کد خبر : 1818870 | 21 فروردين 1401 ساعت 10:38 | 3.4K بازدید | 2 دیدگاه

حرف های مهم در کمپ تیم های ملی

مهدوی کیا خطاب به امیدها؛ می توانیم المپیکی شویم

مهدی مهدوی کیا، سرمربی تیم ملی امید یا همان تیم زیر 23 ساله های ایران که البته بیشتر شاگردانش زیر 21 سال هستند، دیروز در کمپ تیم های ملی حرف های مهمی به شاگردانش زد.

مهدوی کیا خطاب به امیدها؛ می توانیم المپیکی شویم

به گزارش "ورزش سه"، اینکه بیش از 90 درصد بازیکنان تیم ملی امید زیر 21 سال هستند و این تیم با میانیگن سنی دو سال پایین تر در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال شرکت می کند، دلیل دارد. این دوره از بازی ها که خرداد ماه در تاشکند و با حضور 16تیم برگزار می شود تنها به بهانه قهرمانی آسیاست اما در مسابقات دو سال بعد یا دوره بعدی بازی ها است که تیم های برگزیده راهی المپیک خواهند شد. مهدی مهدوی کیا به این دلیل بازیکنان زیر 21 سال را برای ساختن تیم ملی امید انتخاب کرده که در دوره بعدی بازی ها هم از این بازیکنان استفاده کند. اگر مبنای مهدی مهدوی کیا در تشکیل تیم ملی امید با بازیکنان زیر 23 سال باشد این بازیکنان باید بعد از بازی های خرداد ماه با تیم ملی امید خداحافظی کنند و سرمربی تیم ملی امید باید از نو یک تیم امید درست کند. از اینرو او یک تصمیم درست اتخاذ کرده است. حسن این تیم باتجربه کردن آنها با حضور در این دوره از بازی ها برای دوره بعدی است.

اما از اصل مطلب دور نشویم؛ مهدی مهدوی کیا دیروز در حاشیه شروع دور جدید تمرینات چه حرف هایی به شاگردان خود زد؟ :«درباره دو بازی گذشته آنالیز صورت گرفته است. باور داشته باشید چیزهایی که از شما می‌خواهیم در زمین مشخص می‌شود. هدف بزرگ ما مشخص است. انشاالله طلسم نرفتن به المپیک را با همت شما بشکنیم. به کارمان اعتقاد داریم و انشاالله به چیزهایی که می‌خواهیم برسیم. امیدوارم با سلامتی کامل هم به باشگاه‌هایتان برگردید.»

چه خوب؛ مهدی مهدوی کیا تیمی ساخته که به صعودش به المپیک ایمان دارد و تلاش می کند از هم اکنون این باور را به شاگردانش القاء کند. ما هم بر این عقیده ایم تیمی که نساجی را 5-2 و پرسپولیس را 3-1 شکست می دهد آنهم در مسابقه ای که ضربه پنالتی را از دست می دهد شایسته صعود به المپیک است. البته که این دو نتیجه ملاکی برای صعود نیست به خصوص که در بازی های دوستانه رقم خورده است اما تیمی که چنین نتایجی رقم می زند بدون شک با ادامه تلاش و جدیت قادر است دست به کارهای بزرگ بزند.

1701360

 

در همه این سال ها اخباری که از اردوی تیم امید مخابره شده نا امید کننده بوده؛ اینکه صعود سخت است. باشگاه ها همکاری نمی کنند. بی دلیل نبوده که تیم ملی امید در همه این سال ها به المپیک صعود نکرده است؛ اما مهدی مهدوی کیا یک راه درست را در پیش گرفته است. ساختن یک تیم با بازیکنان زیر 21 سال و هدف گذاری برای صعود به المپیک در یک دوره چهارساله و از همه مهمتر اتخاذ یک تاکتیک مناسب برای تیم امید. در بازی های دوستانه با نساجی و پرسپولیس به وضوح دیدیم تیم امید با شجاعت بازی کرد. در همان دقایق ابتدایی بازی دو حریف لیگ برتری خود را پرس کرد و به واسطه اشتباهات تیم حریف در شروع بازیسازی قدرت خود را دیکته کرد و در نهایت به دو نتیجه ارزشمند رسید.

ما هم بر این باوریم مهدی مهدوی کیا و شاگردانش می توانند طلسم شکنی کنند. به شرط جدیت، به شرط ادامه تلاش، به شرط حمایت از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک و برگزاری اردوها و بازی های دوستانه خوب و...

و در پایان باید گفت همه چیز از باور شروع می شود و چه خوب که مهدی مهدوی کیا به صعود تیمش به المپیک خوشبین است و در تلاش برای القای این تفکر به شاگردانش است.

دیدگاه‌ها