کد خبر : 1771151 | 08 مرداد 1400 ساعت 07:53 | 38.4K بازدید | 1 دیدگاه

چرا فکر می کردیم در پرتاب دیسک شانس سکو داریم؟

احسان حدادی، فرسنگ ها دورتر از مدال المپیک!

احسان حدادی برای دومین المپیک متوالی فاصله زیادی با فینال داشت؛ اتفاقی که البته از مدتی قبل هم مشخص بود.

احسان حدادی، فرسنگ ها دورتر از مدال المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، از چند سال قبل احسان حدادی در لیست ورزشکارانی قرار گرفت که شانس کسب مدال المپیک هستند. او که جزو اولین المپین های ایرانی برای توکیو 2020 به شمار می رفت، با همین وعده مسئولان ورزش کشور را ترغیب کرد تا حمایتی جدی از او داشته باشند. احسان در سال های اخیر چند باری اردوی خود را خارج از ایران به ویژه کشور آمریکا برپا کرد و با مربی آمریکایی خود یعنی مک ویلکینز هم تا روز اعزام به المپیک در ارتباط بود.


یادمان نرفته که حدادی در المپیک 2012 لندن و وقتی 9 سال از حالا جوانتر بود، با پرتاب های استثنایی خود توانست مدال نقره المپیک را برای نخستین بار برای دوومیدانی به ارمغان بیاورد و مثلث مدال آوری را به اضافه کردن یک رشته به مربع تبدیل کند، اما او نه تنها در المپیک ریو، بلکه حالا در المپیک توکیو هم با رکوردهایی بسیار ضعیف و دور از انتظار از راهیابی به فینال بازماند و نشان داد که کارش در بین مدعیان جهان مدتهاست که به پایان رسیده است.


احسان حدادی از چندی پیش با مصدومیت دیسک کمر مواجه شد و از آمریکا پیغام فرستاد که اوضاع خوبی برای المپیک ندارد. به تهران بازگشت و مدتی در ایران فیزیوتراپی و درمان را پشت سر گذاشت، اما گویا او از دوران آمادگی کاملا دور شده بود.

 

1628696

 

حتی یک هفته مانده به اعزام این پرتابگر باتجربه اعلام کرد شاید قید المپیک را بزند، اما چه کسی است که از رکورد چهارمین دوره حضور در المپیک بدش بیاید؟ او حالا به یک رکورد جالب دست پیدا کرده و برای چهارمی بار با پرچم ایران در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا حضور پیدا کرده؛ همانطور که 4 بار قهرمان بازی های آسیایی شده و از این حیث نیز رکورددار است.
احسان اما امروز 58.98 متر بهتری پرتابی بود که داشت و حتی نتوانست به رکورد بالای 60 متر برسد. این در حالی است که رکورد ورودی المپیک در ماده پرتاب دیسک 66 متر است، اما حدادی تقریبا 7 متر زیر رکورد ورودی پرتاب کرده است.

 

1628695


البته این برای اولین بار نیست که حدادی در المپیک با یک رکورد ضعیف به کارش پایان می دهد. او دقیقا 5 سال قبل در المپیک ریو هم که وضعیت مشابهی از نظر مصدومیت داشت، با رکورد 60.15 متر نتوانست به فینال راه پیدا کند.


خود حدادی هم چندی قبل اذعان کرده بود که برای مدال المپیک در پرتاب دیسک نیاز به رکورد بالای 67، 68 متر است، اما شرایط او را به سمتی برد که بعد از چند سال آماده سازی برای المپیک در داخل و خارج از ایران، در نهایت با رکوردی دور از انتظار به کارش در توکیو پایان دهد.

 

1628697


حدادی با همان لباس هایی که از مدت ها قبل برای حضور در رقابت ها طراحی می کند و طرح زیبایی روی آن نقش بسته، امروز در توکیو و در دایره پرتاب قرار گرفت. "چو ایران نباشد، تن من مباد" این هم جمله ای بود که روی پیراهن حدادی به چشم می خورد.


اما آیا این رکوردهای ضعیف برای دومین دوره المپیک متوالی کافی نیست تا احسان حدادی در 37 سالگی قید دوران قهرمانی را با کلی آسیب و مصدومیت بزند؟ خودش که قبلا گفته تا یکی، دو دوره دیگر می خواهد در بازی های آسیایی شرکت کند. باید دید نشست و دید احسان تا کجا با مصدومیت، منتقدانش و دیسک کلنجار خواهد رفت!

دیدگاه‌ها