کد خبر : 1749788 | 28 فروردين 1400 ساعت 23:30 | 270.7K بازدید | 163 دیدگاه

نیمه کابوس‌وار یاران شجاع برابر سرخ‌های ایران؛

الریان 1- پرسپولیس 3؛ فقط در 10 دقیقه!

سرخ‌پوشان ایران شکست نیمه اول برابر الریان را با زدن سه گل جبران کردند و به دومین برد آسیایی رسیدند.

الریان 1- پرسپولیس 3؛ فقط در 10 دقیقه!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس ایران در نخستین بازی فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا موفق به کسب پیروزی یک بر صفر مقابل الوحده امارات شد تا شروع خوبی با کسب سه امتیاز در این رقابت‌ها داشته باشد و آمادگی‌اش در قامت یک مدعی را مثل سال گذشته نشان دهد، اما سرخ‌پوشان فوتبال ایران امشب هم در دیدار با الریان و با وجود شکست یک بر صفر در نیمه اول، از دقیقه 47 تا 57 سه گل توسط کمال کامیابی‌نیا و شهریار مغانلو(2 بار) به ثمر رساندند تا نخستین شکست یاران شجاع را رقم بزنند و با 6 امتیازی شدن، در صدر جدول گروه E لیگ قهرمانان بایستد و از سوی دیگر فاصله‌اش با گوآ رده دومی را به 4 امتیاز افزایش دهد.


گروه E لیگ قهرمانان آسیا؛ هفته دوم؛ فصل 2021
شنبه: 1400/01/28 ؛ ساعت 21:30
استادیوم: جواهر لعل نهرو- گوآ هند/ بدون تماشاگر
داور: تانتاشف ایلگیز(ازبکستان)/ کمک‌ها: آندری تی‌ساپنکوف(ازبکستان) و تیمور گاینولین(ازبکستان)/ داور چهارم: هیروکی کیمورا(ژاپن).

 


الریان قطر

  • فهد یونس
  • شجاع خلیل‌زاده
  • دامی ترائوره
  • محمد علاءالدین(66- علی فریدون)
  • خالد مفتاح(66- محمد جمعه)
  • فرانک کوم(71- عبدالرحمن الکربی)
  • ابراهیم مسعود(66- یوسف عمر)
  • عبدالعزیز حاتم(71- احمد عبدالمقصود)
  • یاسین براهیمی
  • نایف الحضرمی
  • یوهان بولی

سرمربی: لورن بلان


پرسپولیس ایران

  • حامد لک
  • محمدحسین کنعانی‌زادگان
  • سید جلال حسینی
  • سیامک نعمتی
  • وحید امیری
  • کمال کامیابی‌نیا
  • احمد نوراللهی(78- میلاد سرلک)
  • امید عالیشاه(85- علی شجاعی)
  • احسان پهلوان(78- مهدی شیری)
  • مهدی ترابی(85- مهدی عبدی)
  • شهریار مغانلو(61- عیسی آل‌کثیر)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 

1592088

 

اخطار


محمد علاءالدین(7) فرانک کوم(51) دامی ترائوره(59) از الریان

 

 

شرح گل


الریان یک - پرسپولیس صفر (دقیقه 19: نایف الحضرمی): ارسال عبدالعزیز حاتم از روی ضربه ایستگاهی سمت راست زمین را نایف الحضرمی در بین مدافعان پرسپولیس با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

 

1592112

 

الریان یک - پرسپولیس یک (دقیقه 47: کمال کامیابی‌نیا): سانتر دقیق و بی‌نقص مهدی ترابی از روی کرنر سمت چپ زمین به محوطه 6 قدم را کمال کامیابی‌نیا با ضربه سر وارد دروازه الریان کرد و گل تساوی پرسپولیس را به ثمر رساند.

 

1592116


الریان یک - پرسپولیس 2 (دقیقه 49: شهریار مغانلو): پاس رو به جلوی احسان پهلوان را سیامک نعمتی با ارسال دیدنی به مقابل دروازه الریان را شهریار مغانلو با پرش بلند و ضربه روی پا زد تا سرخ‌پوشان را در فاصله دو دقیقه پیش بیندازد.

الریان یک - پرسپولیس 3 (دقیقه 57: شهریار مغانلو): حرکت سریع امید عالیشاه از جناح چپ زمین و ارسال در عرض زمینی او را شهریار مغانلو در مقابل دروازه خالی الریان با ضربه بغل پا تبدیل به گل کرد.

 

1592115

 


لحظات حساس:

 

دقیقه 3: وحید امیری با نفوذ سریع از جناح چپ زمین و پاس رو به جلو موقعیت‌سازی کرد که ضربه شهریار مغانلو در موقعیت تک به تک و البته آفساید به تیرک افقی دروازه الریان خورد.

دقیقه 30: پاس در عمق مهدی ترابی در مقابل دو مدافع الریان و شوت زمینی پای چپ شهریار مغانلو به تور کنار دروازه تیم قطری برخورد کرد.

دقیقه 39: پاس در عمق مهدی ترابی را شهریار مغانلو با چرخش دیدنی و شوت زمینی به سمت دروازه الریان زد که فهد یونس با پا توپ را به کرنر زد.
دقیقه 40: ضدحمله سریع الریان با حرکت یاسین براهیمی شکل گرفت که پاس در عمق این بازیکن و شوت محکم ابراهیم مسعود از کنار دروازه پرسپولیس رد شد.

دقیقه 43: شوت یاسین براهیمی از روی ضربه ایستگاهی دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه پرسپولیس عبور کرد.

دقیقه 44: سانتر زیبای سیامک نعمتی از جناح راست زمین و ضربه سر سید جلال حسینی را فهد یونس با واکنش عالی به کرنر فرستاد.

دقیقه 1+45: ضد حمله خطرناک الریان بازهم تبدیل به یک موقعیت جدی شد که پاس پشت پای یوهان بولی و شوت زمینی یاسین براهیمی با واکنش حامد لک برگشت داده شد.

 

1592090

 

دقیقه 51: حامد لک شوت محکمی به توپ زد که با ضربه پشت سر شهریار مغانلو در موقعیت خوبی به امید عالیشاه رسید که شوت زمینی این بازیکن را فهد یونس در اختیار گرفت.
دقیقه 55: سیامک نعمتی پس از حرکت سریع و نفوذ در عرض با پای چپ شوت‌زنی کرد که ضربه پشت محوطه او را فهد یونس راهی کرنر کرد.

دقیقه 56: احسان پهلوان با نفوذ به محوطه جریمه الریان موقعیت خطرناکی به وجود آورد که شوت زمینی پای چپ او را فهد یونس از روی خط دروازه برگشت داد و در ادامه هم شوت عالیشاه با عبور از عرض زمین راهی اوت شد.

دقیقه 60: نزدیک بود شهریار مغانلو روی ضربه ریباند شده احمد نوراللهی هت‌تریک کند که ضربه او از بالای دروازه الریان به اوت رفت.

دقیقه 70: کار تیمی چشم‌نواز بازیکنان پرسپولیس می‌توانست گل چهارم سرخ‌پوشان را به همراه داشته باشد که پاس رو به عقب مهدی ترابی و شوت زمینی احمد نوراللهی با واکنش فهد یونس به کرنر رفت.

دقیقه 71: حرکت در عرض و شوت پشت محوطه امید عالیشاه را فهد یونس در اختیار گرفت.

دقیقه 78: ارسال مهدی شیری و ضربه آل‌کثیر از بالای دروازه الریان رد شد.

دقیقه 88: فرصت عالی گلزنی برای پرسپولیس با پاس در عمق آل‌کثیر برای علی شجاعی به وجود آمد، اما این بازیکن در موقعیت تک به تک نتوانست از توپ استفاده کند تا خلیل‌زاده از راه برسد و با تکل به موقع توپ را به کرنر بزند.

دقیقه 2+90: سید جلال حسینی به زیبایی توپ را به سمت چپ زمین برد و به علی شجاعی رساند که پاس رو به جلوی او برای عیسی آل‌کثیر و چرخش و شوت زمینی این بازیکن را الریانی‌ها برگشت دادند.

دقیقه 3+90: سیامک نعمتی با شوت محکم قصد گلزنی داشت که ضربه او پس از اصابت به عیسی آل‌کثیر وارد دروازه الریان شد، اما کمک داور اول آفساید آل‌کثیر را اعلام کرده بود.

 

 

بهترین بازیکن


شهریار مغانلو با زدن دو گل تاثیر زیادی در کسب پیروزی پرسپولیس مقابل الریان داشت و در خط حمله سرخ‌پوشان پر تلاش ظاهر شد که اگر بدشانس نبود، هت‌تریک هم می‌کرد تا با این نمایش موثر در خط حمله تیمش یکی از بهترین‌های زمین در کنار کمال کامیابی‌نیا و دیگر پرسپولیسی‌ها باشد. کامیابی‌نیا هم در خط میانی پر تلاش ظاهر شد و درست در زمانی که پرسپولیس نیاز به گل اول داشت، این کار را با ضربه سر انجام داد.

 

اتفاق ویژه


کسب دومین برد متوالی پرسپولیس در آسیا که با پاگشای گلزنی شهریار مغانلو برابر یاران شجاع خلیل‌زاده رقم خورد، آنها را با فاصله 4 امتیاز بیشتر نسبت به تیم رده دومی گوآ و 5 امتیازی الوحده و الریان در صدر جدول گروه E لیگ قهرمانان آسیا قرار داد و شرایط سرخ‌پوشان برای صعود از مرحله گروهی را هموار کرد.

 


در حاشیه:


* سعید آقایی و فرشاد فرجی، دو مدافع پرسپولیس به دلیل ابتلا به کرونا و عدم سفر به هند، در فهرست سرخ‌پوشان ایران مقابل الریان حضور ندارند.

* قبل از شروع بازی، شجاع خلیل‌زاده در تونل ورودی ورزشگاه خوش و بش گرمی با بازیکنان پرسپولیس داشت.
* در دقیقه 15 خلیل‌زاده به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه چشم به کنار زمین آمد و مورد مداوا قرار گرفت.
* یوهان بولی پس از خطایی که وحید امیری روی او مرتکب شد، به سمت بازیکن چپ‌پای پرسپولیس آمد و قصد داشت با او درگیری لفظی داشته باشد.

* شجاع خلیل‌زاده پیش از شروع بازی به سمت مربیان سابق خود در پرسپولیس رفت و در عکس تیمی سرخ‌پوشان هم حضور یافت.

 

1592097


* بازیکنان پرسپولیس در چند صحنه نسبت به قضاوت داور مسابقه اعتراض داشتند.

* شجاع خلیل‌زاده که بارها در جریان نیمه دوم بخاطر مصدومیت زانوی پای راست خود را گرفته بود، در دقایق تلف شده برای لحظاتی روی زمین نشست، اما به بازی ادامه داد.

دیدگاه‌ها