کد خبر : 1744960 | 01 فروردين 1400 ساعت 19:10 | 108.8K بازدید | 0 دیدگاه

گرامیداشت نوروز و هفت سین در آلباسته؛

کار جالب همسایه‌های نکونام در اسپانیا (عکس)

نوروز در اسپانیا و توسط ادی سیلوستره هم جشن گرفته شده است.

کار جالب همسایه‌های نکونام در اسپانیا (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ادی سیلوستره بازیکن از آلباسته با شماره هفت و به یاد هفت سین نوروز را جشن گرفته است. نوروز سال نو ایرانی و به معنی "سال جدید" است. این جشن 3000 ساله اولین روز سال تقویم فارسی و آغاز بهار است که مردم جشن می گیرند. 21 مارچ در کشورهایی مانند افغانستان، آلبانی، هند، ایران، قزاقستان، ترکیه و ترکمنستان توسط سازمان ملل در سال 2010 رسما به عنوان روز جهانی نوروز شناخته شده، اما ریشه های عمیقی نیز در مناطقی مانند بالکان نیز دارد.

 

در قفقاز، آسیای میانه و حتی چین غربی و در منطقه خودمختار سین کیانگ، تقریبا 300 میلیون نفر در جهان این روز را جشن می گیرند. در اسپانیا نیز 21 ماچ روز ویژه ای برای ادی سیلوستره است که مادرش متولد آذربایجان بوده است. رسم پارسی نشستن دور میز سفره هفت سین است که این سفره هفت عنصر نمادین شامل اصول معنوی عمیقی بوده که برای همه انسانها ارزشمند است (امید، سلامتی، زیبایی، قدرت، ثروت، عشق و صبر).

 

1584112

 

جواد نکونام، بازیکن ایرانی و سابق اوساسونا ویدئویی را منتشر کرده و در کنار با "گری لینه کر" ایران یعنی عادل فردوسی پور سال جدید را تبریک می‌گوید. نکونام هفت فصل در اوساسونا بازی کرد و باسابقه ترین بازیکن خارجی تاریخ این باشگاه به شمار می آید. او در لباس تیم ملی ایران در دو جام جهانی بازی کرده و باسابقه ترین بازیکن تیم ملی این کشور نیز محسوب می شود. گفتنی است دو باشگاه اوساسونا و آلباسته از نظر جغرافیایی نزدیک بوده و به نوعی همسایه یکدیگر محسوب می شوند.

 

خمیس رحمانی، مدیر ارتباطات لالیگا در آسیای میانه در مورد این روز گفت: "روز مورد علاقه 9 نفر از 20 نفر مردم این منطقه نوروز است. مردم مانند نمایشگاه های اندلس با لباس های رنگارنگ، موسیقی و غذاهای جدید نوروز را جشنمی گیرند و تجدید سال مهم ترین مفهوم این روز به شمار می آید. در نوروز خورشید بر سرما و غلبه کرده و مردم را متحد می سازد."

 

1584111

دیدگاه‌ها