کد خبر : 1555034 | 28 شهریور 1397 ساعت 21:45 | 148.6K بازدید | 0 دیدگاه

برای اولین بار بدون راه های عمودی و افقی

طرح جنجالی نایک برای پیراهن فصل بعد بارسلونا

کمپانی نایک برای پیراهن فصل بعد بارسا قصد دارد ایده ای را به اجرا بگذارد که می تواند جنجال زیادی ایجاد کند.

طرح جنجالی نایک برای پیراهن فصل بعد بارسلونا

به گزارش "ورزش سه"، برای هواداران بارسا همواره میراث و هویت این باشگاه اهمیت زیادی داشته اما این میراث در یک دهه گذشته تغییر زیادی کرده و ممکن است در فصل آینده، این تغییرات شکل رادیکال تری به خود بگیرد.

باشگاه بارسلونا زمانی تنها به عنوان نماد ایالت کاتالونیا و سمبل ملی گرایی کاتالان ها، شناخته می شد اما اکنون یک برند جهانی است و همین مسئله باعث شده تا مدیران این باشگاه نیز براین اساس تصمیم گیری کنند.

با توجه به اینکه پیراهن بارسلونا از پرچم ایالت کاتالونیا الهام گرفته شده، حتی برای سال ها از حک شدن آگهی های تجاری بر روی آن خودداری می شد؛ سنتی که سرانجام در سال 2010 به پایان خود رسید.

 

 

1337706

 

اما طرح پیراهن های این تیم همواره از راه های عمودی یا افقی آبی و اناری تشکیل شده بود اما به نظر می رسد این سنت نیز فصل آینده به پایان خواهد رسید.

نشریه اسپورت که ارگان غیررسمی باشگاه بارسلونا محسوب می شود، عکس هایی منتشر کرده که براساس آن، کمپانی نایک پیراهن هایی چهارخانه، شبیه به پیراهن های تیم ملی کرواسی، برای بارسلونا طراحی کرده که در فصل 20-2019 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. طرحی که از سال 1899، سال تاسیس باشگاه بارسلونا، سابقه نداشته است.

هرچند ممکن است هواداران بومی بارسلونا چندان از این پیراهن ها استقبال نکنند اما انتظار می رود که این پیراهن ها مورد استقبال طرفداران این تیم در دیگر نقاط دنیا قرار بگیرد و با مبلغ 70 پوند که دو برابر مبلغ پیراهن های معمولی است، به فروش برسد.

 

1337709

 

 

گفته می شود این طرح در ادامه طرح های آوانگارد کمپانی نایک است که در سال های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است؛ از جمله پیراهن تیم ملی نیجریه در جام جهانی 2018 که با استقبال فراوانی روبرو شد و حتی در فروشگاه های شهر لندن هم برای خرید آن صف های طویلی ایجاد شد.

 

1337708

 

دیگر پیراهن کمپانی نایک که در ماه های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته، پیراهن های تمرین تیم ملی انگلیس در جام جهانی بود که با الهام از پیراهن های جام جهانی 1986 طراحی شده بود.

با توجه به اینکه فروش پیراهن ها برای باشگاهی مانند بارسلونا، یکی از منابع درآمد اصلی است، طرحی جدید که بتواند توجه هواداران بیشتری را جلب کند، می تواند به افزایش قابل توجه در درآمد باشگاه منجر شود و این تغییر مطمئنا در همین راستا صورت می گیرد.

دیدگاه‌ها