کد خبر : 1656556 | 27 آذر 1398 ساعت 17:55 | 85.4K بازدید | 0 دیدگاه

کارتون های ویژه مارکا برای بازی بزرگ

شرم آورترین اظهارات درباره ال‌کلاسیکو

ال کلاسیکوها تنها به جنگ داخل زمین محدود نمی شوند. روزهای قبل و حتی تا مدت ها پس از بازی شاهد تنش های لفظی بین دو تیم هستیم.

شرم آورترین اظهارات درباره ال‌کلاسیکو

به گزارش "ورزش سه"، تنش هایی که دو دهه قبل در رسانه ها بازتاب گسترده ای داشت و الان با گسترش شبکه های اجتماعی جنگ و جدول بین هواداران دو تیم در سطح دنیا نیز گسترده شده است.

دهه 80 و 90 شاهد اوج تنش های لفظی بین بازیکنان و  نیز روسای دو باشگاه بودیم. دو طرف از هر فرصتی برای کنایه زدن به یکدیگر استفاده می کردند و حتی در برخی موارد کار به شکایت قضایی و دادگاه نیز کشیده شد. زمانی حتی سانتیاگو برنابئو رئیس افسانه ای رئال نیز خود را وارد این تنش های کرد و به تحقیر کاتالان ها پرداخت. بعدها خوزه لوئیس نونیز رئیس فقید بارسا که سال ها ریاست باشگاه را برعده داشت به دشمن شماره یک رئال بدل شد و از مطرح کردن هیچ کنایه ای ابا نداشت.

 

 

1461366

 

 

سانتیاگو برنابئودر یکی از اظهارنظرهای خود که به شدت مورد اعتراض کاتالان ها قرار گرفت، گفته بود:« دوستی کاتالان داشتم که نقصان او بارسایی بودنش بود و اینکه به زبان کاتالان هم صحبت می کرد.»

 

نونیز نیز با یکی از اظهارنظرهایش حتی به دادگاه نیز فراخوانده شد. او در مورد خوانیتو اسطوره باشگاه رئال که سال 92 از دنیا رفت گفته بود:« فکر کنید اگر در بارسا ما بازیکنی زنباره مثل خوانیتو داشتیم.»

رامون مندوسا که در دهه 80 تا اواسط دهه 90 ریاست رئال را برعهده داشت  در پاسخ به نونیز گفت:« نونیز یک کوتوله بدبخت است و یک فرد حقیر.»

در آن دوران جنگ و تنش لفظی به قدری زیاد بود که در حال حاضر تصورش نیز غیرممکن است. خوان گاسپارت نایب رئیس وقت بارسا که بعدها جانشین نونیز شد نیز بارها بر علیه رئال صحبت کرد و برای مثال این یکی از اظهارنظرهای اوست که خشم رئالی ها را موجب شد:« در سانتیاگو برنابئو تنها فرد بافرهنگ و مودبی که دیدم، آن فرد مستراح بان بود!» یا اینکه حاضرم بارسا قهرمان نشود ولی در عوض رئال به دسته دوم سقوط کند.

 

 

1461364

 

 

لورنزو سانز رئیس رئال مادرید بین سال های 1995 تا 2000 خوان گاسپارت را یک فرد دیوانه می خواند:« گاسپارت دیوانه است و باید به تیمارستان برود. او در آنجا باید به تخت بسته شده و کلاه آهنی مخروطی روی سرش گذاشته شود.»

تنش های لفظی تنها مربوط به روسای دو باشگاه نبود و زمانی هوگو سانچس و هریستو استویچکوف نیز در رسانه ها به جنگ لفظی پرداختند. استویچکوف ستاره بلغاری بارسا پس از یکی از ال کلاسیکوها در مورد بازیکنان رئال ادعایی توهین آمیز را مطرح کرد:« رئالی ها مثل الاغ لگد می زدند.» چند سال بعد ژاوی هرناندز ادعایی مشابه را در مورد لاسانا دیارا مطرح کرد:« او مثل حیوان تکل می زد.»

 

 

1461362

 

 

در دهه اخیر و در پرتنش ترین ال کلاسیکوهای تاریخ  که به زمان حضور مورینیو و گواردیولا روی نیمکت رئال و بارسا بر می گردد نیز شاهد ادامه این تنش ها بودیم. پپ پس از برتری 5-0 تاریخی برابر رئال مورینیو گفت:« برتری 5-0 بر رئال مفرح بود.» مورینیو نیز در مورد پپ گفت:« اگر روزی به سبک گواردیولا تیمم را قهرمان چمپیونزلیگ کنم، احساس شرم خواهم کرد.»

 

 

1461361

 

 

 به جرارد پیکه و تنش های توئیتری او علیه رئال مادرید می رسیم. مدافع بارسا چندین سال بر علیه رئال کنایه های سنگین مطرح می کرد که از سوی گوتی و آربلوا با پاسخ مواجه می شد.

 

 

1461363

 

 

پیکه با اشاره به جایگاه ویژه برنابئو گفته بود:« جایگاه ویژه  برنابئو و افرادی که در آن حاضر هستند از نظر من ارزشی ندارند. آنجا حتی در مورد مسائل کشوری تصمیم گرفته می شود.»

پیکه در برخی مقاطع داوری ها را به سود رئال خواند و با انتشار تصاوری از گل های رئال اعتقاد داشت که کمیته داوران به سودشان کار می کند.

او حتی آربلوا را به خاطر شکل ظاهری اش به مخروط تشبیه کرد و انتقادات زیادی را موجب شد. گوتی در پاسخ به پیکه گفته بود:« وقتی رئال می بازد، تو دلقک ترین فرد دنیا می شوی.»

خوان لاپورتا رئیس سابق بارسلونا نیز هر از چند گاهی بر علیه رئال اظهارنظرهایی تند مطرح می کند. او زمانی در مورد رئال گفته بود:« مدل ریاستی فلورنتینو پرز در رئال امپریالیستی است.»

 

 

1461365

 

 

هرچند تنش های لفظی در سال های اخیر به نسبت دهه های 80 و 90 بسیار کمتر شده و دو طرف ترجیح می دهند علنی با یکدیگر درگیر نشوند اما وقتی به روز ال کلاسیکو نزدیک می شویم، تنش ها بار دیگر شدت می گیرند. بازی امشب نیز از لحاظ سیاسی در شرایطی بسیار خاص برگزار خواهد شد به طوری که شرایط امنیتی ضدتروریستی در بارسلونا حاکم است. باید دید در روزهای آتی شرایط چگونه پیش خواهد رفت.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها