کد خبر : 1839147 | 28 مرداد 1401 ساعت 11:56 | 126K بازدید | 44 دیدگاه

مشت‌های گره کرده بعد از گل ملوان

روایت شاهد عینی از جنجال بزرگ ورزشگاه انزلی

یکی از حاضران در کنار زمین چمن ورزشگاه سیروس قایقران می‌گوید نیروهای هلال احمر رو به ریکاردو ساپینتو با مشت‌های گره کرده خوشحالی بعد از گل کرده‌اند.

روایت شاهد عینی از جنجال بزرگ ورزشگاه انزلی

به گزارش "ورزش سه"، جنجال بزرگ دیدار ملوان و استقلال در نیمه اول این مسابقه و بعد از گل نماینده شمال بود؛ جایی که ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی از روی عصبانیت به برانکارد کنار زمین که متعلق به جمعیت هلال احمر بود با پا ضربه زد و همین موضوع یک درگیری عجیب به وجود آورد.

اگرچه ساپینتو دقایقی بعد از نیروهای هلال احمر عذرخواهی کرد و در نشست خبری نیز در این خصوص صحبت کرد اما ماجرا همچنان داغ است. جمعیت هلال احمر در این‌باره بیانیه صادر کرده و خواهان برخورد با سرمربی استقلال شده است. همچنین کمیته انضباطی نیز با انتشار متنی به ساپینتو و باشگاه استقلال 48 ساعت فرصت داد تا دفاعیه کتبی خود را در این خصوص ارسال کنند و سپس تصمیم‌گیری شود.

1736606

اما اینکه دقیقا کنار زمین و بعد از گل ملوان چه اتفاقی افتاد، کمتر کسی درباره‌اش صحبت می‌کند. ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در نشست خبری اشاره‌ای کوتاه کرد و گفت که خوشحالی نیروهای هلال احمر بعد از گل ملوان ناراحتی‌اش را دو چندان کرده اما به صورت کامل توضیحی داده نشده است.

1736600

یکی از حاضران کنار زمین که شاهد عینی ماجرا بود، روایت جالبی از این اتفاق دارد. او که به واسطه موقعیت اجتماعی‌اش نمی‌خواست نامش فاش شود، به خبرنگار ما گفت: «واقعیت این است که نیروهای هلال احمر کنار زمین اهل گیلان بودند و طرفداری ملوان را می‌کردند. آنها که جایگاه‌شان دقیقا کنار نیمکت استقلال بود، با هر اتفاق بازی واکنش‌های خاص داشتند و بعد از گل هم با مشت‌های گره کرده به سمت ریکاردو ساپینتو که روی خود را سمت نیمکت برگردانده بود، شادی کردند. واکنش‌های این عزیزان از اول بازی روی اعصاب ساپینتو رفته بود و بعد که گل ملوان به ثمر رسید، او عصبانیتش دو چندان شد و با دیدن خوشحالی نیروهای هلال احمر نتوانست خودش را کنترل کند.»

1736604

اگرچه رفتار ریکاردو ساپینتو در کنار زمین به هیچ عنوان قابل توجیه نیست اما باید مسائل دیگری را نیز در رخ دادن این ماجرا در نظر بگیریم. مهم‌ترین مسئله، جایگاه نیروهای هلال احمر کنار زمین است. معمولا در همه بازی‌ها افرادی که برانکارد را حمل می‌کنند در گوشه‌ای از کنار زمین قرار می‌گیرند که کمترین ارتباط را با نیمکت‌ها داشته باشند اما در انزلی جایگاه آنها درست کنار نیمکت استقلال قرار داشت که شاید اگر این طور نبود، هرگز چنین جنجالی اتفاق نمی‌افتاد.

1736605

حالا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باید در این‌باره تصمیم بگیرد. تصمیمی که شاید یک جنجال بزرگ در فضای فوتبال ایجاد کند اما هرچه هست کمبود امکانات زیرساختی را هم باید یک دلیل بزرگ برای پیش‌آمد چنین حواشی در نظر بگیریم.

1736603
1736607
1736602
1736696
توضیحات حامد مومنی عضو کمیته روابط بین الملل فدراسیون درباره صحنه‌ جنجالی بازی دیروز

عکس‌ها: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها