کد خبر : 1818178 | 16 فروردين 1401 ساعت 14:41 | 82.7K بازدید | 6 دیدگاه

آیا ۲۴ قهرمان آن را به خاطر دارید؟

بهترین تبلیغات تاریخ فوتبال ۲۰ ساله شد!

کمپین "مسابقه مخفی" در ۴ آوریل ۲۰۰۲ راه اندازی شد.

بهترین تبلیغات تاریخ فوتبال ۲۰ ساله شد!

به گزارش "ورزش سه"، ۲۰ سال قبل، نایک کمپین جهانی خود را برای جام جهانی در کره جنوبی و ژاپن راه اندازی کرد. یک کلیپ تبلیغاتی تاثیرگذار با ۲۴ بازیکن سطح بالا و یک میزبان باکلاس: اریک کانتونا.
ویدیویی به کارگردانی تری گیلیام، عضو مونتی پایتون که در درون یک کشتی اتفاق می‌افتد، جایی که یک تورنمنت مخفی در داخل یک قفس بزرگ با چمن و دو دروازه گل کوچک در انتهای آن بازی می‌شود.
فرضیه مسابقات ساده است: پنهان از سایر نقاط جهان، ۲۴ بازیکن نخبه یک تورنمنت مخفی را با هشت تیم و تنها با یک قانون برگزار می کنند. کانتونا، که راوی و داور مسابقات است، آن یک قانون را بیان می‌کند: " زننده گل اول، برنده است". بلافاصله پس از آن توپی را در داخل قفس انداخت تا اولین مسابقه شروع شود. در پس‌زمینه، ریمیکس یک مکالمه کمتر شنیده‌شده،  اثر الویس پریسلی به گوش می‌رسد تا تمام عناصری که یک تبلیغ ساده را به افسانه تبدیل می‌کند، در کنار هم قرار بگیرند.
گل عقرب روبرتو کارلوس، کنترل های غیرممکن، رقص ها... همه و همه به ماندگار شدن کلیپ کمک می‌کردند.


ترکیب تیم‌ها هم یکی از یکی مهیج‌تر و تماشایی‌تر؛
تریپل اسپرسو: توتی، هنری، ناکاتا
دست‌نیافتنی‌ها: ویرا، اسکولز، وان نیستلروی
سربروس: ویلتورد، تورام، داویدز
گاوهای دیوانه: ساویولا، لوئیس انریکه، لیونگبرگ
تورنادوها: فیگو، رونالدو، روبرتو کارلوس
برادران فانک سئول: دنیلسون، سئول، رونالدینیو
تیم آتش نشانی: کرسپو، لوپز، مندیتا
بهترین‌ها: روسیچکی، کاناوارو، فردیناند

مسابقات چگونه آغاز شد؟
قانون ساده بود کانتونا توپ را طوری داخل قفس انداخت که انگار یک میز فوتبال دستی است و در آن لحظه بازی شروع شد که به محض زدن گل اول یکی از دو تیم به پایان رسید.
مسابقات از مرحله یک‌چهارم نهایی شروع می‌شد. در این مرحله تریپل اسپرسو با گل توتی دست‌نیافتنی‌ها را شکست داد. سربروس با گل ویلتورد گاوهای دیوانه را حذف کرد. آتش‌نشانی با گل مندیتا تیم بهترین‌ها را برد و در نهایت تورنادوها با گل کارلوس، برادران فانک سئول را بردند.
در نیمه نهایی بازی‌ها، تریپل اسپرسو با گل ناکاتا سربروس را شکست داد و تورنادوها با گل فیگو بر آتش‌نشانی غلبه کردند.
در فینال هم تیری هنری گل برتری و قهرمانی تریپل اسپرسو را به ثمر رساند.

ویدئو: 249415


۲۴ فوق ستاره حاضر در کلیپ چه می‌کنند؟
تیم تریپل اسپرسو؛
فرانچسکو توتی اسطوره باشگاه رم، پس از آویختن کفش‌ها در سال ۲۰۱۷، به مدت دو سال مدیر ورزشی باشگاه بود که در نهایت بر سر اختلاف با مالک باشگاه از سمتش کنار رفت. ناکاتا که در سال ۲۰۰۶ با حضور قرضی در بولتون به فوتبالش پایان داد، اکنون یک مدل تبلیغاتی شده و تیری هانری علاوه بر حضور به عنوان مفسر در شبکه‌های تلویزیونی، دستیار مارتینز در تیم ملی بلژیک است.

1703442


تیم دست‌نیافتنی‌ها
پاتریک ویرا پس از مدتی حضور در نیس و نیویورک سیتی، سرمربی فعلی کریستال پالاس است و تیمش در این فصل، غول‌کش لیگ جزیره بوده است. پل اسکولز که مدتی به عنوان مربی فعالیت کرد، بیشتر به عنوان یک تحلیلگر فوتبال در مسابقات لیگ برتر، به ویژه بازی‌های منچستریونایتد شناخته می شود. نیستلروی نیز پس از بازنشستگی در مالاگا، کار خود را به عنوان مربی آکادمی باشگاه PSV  آغاز کرد و فصل آینده سرمربی آنها خواهد بود.

1703440


تیم سربروس
سیلوین ویلتورد، پس از بازنشستگی مجری یک شو تلویزیونی شد که میزبان ورزشکاران سابق است و در برنامه چالش‌های زیادی با آن ایجاد می‌کند. لیلیان تورام بنیاد لیلیان تورام برای مبارزه با نژادپرستی را بنیان‌گذاری کرد. او یک فعال مدنی مهم در فرانسه محسوب می‌شود. ادگار داویدز پس از بازنشستگی به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای به بازی در لیگ های پایین ادامه داد و البته چندین نیمکت مربیگری را بدون موفقیت عوض کرد، مانند نیمکت تیم پرتغالی اولاننسه.

1703439


تیم گاوهای دیوانه
خاویر ساویولا از فوتبال حرفه ای در ریورپلات بازنشسته شد، اما کفش هایش را آویزان نکرد، بلکه فقط استوک‌هایش را در آورد و به فوتسال  در انکامپ آندورا مشغول شد. لوئیس انریکه هم به مربی‌گری روی آورد و پس از هدایت سلتا و رم، دوران باشکوهی در بارسلونا را پشت‌سر گذاشت و اکنون به عنوان سرمربی اسپانیا برای قهرمانی در جام جهانی وارد قطر خواهد شد. فردی لیونگبرگ نیز قبل از بازنشستگی، چهار بازی برای شهر بمبئی هند انجام داد. او مدتی سرمربی موقت آرسنال بود و پس از آن به حرفه مدلینگ خود ادامه داده است.

1703438


تیم تورنادو‌ها
لوئیز فیگو به طور منظم در مسابقات نمادین پیشکسوتان رئال مادرید حضور دارد. او همچنین پای ثابت رویدادهای خیرخواهانه فیفا است و حتی نامزدی خود را برای ریاست جمهوری مطرح کرد! رونالدو نازاریو اسطوره فوتبال جهان، تبدیل به یک تاجر مرتبط با ورزش شده است. او مالک وایادولید و همچنین سفیر رئال مادرید شده است. روبرتو کارلوس یکی از شعبات آکادمی رئال مادرید را راه‌اندازی کرده و مدتی هم سرمربی آنژی، سیواس اسپور، آخیساراسپور و دهلی دیناموس بود.

1703437


تیم برادران فانک سئول
دنیلسون چند روز پیش از حالت بازنشستگی خارج شد تا پس از چند سال دوری از فوتبال، با یک تیم برزیلی قرارداد امضا کند. سئول کی هیون، ستاره تیم ملی کره هم پس از یک دوران طولانی در اروپا، به خصوص در لیگ برتر، در اینچئون یونایتد کره بازنشسته شد. او اکنون مربی است و گیونگنام را هدایت می کند. رونالدینیو افسانه‌ای اما، زندگی نگران کننده‌ای را بعد از فوتبال در پیش گرفته است و حتی چندین ماه را به دلیل جعل پاسپورت در زندان‌های پاراگوئه سپری کرده است.

1703436


تیم آتش‌نشانی
هرنان کرسپو تا سال ۲۰۱۲ بازی کرد و سپس به سراغ مربیگری رفت. او بعد از مودنا، بانفیلد و سائوپائولو به تازگی برای هدایت الدحیل قطر قراردادی را امضا کرده است. کلودیو لوپز اسطوره والنسیا پس از یک ماجراجویی در MLS با ورزش فوتبال خداحافظی کرد و شانس خودش را در رالی ها امتحان کرد. گایزکا مندیتا هم پس از بازنشستگی، مدتی مفسر تلویزیون انگلیسی بود و  اکنون سفیر بین المللی لالیگا و یک دی جی است!

1703435


تیم بهترین‌ها
توماس روسیچکی در سال ۲۰۱۷ در سن ۳۷ سالگی درحالی‌ که از آسیب های عضلانی زیادی رنج می برد از فوتبال خداحافظی کرد و اکنون با اسپارتا پراگ مرتبط است. فابیو کاناوارو برنده توپ طلا در سال ۲۰۰۶ با قهرمانی در لالیگا، به یووه بازگشت و پس از آن دوران حرفه ای خودش را در الاهلی به پایان رساند. او که سابقه مربیگری طولانی در آسیا داشته، اکنون گزینه هدایت آتزوری به شمار می‌رود. ریو فردیناند نیز یکی از شناخته شده ترین مفسران فوتبال بریتانیا است. او با وجود دوری از مستطیل سبز، یکی از مشهورترین چهره های فوتبال انگلیس است.

1703434


میراث "مسابقه مخفی"
با توجه به موفقیت این کمپین، این برند ورزشی چندین تورنمنت ۳ به ۳ را در سراسر اسپانیا برگزار کرد. "پارک نایک" که به عنوان یک مکان بزرگ در مادرید شناخته می‌شود، در مقاطع مختلف، از چهره‌های مطرحی چون دل‌بوسکه و پائو گسول میزبانی کرده است.
 

1703443

دیدگاه‌ها