کد خبر : 1805370 | 29 دی 1400 ساعت 13:07 | 7.4K بازدید | 11 دیدگاه

افزایش سهمیه بازیکنان خارجی عربستان به 8 نفر

فدراسیون فوتبال عربستان تصمیم دارد تا تعداد سهمیه تیم های لیگ حرفه ای این کشور برای استفاده از بازیکنان خارجی را به عدد 8 برساند.

افزایش سهمیه بازیکنان خارجی عربستان به 8 نفر

به گزارش "ورزش سه"، رسانه های سعودی خبر داده اند که فدراسیون فوتبال عربستان در حال بررسی طرح افزایش تعداد بازیکنان خارجی در تیم های لیگ حرفه ای این کشور به 8 بازیکن خارجی در فصل ورزشی آینده (2022-2023) است.

 

عایض السعدی روزنامه‌نگار عربستانی با اعلام این موضوع اظهار داشت: رایزنی بین فدراسیون فوتبال عربستان و روسای باشگاه‌ها صورت گرفت و موافقت شد که تعداد بازیکنان خارجی به جای هفت بازیکن به هشت بازیکن افزایش یابد. در این نشست، رئیس فدراسیون عربستان، یاسر المسحل به همراه تعدادی از شخصیت های ورزشی عربستان حضور داشته اند.

 

فدراسیون فوتبال عربستان در فصل 2019-2020 ثبت نام 8 بازیکن خارجی در هر باشگاه را در لیگ حرفه ای این کشور تایید کرده بود، سپس تعداد بازیکنان خارجی در دو فصل گذشته به 7 بازیکن کاهش یافت.

 

لیگ عربستان در سال‌های اخیر شاهد حضور تعداد زیادی از خارجی‌های سرشناس بود که نقش مهمی در رهبری و کسب موفقیت باشگاه‌های عربستان برای دستیابی به دستاوردهای داخلی و آسیایی ایفا کرده اند که از جمله آنها می توان به بافتیمبی گومیس، عبدالرزاق حمدالله، رومارینیو، سباستین جووینکو، موسی مارگا، پتروس ، نورالدین امرابط و خولیو تاوارس اشاره کرد.

 

1683969

 

از جمله برجسته ترین دستاوردهای بازیکنان خارجی شاغل در عربستان می توان به تاج گذاری بافتیمبی گومیس با جوایز بهترین گلزن و بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا 2019، عبدالرزاق حمدالله برنده جایزه بهترین بازیکن و بهترین گلزن لیگ حرفه ای عربستان در فصل 19-2018 و عنوان برترین گلزن لیگ قهرمانان آسیا 2020، سباستین جووینکو و موسی مارگا به ترتیب برنده جایزه بهترین بازیکن فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2019 و 2021 اشاره کرد.

 

نکته دیگر این طرح، پر بودن دست تیم های عربستانی برای حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیاست. طبق اخبار متعددی که رسانه های معتبر عربی از جمله الشرق الاوسط منتشر کرده اند، افزایش تعداد سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان آسیا 2023 قطعی است. سهمیه ای که در حال حاضر با سیستم 3 بازیکن خارجی و یک بازیکن آسیایی برگزار می شود و این قانون در فصل 2023 – 2024 لیگ قهرمانان آسیا برچیده می شود.

 

پیشنهادات جدید برای فرمول تعداد بازیکنان خارجی (4 + 2، 5 + 1 یا 5 + 2) مورد حمایت گسترده کمیته مسابقات و کمیته فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته و احتمالاً به زودی تصمیمی در این خصوص صادر خواهد شد. بدین ترتیب تیم های سعودی می توانند با تعداد بازیکنان خارجی زیادی در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند که این مسئله به ضرر تیم های ایرانی نیز خواهد بود.

دیدگاه‌ها