کد خبر : 1729122 | 14 دی 1399 ساعت 08:43 | 9.5K بازدید | 1 دیدگاه

قهرمانی؛ آیا نفت برای جام جان می دهد؟

صنعت نفت با صدرنشین هم امتیاز است. اگر چه یک بازی بیشتر نسبت به استقلال دارد اما این عملکرد تا اینجای کار فوق العاده بوده است.

قهرمانی؛ آیا نفت برای جام جان می دهد؟  

به گزارش "ورزش سه"، در ابتدای فصل هیچ کس از صنعت نفت انتظار چنین نتایجی را نداشت. به این خاطر تعداد زیادی از بازیکنان صنعت نفت اردوی این تیم را ترک کردند و به نظر می رسد آبادانی ها آخرین تیمی بودند که خرید در بازار نقل  و انتقالات را شروع کردند. آنچه که الان  می توان قضاوت کرد این است که سیروس پورموسوی بازیکنان خوبی را برای صنعت نفت خریده است.

هم باتجربه ها و هم جوانان. او یک بار در مورد خرید جوانان گفته بود هدف ما از حضور در صنعت نفت دو چیز است؛ نتیجه گیری و ساختن یک تیم برای آینده. جالب اینکه در هفته های سپری شده به خصوص در هفته نخست بازی ها و در برابر پیکان که صنعت نفت قادر به استفاده از نفرات جدیدش بود به جوانان بازی داد.

جوانانی چون زواره ای – شریعت زاده – فرهادی و... که بعضی از این  ها در هفته های بعدی هم برای صنعت نفت بازی کردند و این اتفاق نشان می دهد در صنعت نفت جوانگرایی تنها یک شعار نیست تا جایی که سیروس پورموسوی گفته با احترام به باتجربه ها در شرایط 50-50 از جوان ها استفاده خواهم کرد. 

 

آیا می توان از صنعت نفت انتظار قهرمانی در لیگ برتر را داشت؟ 

بدون تردید و بی درنگ می توان به این سوال پاسخ منفی داد به این خاطر که در ابتدای فصل برای مدیران نفت حضور شایسته تیم در بازی ها کافی بود. آنها از یاد نبرده اند همان فصل گذشته که خیلی از بازیکنان این تیم مورد توجه باشگاه های دیگر قرار گرفتند  تیم در دور برگشت بد نتیجه گرفت تا جایی که خطر سقوط به دسته پایین تر را حس کرد. اما با این حال صنعت نفت الان می تواند برای بالانشینی مبارزه کند. رقابت در این مسیر به باور و اعتماد به نفس آبادانی ها بستگی دارد. این انتخاب آنهاست.

در این مسیر به تلاش و رقابت خود ادامه دهند یا به امتیازات کسب شده راضی شوند و حضور در نیمه بالای جدول و یا حضور شایسته در بازی ها را برای خود کافی بدانند. اما در این بین یک نکته مهم می تواند به ادامه درخشش آبادانی ها در لیگ برتر کمک کند. و آن تجربه قهرمانی سیروس پورموسوی به همراه استقلال خوزستان است. در روزهایی که هیچ کس از استقلال خوزستان انتظار قهرمانی درلیگ برتر را نداشت این تیم بر سکوی نخست فوتبال ایران قرار گرفت. آنها روزها سیروس پورموسوی دستیار اول عبدالله ویسی بود و طراحی و اجرای تمرینات را برعهده داشت. آنروزها سیروس پورموسوی به خوبی متوجه شد که قهرمانی درلیگ برتر تنها به اسم و مبالغ قرارداد بازیکنان نیست. این تیم است که قهرمان می شود نه بازیکن. اگر این مربی به روزهای خوب خود در استقلال خوزستان برگردد دست کم می تواند با صنعت نفت برای قهرمانی در لیگ برتر مبارزه کند حتی اگر در نهایت این عنوان به تیم دیگری برسد. بازی با اندیشه قهرمانی حتی اگر منجر به قهرمانی صنعت نفت آبادان نشود دست کم می تواند رویای صعود به لیگ قهرمانان آسیا را برای این تیم محقق کند. 

 

1559043

 

هیچ مانعی برای قهرمانی صنعت نفت در لیگ برتر وجود ندارد. این یک حقیقت است. و باید این را تکرار کرد. تلاش برای قهرمانی در لیگ برتر؛ انتخاب با آبادانی هاست. نتایج حاصله را یک اتفاق بر شمرند یا به آن اطمینان کنند و در ادامه مسیر هم برای جام جان بدهند.

دیدگاه‌ها