کد خبر : 1645099 | 01 آبان 1398 ساعت 09:30 | 55.7K بازدید | 0 دیدگاه

استانبول- ترک تله‌کام آرنا- تیبو کورتوا!

شبی که برج بلژیکی تسخیرناپذیر بود

تیبو کورتوا سنگربان رئال مادرید با نمایش درخشان خود در بازی دیشب تیمش مقابل گالاتاسارای ثابت کرد که انتقادها از او بی‌مورد بوده و او سزاوار ایستادن درون دروازه تیم بزرگ مادرید را دارد.

شبی که برج بلژیکی تسخیرناپذیر بود

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید دیشب در هفته سوم مرحله گروهی چمپیونزلیگ در گروه A رقابتها در شهر استانبول و در ورزشگاه ترک تلکام به مصاف گالاتاسارای رفت. شاگردان زیدان در این دیدار با وجود فرصت‌های سوزی‌های پیاپی و متعدد موفق شدند با تک‌گل تونی کروس با نتیجه 1-0 به پیروزی رسیده و با 4 امتیاز بالاتر از کلوب بروخه و گالاتاسارای میزبان در رتبه دوم جدول این گروه قرار بگیرند.

 

اما اگر سیوهای درخشان و درخشش تیبو کورتوا دروازه‌بان بلژیکی ملی‌پوش رئال نبود سفیدپوشهای مادریدی بدون تردید نمی‌توانستند با دست پر استانبول را ترک کنند.

 

1445486

 

کورتوا زمانی شایستگی خود برای محافظت از دروازه رئال را به منتقدینش نشان داد که تیم بیش از هر زمان دیگری به او نیاز داشت. زمانی که در دقایق اولیه مسابقه او با دو سیو حیاتی دروازه رئال را از فرو ریختن نجات داد. آن هم در برهه‌ای از بازی که دفاع رئال بسیار بد عمل می‌کرد و اگر تیم ترک به گل می‌رسید نتیجه بازی می‌توانست کاملا متفاوت باشد.

 

کورتوا این اواخر به خصوص بعد از تساوی 2-2 رئال با کلوب بروخه در هفته قبلی چمپیونزلیگ به شدت هدف انتقادها قرار داشت و در بازی دیشب در استانبول مصمم بود که ثابت کند تصمیم باشگاه برای ترجیح دادن او به همقطار سابقش کیلور ناواس تصمیم درستی بوده است.

 

دو سیو درخشان کورتوا که دیشب ابتدا مقابل فلورین آندونه و سپس مقابل یونس بلهندا انجام شد نشان داد که رئال مادرید چرا اصرار داشت بهترین دروازه‌بان جام جهانی 2018 را جذب کرده و به مادرید منتقل کند.

 

1445488

 

کورتوا که پیش از پیوستن به رئال در چلسی بازی می‌کرد علاوه بر درخشش در بازی دیشب و بسته نگه داشتن دروازه رئال در استانبول، در فصل جاری در دو بازی حساس و دشوار دیگر برای رئال هم با بسته نگه داشتن دروازه این تیم نشان داده که برای شاگردان زیدان چه اهمیتی دارد. کورتوا در دو بازی خارج از خانه دشوار مقابل سویا و اتلتیکو مادرید هم توانست کلین شیت کرده و ارزش خود را به رخ رئالی‌ها بکشد.

 

کورتوا در پایان بازی در مقابل دوربین‌های تلویزیونی گفت:" من هیچوقت به توانایی‌های خودم شک نمی‌کنم ولی ما می‌دانیم که بازیکنهای چه باشگاه بزرگی هستیم و بعضی‌ها هم هستند که همیشه دلشان می‌خواهد به هر حال صحبت کنند. من تنها به انتقادهای سازنده توجه می‌کنم و برای حرفهای دیگر ارزشی قائل نیستم"

 

دیدگاه‌ها