کد خبر : 1500775 | 07 بهمن 1396 ساعت 16:08 | 136.2K بازدید | 0 دیدگاه

۱۴ رای ای اف سی به سود قطر

رسمی: رای ای اف سی بر منع بازی در زمین بی‌طرف

کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما مخالفت خود با برگزاری بازی تیم های عربستانی و اماراتی مقابل قطر در زمین بی طرف را اعلام کرد.

رسمی: رای ای اف سی بر منع بازی در زمین بی‌طرف

به گزارش "ورزش سه"، دیپلماسی قطری ها در نهایت موفق شد مچ عربستان و امارات را بخواباند تا باشگاه های این کشور در لیگ قهرمانان آسیا میزبان نمایندگان عربستان و امارات باشند.


بعد از اینکه روابط میان قطر با دو کشور قدرتمند عربستان و امارات دچار تنش شد، سفر اتباع این کشورها به یکدیگر ممنوع شد و شرایط به شکلی پیش رفت که این موضوع حتی به ورزش نیز کشیده شد و مسئولان ورزشی عربستان و امارات به سراغ AFC رفتند تا دیدارهای نمایندگان این دو کشور با قطری ها در زمین بی طرف برگزار شود.


عربستانی ها پیش از این موفق شده بودند در جدال با فدراسیون فوتبال ایران موافقت AFC برای برگزاری بازی در زمین بی طرف را کسب کنند و امیدوار بودند تا با حمایت امارات این اتفاق را برای قطر نیز تکرار کنند اما بعد از نزدیک به 5 ماه کش و قوس در فاصله 3 هفته تا شروع مسابقات لیگ قهرمانان، نتیجه رای گیری 18 عضو کمیته اجرایی با 14 رای مخالف به برگزاری بازی در زمین بی طرف به پایان رسید تا به این ترتیب قطر پیروز این جدال باشد.


واکنش عربستان و امارات چیست؟
وزیر ورزش عربستان پیش از این و با شکست در جلب نظر اعضای کمیته اجرایی تلویحا از حضور باشگاه های این کشور در قطر صحبت به میان آورد تا مشخص شود آنها شکست را پذیرفتند و مشکلی با حضور در این کشور ندارند.
باشگاه های اماراتی اما واکنش متفاوتی دارند. نمایندگان امارات در لیگ قهرمانان آسیا تصمیم گیری را بر عهده فدراسیون فوتبال گذاشتند و این فدراسیون همچنان در این موضوع نظر رسمی خود را اعلام نکرده اما به نظر می رسد تصمیمی جز تبعیت از نظر AFC نداشته باشد.


ایران و پرونده ای که به نتیجه نرسید
فدراسیون فوتبال ایران تلاش زیادی کرد تا موضوع برگزاری بازی در زمین بی طرف را حل کند اما این اتفاق رخ نداد. مسئولان فدراسیون حتی در این باره اظهار نظر رسمی انجام دادند و خبر از پیروزی بزرگ در دیپلماسی ورزشی خود مطرح کردند اما این صحبت های واقعی نشد تا همچنان جدال میان ایرانی ها و عربستانی در زمین های ثالث برگزار شود. مسئولان فدراسیون فوتبال در دادگاه عالی ورزش به دنبال اثبات حقانیت خود بودند و حالا با توجه به پیروزی قطر باید پاسخگوی این شکست باشند.

 

کابوسی که لیگ قهرمانان را بحرانی نکرد
در صورت برگزاری دیدارهای لیگ قهرمانان میان نمایندگان عربستان و امارات با قطری ها در زمین بی طرف، 42 درصد از مسابقات مرحله گروهی این مسابقات در زمین های بی طرف پیگیری می شد که این موضوع کابوسی برای مسئولان برگزاری این مسابقات بود. این کابوس با تصمیم گیری به موقع مسئولان کمیته اجرایی قبل از آنکه واقعی شود، از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت تا این مسابقات همچنان با جذابیت پیگیری شود.

 

 

1279119

دیدگاه‌ها