کد خبر : 1790348 | 15 آبان 1400 ساعت 14:03 | 21.1K بازدید | 13 دیدگاه

المحرق بحرین حریف جدید و احتمالی استقلال و سپاهان

تیم فوتبال المحرق بحرین با پیروزی در دیدار پایانی رقابت های AFC کاپ، مجوز حضور در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

المحرق بحرین حریف جدید و احتمالی استقلال و سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار پایانی رقابت های AFC کاپ، تیم فوتبال المحرق بحرین در منامه موفق شد با نتیجه 3 بر صفر از سد نسف قارشی ازبکستان عبور کرده و ضمن به دست آوردن عنوان قهرمانی این رقابت ها، جواز حضور در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد.

 

با صعود المحرق به رقابت های پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، حالا شمار تیم های حاضر در این مرحله به 13 تیم رسید و آنها باید برای کسب 5 سهمیه مستقیم باقی مانده جهت صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2022 تلاش کنند.

 

استقلال و سپاهان به عنوان نمایندگان ایران در این رقابت ها شرکت می کنند و کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز ساز و کار و نحوه برخورد تیم ها در مرحله مقدماتی را مشخص نکرده است. البته قبلا عنوان شده بود که ترکمنستان یک سهمیه مستقیم جهت حضور در مرحله گروهی دارد اما چند روز پیش یک خبرنگار عربستانی مدعی شد که این سهمیه از مستقیم به غیرمستقیم تبدیل شده و باید دید این خبر توسط AFC تأیید می شود یا خیر.

 

در حال حاضر و با در نظر گرفتن اینکه سهمیه ترکمنستان غیر مستقیم باشد، این تیم ها می بایست در مرحله پلی آف حاضر شده و برای صعود به دور گروهی تلاش کنند:

استقلال و سپاهان (ایران)، التعاون (عربستان)، الغرافه (قطر)، الشارجه و بنی یاس (امارات)، الزوراء و نماینده چهارم عراق احتمالا نفط الاوسط (عراق)، نماینده دوم ازبکستان (فعلا نامشخص)، قهرمان ترکمنستان (فعلا نامشخص)، الانصار (لبنان)، تشرین (سوریه) و المحرق (بحرین).

 

1661555

 

در حال حاضر لیگ ترکمنستان هفته سوم خود را سپری می کند و تکلیف قهرمان لیگ 14 هفته ای این کشور در پایان سال میلادی مشخص می شود. برای تعیین نماینده دوم ازبکستان نیز در حال حاضر 4 تیم راهی دیدار نیمه نهایی جام حذفی شده اند. پاختاکور باید با بنیادکار دیدار کند و نسف قارشی نیز به مصاف آلمالیق می رود. در صورت راهیابی پاختاکور و آلمالیق به دیدار فینال، فارغ از هر نتیجه ای این تیم آلمالیق خواهد بود که به عنوان تیم دوم ازبک ها راهی مرحله پلی آف می شود چرا که پاختاکور قبل تر با قهرمانی در لیگ، سهمیه حضور در مرحله گروهی را به دست آورده است.

 

1661556

 

در خصوص نماینده دوم عراق در پلی آف نیز باید یادآوری کرد که تیم النجف به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه ای از دور رقابت ها کنار گذاشته شد. قرار بود الشرطه جایگزین النجف شود که مدیران این تیم اعلام کردند تمایلی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ندارند در نتیجه به احتمال فراوان تیم نفط الاوسط که فصل گذشته در لیگ این کشور چهارم شد، راهی دیدار پلی آف خواهد شد.

دیدگاه‌ها