کد خبر : 1699307 | 10 مرداد 1399 ساعت 22:00 | 11.4K بازدید | 1 دیدگاه

قشنگ و تماشایی در اصفهان؛

ذوب‌آهن 1 نفت مسجد سلیمان 1؛ و بالاخره یک امتیاز برای بوناچیچ!

علیرغم تساوی پیکان دیگر تیم نامزد سقوط لیگ نوزدهم، یک امتیاز چندان به کار سبزپوشان اصفهانی نمی‌آید.

ذوب‌آهن 1 نفت مسجد سلیمان 1؛ و بالاخره یک امتیاز برای بوناچیچ!

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال ذوب آهن پیش از این بازی 25 امتیازی بود و در رتبه یازدهم جدول رده بندی قرار داشت و یک امتیاز این مسابقه حالا به آنها کمک خواهد کرد تا امیدوارانه به بازی های آینده نگاه کنند. ذوب آهن شروع خوبی در این مسابقه داشت و ارزش پیروزی در این دیدار سخت را می دانست ولی این تیم نفت مسجد سلیمان بود که در دقیقه 26 توسط حسین ابراهیمی به گل رسید. در ادامه ذوبی ها سراپا حمله شده بودند و درنهایت در دقیقه 50 روی کار خوب پهلوان و ضربه ابراهیم زاده به گل تساوی رسیدند. در ادامه شاید ذوبی ها می توانستند به گل دوم دست یابند ولی دفاع منسجم نفت به آنها این فرصت را نداد و در دقایق پایانی بازی هم در پی حمله سریع تیم میهمان 10 نفره شدند. این تک امتیاز البته به کار ذوبی ها خواهد آمد ولی پیروزی پارس جنوبی جم و گل گهر سیرجان می تواند با سقوط دو پله ای این تیم در بازی های اینده همراه شود. در سوی دیگر نفت مسجد سلیمان 34 امتیازی شد و در میانه جدول و با خیال راحت جا خوش کرده است. ذوبی ها می توانند خوشحال باشند که در بازی همزمان پیکان بیشتر از یک امتیاز از تراکتور نگرفت.


جمعه 10 مرداد 1399؛ ذوب آهن اصفهان - نفت مسجد سلیمان؛ ورزشگاه فولادشهر
تیم داوران : اشکان خورشیدی - سعید علی‌نژادیان - فرهاد فرهادپور - رضا عادل
ناظر: رحیم رحیمی‌مقدم

 

ترکیب ذوب آهن 

  • یوسف بهزادی
  • محمد نژادمهدی
  • وحید محمدزاده
  • قاسم حدادی فر
  • احسان پهلوان
  • وفا هخامنش
  • فرشاد محمدی مهر
  • دارکو بیدوف (67- حمید بوحمدان)
  • ایوان مارکوویچ
  • مسعود ابراهیم زاده
  • مهدی مهدی پور

سرمربی: لوکا بوناچیچ

 

ترکیب نفت مسجد سلیمان 

  • حبیب فرعباسی
  • حامد نورمحمدی
  • آرمان قاسمی
  • پیام ملکیان
  • مجید عیدی
  • علیرضا علیزاده
  • میثم نقی زاده
  • مهدی زبیدی (84- الحمد الجبوری)
  • حسین ابراهیمی (46 - سعید کریمی)
  • محمد علی صفیا (46 - صادق صادقی)
  • عماد میرجوان (84- احسان تاییدی)

سرمربی: مهدی تارتار

 

اخطار

عماد میرجوان دقیقه 44

صادق صادقی دقیقه 77

پیام ملکیان دقیقه 85

 

اخراج:

محمد نژادمهدی دقیقه 86

 

شرح گل 


نفت مسجد سلیمان (1-0): توپ در دقیقه 26 با یک پاس بلند، پشت خط دفاعی و در موقعیتی مشکوک به افساید به حسین ابراهیمی رسید. این بازیکن پس از اینکه چند متری را پا به توپ طی کرد، با یک ضربه زیبای بیرون پا، با پای راست، دروازه یوسف بهزادی را باز کرد.

 

ذوب اهن (1-1): در دقیقه 50 چند پاسکاری خوب از ذوبی ها در عمق خط دفاعی و در فضایی خوب احسان پهلوان را راه انداخت. این بازیکن که از تکنیکی بالا برخودار است، با چند تو سر توپ، موقعیت شوتزنی برای خود فراهم کرد و به توپ ضربه زد ولی فرعباسی توپ را گرفت. در برگشت توپ به مارکوویچ رسید ولی ضربه این بازیکن بار دیگر توسط دفاع و دروازه بان نفت مسجد سلیمان به تیرک دورتر رفت و اینبار مسعود ابراهیم زاده مدافع پیش کشیده ذوب آهن با یک ضربه بغل پا خیال ذوبی ها را راحت کرد و گل تساوی را ثبت کرد.

 

دقایق حساس

 

دقیقه 4: تیم فوتبال ذوب آهن از سمت چپ خط دفاعی نفت مسجد سلیمان حمله ای را ترتیب داد ولی فرعباسی زودتر از مهاجمین ذوب آهن توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه 7: ارسال زبیدی در محوطه جریمه ذوب آهن با ضربه سر عماد میرجوان مواجه شد. توپ او با فاصله اما خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه 8: دو ضربه پیاپی از بازیکنان نفت در مرتبه اول با تکل جانانه نژاد مهدی برگشت داده شد و در ادامه شوت ابراهیمی را یوسف بهزادی در آغوش گرفت.

دقیقه 23: دریبل محمد علی صفا در ادامه با ضربه این بازیکن همراه شد ولی اینبار هم نژاد مهدی با بدنش سد راه توپ شد.

دقیقه 41: ارسال قاسم حدادی فر به شکلی خطرنامک از مقابل مدافعین دو تیم رد شد و به اوت رفت. محمدزاده فرصت خوبی در این صحنه برای ثبت گل تساوی داشت.

دقیقه 45: نفود مارکوویچ از سمت راست خط دفاعی نفت مسجد سلیمان می توانست با پاس خوب این بازیکن گل تساوی را بسازد ولی ضربه او خوب نبود و حبیب فرعباسی به راحتی توپ را به آغوش کشید.
دقیقه 45: پاس فوق العاده حدادی فر به ابراهیم زاده رسید و او هم با سر به خوبی پاس خوبی را برای مهاجمان تیم فراهم کرد ولی توپ او آرام آرام از مقابل دروازه رد شد و راهی اوت شد.

دقیقه 53: حرکت تند و تیز زبیدی با تکل نژاد مهدی همراه شد و یک موقعیت خوب برای تیم میهمان از دست رفت.

دقیقه 60: یک ارسال حوب دیگر از قاسم حدادی فر از روی نقطه کرنر می رفت با ضربه سر وحید محمدزاده به گل دوم سبزپوشان اصفهانی تبدیل شود. پیش از این کرنر نیز مدافعین خودی در دهانه دروازه توپ را راهی کرنر کرده بودند.

دقیقه 64: شوت مارکوویچ که با پاس خوب بازیکنان ذوب آهن درست روی خط محوطه جریمه به او رسیده بود با واکنش خوب فرعباسی در اختیار این گلر قرار گرفت.

دقیقه 65: اینبار ارسال محمدی مهر خطرناک بود و فرعباسی با واکنشی خوب توپ را به آغوش کشید.

دقیقه 82: در این دقایق ذوب آهن از چپ و راست در حال فشار آوردن و ضربه زدن به حریف است. آخرین موقعیت روی ارسال محمد مهر و ضربه مارکوویچ راهی کرنر شد.

دقیقه 87: ضربه صادقی بازیکن تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان از یکی دو قدمی محوطه جریمه روی یک ضربه ایستگاهی با قدرت بالایی زده شد و یوسف بهزادی به خوبی روی این توپ واکنش نشان داد.

دقیقه 90: ارسال قاسم حدادی فر با ضربه وحید محمدزاده راهی اوت شد.

 

 

شرح نیمه اول 


ذوب آهن در این مسابقه شروع خوبی داشت ولی رفته رفته این تیم نفت مسجد سلیمان بود که بر بازی مسلط تر نشان داد و موقعیت هایی برای گلزنی با ارسال از چپ و راست و شوتزنی از پشت محوطه جریمه فراهم کرد و در نهایت یکی از این حملات در دقیقه 26 و روی غفلت مدافعین نفت مسجد سلیمان به گل نشست. ذوب اهن پس از دریافت این گل که البته در موقعیت مشکوک به آفساید رخ داد، حملا متعددی را با پاس های خوب قاسم حدادی فر و همینطور حرکات تکنیکی پهلوان روی دروازه حریف طراخی کرد ولی هیچ کدام از این توپ ها به گل یا موقعیت خیلی ویژه ای تبدیل نشد تا شاگردان بوناچیچ که عملکردش خوب نبوده، در آستانه چهارمین شکست قرار بگیرند.

 

شرح بازی 


ذوب آهن در این مسابقه شروع خوبی داشت ولی رفته رفته این تیم نفت مسجد سلیمان بود که بر بازی مسلط تر نشان داد و موقعیت هایی برای گلزنی با ارسال از چپ و راست و شوتزنی از پشت محوطه جریمه فراهم کرد و در نهایت یکی از این حملات در دقیقه 26 و روی غفلت مدافعین نفت مسجد سلیمان به گل نشست. ذوب اهن پس از دریافت این گل که البته در موقعیت مشکوک به آفساید رخ داد، حملا متعددی را با پاس های خوب قاسم حدادی فر و همینطور حرکات تکنیکی پهلوان روی دروازه حریف طراخی کرد ولی هیچ کدام از این توپ ها به گل یا موقعیت خیلی ویژه ای تبدیل نشد تا شاگردان بوناچیچ که عملکردش خوب نبوده، در آستانه چهارمین شکست قرار بگیرند.
در نیمه دوم ذوب آهن باز هم خوب شروع کرد و اینبار خیلی زود به گل رسید. در ادامه آنها بر توپ و میدان تسلط کامل داشتند ولی نمی تواستند نگران ضدحملات نفت نباشند. این حملات پرفشار ذوبی ها اما تا  دقیقه آخر بازی ادامه داشت و به گل نرسید. نفت مسجد سلیمان روی یکی از ضدحملاتش در دقیقه 86 باعث اخراج مدافع ذوب آهن شد؛ ضربه ایستگاهی صادقی اگر با واکنش خوب یوسف بهزادی همراه نمی شد، می توانست حتی این شب را برای ذوبی ها تلخ تر هم بکند.

 

 

حاشیه

 

* یوسف بهزادی در این مسابقه پس از اینکه مهدی خلیل نمایش قابل توجهی مقابل فولادخوزستان نداشت، وطیفه حراست از دروازه ذوب آهن را برعهده دارد.

* سرپرست تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان به دلیل اعتراض با کارت زرد اشکان خورشیدی جریمه شد.

* بوناچیچ با بیرون کشیدن بیدوف و اضافه کردن بوحمدان تا حدودی ترکیب خود را دفاعی کرد.

* داور 5 دقیقه زمان تلف شده برای نیمه دوم درنظر گرفته است. 
 

 

اتفاق ویژه


گل اول تیم نفت مسجد سیلمان در شرایطی به ثمر رسید که ذوبی ها معتقد به آفساید بودند و در دقایق پایانی نیز نژاد مهدی در صحنه ای مشکوک به صورت مستقیم از زمین مسابقه اخراج شد، تا بلافاصله پس از اتفاقات جنجالی دیدار برابر ماشین سازی، شاهد مسابقه ای باشیم که ذوبی ها به آن اعتراض خواهند داشت.
اتفاق ویژه دیگر این مسابقه، کسب اولین امتیاز برای بوناچیچ پس از سومین دیدار در فولادشهر بود. پیش از این ذوب آهن مقابل پیکان و ماشین سازی شکست خورده بود.

 

 

بهترین بازیکن 


قاسم حدادی فر با پاس های مهندسی شده اش یکی از بهترین بازیکنان زمین بود ولی نام بهترین بازیکن زمین را باید به احسان پهلوان داد که روی گل اول تیمش تاثیرگذاری ویژه ای داشت و در طول بازی نیز همواره خطرناک ترین بازیکن تیم میزبان.

 

دیدگاه‌ها