کد خبر : 1814828 | 20 اسفند 1400 ساعت 19:16 | 5.8K بازدید | 1 دیدگاه

تغییر کاربری ورزشگاه فوتبال؛ پناهنگاه آوارگان اوکراینی

باشگاه شاختار دونتسک ورزشگاهی در اوکراین را به پناهگاهی برای پناهجویان فراری از جنگ تبدیل کرده است.

تغییر کاربری ورزشگاه فوتبال؛ پناهنگاه آوارگان اوکراینی

به گزارش "ورزش سه"، حمله نظامی روسیه به اوکراین باعث شده که لیگ فوتبال این کشور تعطیل شده و شرایط باشگاه‌های اوکراینی نیز دستخوش تغییرات جدی شود. 
شاختار به عنوان یکی از بزرگترین باشگاه‌های اوکراین تصمیم گرفته که در تبدیل ورزشگاه آرنا لویو به عنوان پناهی برای آوارگانی کمک کند که در حال فرار از حملات روسیه هستند. 
گفته می‌شود جمعیتی نزدیک به 2000 تا 3000 نفر در حال حاضر می‌توانند فضای امنی را در این ورزشگاه پیدا کرده و چند روزی در آن اقامت کنند. 
ظرفیت این ورزشگاه  34900 نفر است و وقتی که منطقه دونباس اولین بار از سوی روسیه مورد حمله قرار گرفت، شاختار دیدارهای خانگی خود را در فاصله سال‌های 2014 تا 2016 در این ورزشگاه برگزار کرد.

 

1697802


آژانس پناهجویان سازمان ملل پیش از این اعلام کرده بود که دو میلیون و چهارصد و هفتاد و سه هزار و چهارصد و بیست و هفت نفر پس از حمله روسیه به اوکراین از این کشور متواری شده‌اند. 
یوری اسویریدوف، مدیر ارتباطات شاختار، در این باره گفت:« ما در تلاش هستیم که بتوانیم اینجا مفید باشیم و پناهگاهی را در لویو شکل داده‌ایم که در یورو 2012 نیز مورد استفاده بود. ما پیش از این در لیگ قهرمانان اینجا بازی کردیم. ما با هماهنگی مقامات محلی بین دو تا سه هزار نفر را در اینجا اسکان دادیم.»
او همچنین با تقدیر از کمک‌های دریافتی اظهار داشت:« بنفیکا پنج کامیون برای ما فرستاد که همه چیز از غذا و دارو و لباس در آن وجود داشت. اگر باشگاهی دوست دارد کمکی به ما کند می‌تواند وسایلی مانند پتو و بالش و رختخواب ارسال کند که بسیار به کار ما می‌آید.»

دیدگاه‌ها