کد خبر : 1765922 | 14 تیر 1400 ساعت 09:53 | 42.3K بازدید | 0 دیدگاه

روپایی زدن روی ماهی در حال انقراض؛

جنجال محیط زیستی ستاره آمریکایی چلسی (عکس)

کریستین پولیشیچ، ستاره تیم ملی آمریکا و تیم چلسی، پس از انتشار یک فیلم ویدیویی در شبکه های اجتماعی این روزها خودش را هدف انتقادات فراوانی یافته است.

جنجال محیط زیستی ستاره آمریکایی چلسی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، روز شنبه ویدیوی از کریستین پولیشیچ در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد این ستاره 22 ساله در حالی که به همراه دوستانش به ماهیگیری رفته است، روی بدن یک ماهی غول‌آسا که با قلاب ثابت نگه داشته اند، در حال روپایی زدن است.

پولیشیچ در این تصاویر کنترل توپ را از دست می دهد و در آب و روی ماهی بیچاره ای که در حال تقلا بود می افتد.

 

1619546

 

1619545

 

1619548

 

 

پولیشیچ که فصل گذشته 43 بار برای چلسی بازی کرد و شش گل به ثمر رساند، مورد انتقاد انجمن سیاره آبی قرار گرفت، یک گروه از داوطلبانی که برای پایان دادن به بهره برداری بیش از حد از اقیانوس های جهان تلاش می کند.

 

 

1619550

 

این گروه ضمن ریتوییت ویدیوی پولیشیچ در صفحه توییتر خود نوشتن: "سواستفاده و آزار یک ماهی جالوت اطلس در معرض انقراض برای پخش یک ویدیو در شبکه های اجتماعی معیار جدیدی برای بدترین و سطح پایین‌ترین کار ممکن است."

 

جالوت اطلس یک ماهی بزرگ آب شور است که در آبهای گرمسیری یافت می شود. این ماهی را می توان بیشتر در آب های سواحل شرقی قاره آمریکا، از جمله فلوریدا کیز، باهاماس، قسمت اعظم کارائیب و سواحل برزیل یافت. این گونه همچنین به شکلی پراکنده تر در سواحل آفریقا از کنگو تا سنگال نیز یافت می شود.

وضعیت این گونه ماهی در دسته "آسیب‌پذیر" طبقه بندی شده است که به آن معنا است که نگرانی فوری برای انقراض این گونه در آینده نزدیک وجود ندارد، هر چند این گونه در خطر انقراض در طولانی مدت است.

 

1619544


با این حال با توجه به اینکه این گونه ماهی تمایل سالانه برای تخم‌ریزی به همان مکان های قبلی برمی گردند، این امر آنها را در برابر صید انبوه آسیب پذیر می کند.

 

به دلیل کاهش سریع جمعیت این ماهی قانون ممنوعیت صید این گونه ماهی وضع شده است. جالوت اطلس از سال 1990 در ایالات متحده آمریکا و از سال 1993 در کارائیب محافظت می شود.

 

این ماهی ها سرعت رشد آهسته ای دارند و این بدان معناست که برگشتن به جمعیت قبلی، مدتی طولانی زمان خواهد برد.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها