کد خبر : 1731566 | 26 دی 1399 ساعت 16:55 | 20.3K بازدید | 0 دیدگاه

پایان طلسم تساوی‌ها؛

سپاهان 2 - پیکان 1؛ هدیه سروش و سجاد به محرم

تیم فوتبال سپاهان در یک بازی سخت و نفس گیر موفق شد با دو گل از سروش رفیعی و سجاد شهباززاده مقابل پیکان به برتری دست یابد و پس از سه تساوی، سه امتیاز مسابقه را به حساب خودش واریز کند.

سپاهان 2 - پیکان 1؛ هدیه سروش و سجاد به محرم

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان در حالی به این بازی رسیده که از سه بازی گذشته برابر ماشین سازی، فولادخوزستان و پرسپولیس به سه تساوی دست یافته بود و در دیدار برابر پیکان هر طور که شده به دنبال کسب هر سه امتیاز بود و در دقیقه 19 هم روی کار خوب ترکیبی سروش و سجاد شهباززاده، این رفیعی بود که در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار گرفت و توانست دروازه دریس را با یک ضربه روی پا باز کند. این نتیجه در نیمه دوم و در دقیقه 65 با پنالتی آرش قادری مدافع میانی تیم فوتبال پیکان پاسخ داده شد ولی سپاهانی ها خیلی زود بار دیگر روی ارسال محمد کریمی و ضربه سر شهباززاده از محوطه 6 قدم به گل برتری برابر شاگردان مهدی تارتار دست پیدا کردند. این نتیجه سبب شد تا پیکان پس از دو پیروزی پیاپی، بازنده شود و در امتیاز 16 بماند ولی سپاهان 19 امتیاز شد و به رتبه سوم جدول رده بندی صعود کرد و به دو امتیازی صدر جدول رسید.

 

*جمعه ۲۶ دی ۹۹ معوقه هفته نهم؛ فولاد مبارکه سپاهان- پیکان تهران؛ ورزشگاه نقش جهان
داوران: روح اله شریفی – علیرضا ایلدروم – محمد راهی – سیاوش باقر نژاد
کمک داور اضافی ۱ و ۲: یاسر همرنگ – وحید صالحی

ناظر: نادر جعفری

 

ترکیب سپاهان:

 

پیام نیازمند، محمدرضا مهدی‌زاده، گئورگی گولسیانی، امید نورافکن، مرتضی منصوری، جلال‌الدین علی‌محمدی، محمد کریمی، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی، کی‌روش استنلی و سجاد شهباززاده

 

سرمربی: محرم نویدکیا


ترکیب پیکان:

 

محمد دریس، امیرحسین رنگرز، آرش قادری، نادر محمدی، علیرضا کوشکی، ابراهیم صالحی، حسین پورامینی، محمد نوری(46 - رضا جبیره)، سید محمد ستاری، مجید عیدی و اسماعیل بابایی

 

سرمربی: مهدی تارتار

 

کارت زرد


محمد کریمی دقیقه ٣٨ استنلی کی روش دقیقه ٣٨ سپاهان.

 

محمد ستاری دقیقه ۴٠ پیکان

 

شرح گل:


سپاهان (1-0): پس از اینکه جلال علی محمدی توپ را در میانه میدان از بازیکنان تیم پیکان گرفت، توپ با دو پاس به سروش رفیعی رسید و این بازیکن پس از یک دویی بسیار خوب  و کار شده با سجاد شهباززاده در موقعیت تک به تک با دریس قرار گرفت و با یک ضربه روی پا توپ را به تور دروازه پیکان رساند تا پیش از اینکه بازی به دقیقه 20 برسد، طلایی پوشان در خانه پیش افتاده باشند.


سپاهان (2-1): در دقیقه 74 و تنها چند دقیقه پس از گلزنی آرش قادری برای پیکان از روی نقطه پنالتی، سپاهان روی ارسال خوب و دقیق محمد کریمی و ضربه شهباززاده به گل دوم دست پیدا کرد.

 

شرح بازی


در این نیمه سپاهان شروع خوبی در بازی داشت و توانست در دقیقه 19 روی یک کار تیمی خوب توسط سروش رفیعی به گل برسد. در ادامه این بازی باز هم این شاگردان محرم نویدکیا بودند که مالک توپ ومیدان بودند ولی پیکان هم چند باری روی ارسال های اوت خطرساز شد که در یکی از این موقعیت ها فاصله ای تا دریافت گل تساوی نداشت. این مسابقه در نهایت با سوت داور بازی در پایان نیمه اول با همان یک گل خاتمه پیدا کرد.


در نیمه دوم تا پیش از گل دقیقه 65 بازی شاهد بازی درگیرانه ای از دو تیم در میانه میدان بودیم ولی پس از اینکه گل تساوی به ثمر رسید بازی سرعت بیشتری گرفت و سپاهان در دقیقه 75 حساب کار را 2 بر 1 کرد. 15 دقیقه انتهایی این بازی خیلی سریع تر دنبال شد و موقعیت های زیادی روی دروازه هر دو تیم ایجاد شد ولی دریس و نیازمند و البته بی دقتی مهاجمان سبب شدند که پیروزی 2 بر 1 در پایان بر تابلوی نقش جهان نقش ببندد.

 

1562811

 

 

 

اتفاق ویژه


سپاهان پس از سه تساوی پیاپی در این بازی برنده شد و پیکان پس از دو پیروزی پیاپی در نقش جهان بازنده بازی لقب گرفت.

 

بهترین بازیکن


سجاد شهباززاده با ثبت پاس گل اول بازی و زدن گل دوم، ستاره سپاهان در این مسابقه بود و توانست خودش را 9 گله کند و در صدر جدول گلزنان کنار منشا قرار گرفت.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 2: اولین حمله این مسابقه را سجاد شهباززاده مهاجم تیم میزبان با نفوذ به محوطه جریمه ترتیب داد که ضربه او با دخالت دریس راهی اوت شد.
دقیقه 8: چند پرتاب بلند و ارسال کرنر از سوی تیم میهمان به شدت پیام نیازمند را تحت تاثیر قرار داد.
دقیقه 14: ضربه محمد کریمی با فاصله راهی اوت شد.

دقیقه 21: ضربه آرش قادری باز هم روی ارسال اوت محمد نادری با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد تا شاگردان مهدی تارتار بهترین موقعیت خودشان در بازی تا این لحظه را از دست بدهند.

دقیقه 25: اگر ارسال پاس در عرض محمدرضا حسینی که روی کار خوب و تکنیکی علی محمدی به او رسیده بود، با دقت بیشتری ارسال می شد، گل دوم طلایی پوشان رقم می خورد.

دقیقه 77: ارسال خطرناک بازیکن پیکان با فاصله بسیار کمی و به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه 78: مهاجم سپاهان در آستانه ثبت گل سوم بازی بود ولی ضربه او از دهانه تیرک دوم بازی زده شد و به اوت رفت.

دقیقه 85: ضربه محمد محبی در موقعیتی تک به تک با دریس با واکنش این دروازه بان به بازی برگشت داده شد تا بازیکن جوان سپاهان دومین موقعیت خوب خود را پس از ورود به زمین از دست بدهد.

دقیقه 88: ارسال خوب امیر روستایی در محوطه شش قدم با واکنش به موقع مدافعان سپاهان راهی کرنر شد.

دقیقه 88: ضربه سر ارش قادری باز هم روی ارسال امیر روستایی با فاصله بسیار کمی راهی اوت شد.

 

1562814

 

 

 

حاشیه:


* محرم نویدکیا نسبت به بازی قبل با دو تغییر به این بازی وارد شده است؛ علی محمدی جانشین دانیال اسماعیلی فر شده و در خط هجومی نیز استنلی به ترکیب اصلی بازگشته و خلعتبری روی نیمکت نشسته است.
* سپاهان پس از سه تساوی به این مسابقه رسیده و به دنبال هر سه امتیاز بازی است.

* برخورد مرتضی منصوری و مدافع پیکان باعث مصدومیت این بازیکن از ناحیه کمر و دست و توقف چند دقیقه ای بازی در دقیقه ٣۵ شد.

* سروش رفیعی پس از اینکه سه پاس گل ارسال کرده بود، در این بازی موفق به گلزنی شد.

*با خروج محمد نوری کاپیتانی پیکان به حسین پورامینی رسیده است.

* شهباززاده با ثبت این گل 9 گله شد تا در کنار گادوین منشا مهاجم نیجریه ای گل گهر صدر جدول گلزنان را در اختیار داشته باشد. منشا در بازی همزمان در اراک مقابل آلومینیوم بازی می کند.

دیدگاه‌ها