کد خبر : 1530617 | 25 خرداد 1397 ساعت 15:26 | 6.1K بازدید | 0 دیدگاه

مصر کدام خاطره را برای اروگوئه زنده می کند؟

تیم ملی مصر می خواهد به اولین تیم آفریقایی تبدیل شود که مقابل اروگوئه در جام جهانی برنده می شود.

به گزارش "ورزش سه"، تیم های ملی مصر و اروگوئه تا دقایقی دیگر اولین بازی از روز دوم رقابت های جام جهانی را در شهر اکاترینبورگ روسیه برگزار می کنند.

 

در این بازی که از چارچوب گروه A رقابت ها انجام خواهد شد، به نظر می رسد اروگوئه تیم برتر و برنده احتمالی میدان باشد چرا که ستاره های متعدد این تیم در مقابل مصری که از حضور محمد صلاح هم بهره نمی برد، چربش قابل توجهی دارند.

 

اما از نظر آماری هم اروگوئه تیم برتری به حساب می آید. قهرمان دو دوره جام جهانی تا کنون 3 بار با تیم های آفریقایی در جام های جهانی روبرو شده و شکستی را متحمل نشده است. اروگوئه در جام جهانی 2002 مقابل سنگالِ شگفتی ساز به تساوی 3-3 رسید و از صعود به دور حذفی بازماند.

 

1310025

 

در جام جهانی 2010 اما این تیم دو مرتبه با آفریقایی ها روبرو شد. در مرحله گروهی آن دوره اروگوئه به مصاف آفریقای جنوبی رفت و با 3 گل میزبان جام را شکست داد. پس از صعود به دور حذفی، آنها در یک چهارم نهایی با غنا دیدار کردند و در یک بازی حساس و به یاد ماندنی، در ضربات پنالتی موفق به حذف این حریف آفریقایی شدند.

 

1310026

 

1310024

 

حالا باید دید در بازی امروز مقابل مصر که چهارمین جدال اروگوئه با آفریقایی ها در جام جهانی به حساب می آید، کدام خاطره برای شاگردان اسکار تابارز تداعی خواهد شد؛ پیروزی آسان مقابل آفریقای جنوبی یا جدال سخت و نفس گیر مقابل سنگال و غنا.

دیدگاه‌ها