کد خبر : 1820023 | 28 فروردين 1401 ساعت 02:25 | 327.3K بازدید | 57 دیدگاه

هیس بزرگ با رعد و برق 30 دقیقه‌ای

طارمی قاتل گلرهای ایرانی لیگ پرتغال

از تیره‌روزی پیام نیازمند بود که در اوج آمادگی مهدی طارمی در ورزشگاه دراگائو برای اولین بار با پیراهن پورتیموننزه به میدان رفت.

طارمی قاتل گلرهای ایرانی لیگ پرتغال

به گزارش "ورزش سه"، بعد از هفته‌ها نیمکت‌نشینی سید پیام نیازمند در شرایطی با پیراهن و شورت سرخ‌رنگ وظیفه حراست از دروازه پورتیموننزه را برعهده گرفته که با گذشت ۶۰ دقیقه از بازی دروازه او ۷ بار فرو ریخته است.

این اتفاقی است که با درخشش فوق تصور مهدی طارمی با انگیزه رقم خورد؛ بازیکنی که پس از طعنه‌ها و متلک‌های هواداران اسپورتینگ با به ثمر رساندن سه گل و ارسال یک پاس گل، نقش اول را در تیره‌روزی گلر ایرانی پورتیموننزه داشت.

طارمی قبلا این کار را در مقابل علیرضا بیرانوند و در بازی با بوآویشتا نیز انجام داده بود، او کاری کرد که دو بار دروازه گلر شماره یک تیم ملی فرو ریخت و حالا این کار را شنبه شب و در همان نیمه اول بازی مقابل تیم پائولو سرجیو سرمربی سابق صنعت نفت آبادان انجام داد.

 

1706407

تجربه اول پیام نیازمند بدل به یک کابوس بزرگ شد؛ چهار گل در یک نیمه.

 

مهدی طارمی پس از ثبت گل دست خود را به علامت هیس روی صورت‌اش گرفت که این پاسخی به مطالب، توئیت‌ها و کنایه‌هایی بود که خطاب به او از سوی هواداران تیم‌های رقیب منتشر شده است.

فوق ستاره ایرانی پورتو در هفته دهم فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر پرتغال مقابل بوآویشتا که علیرضا بیرانوند را درون دروازه داشت، دو پاس گل داد و یک گل هم زد که VAR اجازه نداد ثبت شود، اما امشب به بهترین شکل درخشش خود را برابر گلرهای ایرانی تکمیل کرد و یک نمایش خیره کننده بر جای گذاشت.

طارمی که علاوه بر درخشش مقابل نیازمند و بیرانوند، در مسابقه هفته بیستم فصل گذشته لیگ برتر پرتغال مقابل ماریتیمو هم موثر کار کرده و یک پاس گل برای باز شدن دروازه امیر عابدزاده داده بود، بهترین نمایش خود را شنبه شب برابر پورتیموننزه اجرا و برابر پیام هت‌تریک کرد.

سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو پس از اینکه تیمش در نیمه اول به برتری ۴ گله رسید، در شروع نیمه دوم دو تغییر برای کم شدن قدرت هجومی تیمش انجام داد، اما حملات آنها باز هم ادامه پیدا کرد و دوباره به مهدی طارمی ختم شد تا این ملی‌پوش ایرانی برای سومین بار دروازه هموطن خود را باز کند.

 

1706406

چهره ناباور پائولو سرجیو، سرمربی اسبق نفت آبادان بعد از دریافت گل‌های پرشمار در ورزشگاه دراگائو.

 

طارمی که با جای‌گیری عالی بارها موقعیت‌سازی و دروازه پورتیموننزه را تهدید کرده بود، در دقیقه ۴۷ ارسال فابیو ویرا از جناح راست زمین را با ضربه سر دیدنی و در حالی که پیام نیازمند دفع ناقصی روی توپ داشت، تبدیل به گل کرد تا بازی ۵ بر صفر شود و یک نتیجه عجیب رقم بخورد.

بازی توفانی یاران طارمی پس از این گل نیز ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۵۵ با یک گل دیگر برای آنها همراه بود. این بار نوبت به په‌په، مدافع جلو کشیده پورتو رسید تا ارسال ویتینیا از روی کرنر سمت چپ زمین را روی خروج اشتباه پیام نیازمند، با ضربه سر تبدیل به گل کند و شب تلخ دروازه‌بان ایرانی پورتیموننزه تلخ‌تر شود.

 

1706408

طارمی مثل همیشه.او با بوسیدن لوگوی باشگاه و پاسخ به هواداران رقیب محبو‌ب‌ترین چهره پورتو‌ست.

 

طارمی که علاوه بر درخشش در مسابقه امشب تا میانه زمین هم عقب آمده و توپ‌گیری و بازی‌سازی هم می‌کرد، با هت‌تریک مقابل پورتیموننزه آمار گل‌های زده خود در این فصل را به عدد ۱۸ رساند تا در رده دوم جدول برترین گلزنان لیگ برتر پرتغال قرار بگیرد و فاصله ۶ گله با نونز، مهاجم گلزن بنفیکا پیدا کند.

ستاره ایرانی پورتو که با دادن یک پاس گل مقابل پورتیموننزه با آمار ۱۲ پاس گل در رده سوم جدول برترین پاسورهای لیگ برتر پرتغال قرار گرفته بود، در دقیقه ۶۰ به زیبایی پشت مدافعان حریف توپ‌گیری کرد که شوت پای چپ زمینی او به دور از دستان نیازمند به تیرک عمودی دروازه خورد و برگشت و در ریباند اوانیلسون توپ را در عرض زد تا هفتمین گل پورتو را به ثمر رساند.

 

1706434

این تصویر همه اتفاقی که برای دو بازیکن ایرانی حاضر بازی پورتو و پورتیموننزه افتاد را شرح می‌دهد؛ نیازمند روی زمین و طارمی روی ابرها

 

آتش‌بازی مهدی طارمی در دقیقه ۶۴ و با تعویض این ستاره ایرانی به پایان رسید و کونسیسائو تصمیم گرفت سه تعویض همزمان انجام بدهد و مهاجم ایرانی خود که هت‌تریک کرده و دو گل ساخته بود را تعویض کند و برای بازی‌های بعد به او استراحت بدهد.

پس از خروج مهدی طارمی و پایان پنج تعویض پورتو که در همان لحظه انجام شد، بازی بر وفق مراد پیام نیازمند پیش رفت و دیگر خبری از حملات بی‌امان یاران طارمی روی دروازه پورتیموننزه نبود تا تیم پورتو با همان ۷ گل و نتیجه شگفت‌انگیز در ورزشگاه دو دراگائو به برتری دست پیدا کند.

 

1706433

ستاره ایرانی پورتو که پنج‌شنبه شب هفته جاری در بازی برگشت نیمه نهایی جام حذفی پرتغال باید مقابل اسپورتینگ قرار بگیرد، با این خوشحالی گل به استقبال تیم سبزپوش شهر لیسبون رفت و کُری خوانی کرد

 

بهترین برد فصل پورتو در مسابقه هفته سی‌اُم لیگ برتر پرتغال مقابل پورتیموننزه، آنها را ۸۲ امتیازی کرد و با ۹ امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به اسپورتینگ لیسبون، در صدر جدول حفظ کرد. یاران نیازمند هم با ۳۲ امتیاز در رده دوازدهم ماندند.

 

1706432

طارمی مقابل پورتیموننزه یک اتفاق جالب هم رقم زد؛ گلزنی با پای چپ، با پای راست و با ضربه سر!

 

نیازمند که پیش از این در سه مسابقه جام حذفی پرتغال به میدان رفته و هفت گل دریافت کرده بود،  شب عجیبی در نخستین بازی خود در لیگ برتر پرتغال مقابل پورتو داشت و به تعداد سه بازی جام حذفی گل خورد تا نمره پایین ۴/۹ برای او ثبت شود.

نیازمند در دیدار مقابل پورتو ۴۶ لمس توپ و ۱۸ پاس با دقت ۴۹ درصدی داشت و ۱۰ ارسال از ۲۷ توپ بلند او به درستی فرستاده شد.

1706431

دیدگاه‌ها