2K بازدید | 0 دیدگاه

چطور گواهی سلامت صادر شده بود؟

روایتی تلخ از روز سیاه کشتی در تبریز

یکی از حاضران در سالن پورشریفی تبریز ماجرای درگذشت پیشکسوت کشتی را شرح داد.

 روایتی تلخ از روز سیاه کشتی در تبریز

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که در اخبار اولیه بعد از درگذشت حسین نیک نژاد، پیشکسوت کشتی گیلان در رقابت های پیشکسوتان کشور در تبریز به نبود آمبولانس در سالن اشاره شده بود، اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی با انتشار بیانیه اعلام کرده تمام تمهیدات پزشکی در سالن مهیا بوده است. برای اطلاع دقیق تر از چگونگی روی دادن این اتفاق تلخ با یکی از حاضران در سالن پورشریفی تبریز همکلام شدیم که در ادامه متن صحبت های وی در گفت و گو با "ورزش سه" را می خوانید.


زیر گرفت اما دیگر بلند نشد
آنطور که من اطلاع پیدا کردم، این کشتی گیر پیشکسوت که اهل گیلان بود، به دلیل انتخاب نشدن از سوی مسئولان این استان، مجبور شده بود به عنوان نماینده استان قزوین در رقابت ها شرکت کند. نیک نژاد در مسابقه اول خود پیروز شده بود و این کشتی سومش بود که مقابل حریف اصفهانی قرار گرفت. نیک نژاد قصد داشت زیرگیری کند اما حریف فرار کرد و او در کنار تشک به زمین افتاد. متاسفانه دیگر از جای خودش بلند نشد و همه سمت او رفتند. 


گفتند بیمارستان نزدیک است!
صحبت های زیادی درباره نبود آمبولانس شده است. ۲ نفر از سوی هیات پزشکی استان در سالن حضور داشتند اما چون سالن موقعیتش طوری است که با بیمارستان فاصله کمی دارد، استدلال این بود که اگر اتفاقی هم رخ دهد، سریعا بیمار را به بیمارستان منتقل می کنند. هیچ ماموری از اورژانس در سالن نبود و حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه طول کشید که پزشکان اورژانس به سالن برسند. 


متخصص قلب خودش کشتی گیر بود
در بیانیه اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی آمده که یک پزشک متخصص در سالن بوده اما این پزشک متخصص خودش در حال کشتی گرفتن بود. داداشی یکی از ورزشکاران حاضر در این رقابت ها بود که در تشک دیگری در حال کشتی گرفتن بود و وقتی فهمید چنین اتفاقی رخ داده، بالای سر مرحوم نیک نژاد آمد. داداشی جزو پزشکان متخصص قلب در تبریز است. 


چند بار گفتند احیا شد اما...
وقتی چنین اتفاقی رخ داد، خیلی ها بالای سر این کشتی گیر حاضر شدند. پزشکانی که در سالن بودند، سعی کردند او را برگردانند و چند بار هم گفتند با شوک و تنفس مصنوعی احیا شد اما زمانی که او را به بیمارستان بردند در کما بود و در نهایت دقایقی بعد تمام کرد. 


چطور گواهی سلامت گرفته بود؟
کشتی گیران برای حضور در این رقابت ها باید گواهی سلامت می گرفتند. من شنیدم مرحوم نیک نژاد قبلا جراحی قلبی انجام داده و نمی دانم چطور هیات استان قزوین یا گیلان برای او گواهی سلامت صادر کرده است. 


طلایی که به روح نیک نژاد تقدیم شد
برادر مرحوم حسین نیک نژاد در سالن حاضر بود و خودش جزو کشتی گیران این مسابقات بود. تیم گیلان به طور کلی از ادامه مسابقات انصراف داد اما برادر آن مرحوم به کارش ادامه داد و قهرمان شد و مدال طلای خود را به روح برادرش تقدیم کرد. او هنگام گرفتن مدال شدیدا اشک می ریخت و همین باعث شد حدود ۱۵ دقیقه مسابقات تعطیل شود و همه روی تشک فاتحه خوانی کنند. 


دوست داشتند روی تشک بمیرند
وقتی بعد از این اتفاق تلخ با شرکت کنندگان در این مسابقات صحبت می کردم،‌ اکثر آنها می گفتند آنقدر به کشتی علاقه مند هستیم که دوست داریم روی تشک بمیریم. آنها می گفتند خوش به سعادت مرحوم نیک نژاد که به این شکل از دنیا رفت.

دیدگاه‌ها