کد خبر : 1837139 | 16 مرداد 1401 ساعت 12:12 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

کاهش تعداد کمانداران اعزامی به کشورهای اسلامی

در حالی که قرار بود تیم ملی کامپوند با ۶ کماندار در بازی‌های کشورهای اسلامی حضور پیدا کند، تنها حضور ۴ کماندار از سوی کشور میزبان برای شرکت در این بازی‌ها مورد تایید قرار گرفت.

کاهش تعداد کمانداران اعزامی به کشورهای اسلامی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، اسماعیل عبادی درباره حضور کمانداران ایرانی در مسابقات همسبتگی اسلامی که در قونیه ترکیه برگزار می‌شود، اظهار کرد: پس از این که حسام الدین کوثر، راحله فارسی و کوثر خشنودی کیا که در لیست نفرات اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی قرار داشتند، با وجود چند بار دعوت به تیم ملی، در اردو حاضر نشدند و نفرات دیگری همچون محمد معدن دار، آرزو طاهریان و بیتا عاشق زاده جایگزین این ورزشکاران در این بازی‌ها شدند که متاسفانه از سوی کمیته ملی المپیک ترکیه به ما اعلام شد که از بین این ۳ کماندار تنها امکان پذیرش یک ورزشکار وجود دارد، بنابراین چون نمی‌خواستیم با تیم ناقص عازم ترکیه شویم و در کامپوند انفرادی، تیمی مردان و میکس حضور داشته باشیم، تصمیم گرفتیم اسم معدن‌دار را در اولویت قرار دهیم، هر چند تیمی زنان را از دست دادیم.

وی در پاسخ به این پرسش که با این شرایط وضعیت تیم کامپوند را در بازی‌های کشورهای اسلامی چگونه ارزیابی می‌کند؟ گفت: تیم در شرایط بسیار خوبی بسر می‌برد و مشکل خاصی وجود ندارد، البته نسبت به ۸ سال گذشته که در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کردیم تیم‌ها بسیار قویتر و کار سخت‌تر شده است، به ویژه ترکیه که هم شرایط میزبانی دارد و هم یکی از تیم های مطرح در کامپوند است، به هر صورت کمانداران ما نیز با آمادگی خوبی که دارند برای کسب بهترین نتیجه از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهند دارد و رکوردهای خوبی را تا به امروز در تمرینات به ثبت رسانده‌اند.

سرمربی تیم ملی کامپوند پیرامون این پرسش که چقدر امیدوار به تکرار نتایج دوره قبل در این دوره از بازی‌های کشورهای اسلامی هستید، گفت: کمانداران ما لیاقت کسب بهترین نتیجه را دارند، اما دستیابی به مدال به راحتی امکانپذیر نیست و کار سختی را پیش رو داریم.

وی تصریح کرد: هر چند از ابتدای سال تاکنون کمانداران به طور منظم در اردوی آمادگی بودند و اردوها حتی با تغییر زمان برگزاری بازی‌های آسیایی متوقف نشده است، اما چون با تیم ناقص اعزام می‌شویم شرایطمان نسبت به دوره گذشته متفاوت و حریفان قدرتر شده‌اند.

عبادی در پایان زمان اعزام تیم کامپوند به بازیهای کشورهای اسلامی را روز چهارشنبه ۱۹ مرداد عنوان کرد و افزود: مسابقات از روز یکشنبه ۲۳ مرداد در قونیه ترکیه آغاز می‌شود و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها