کد خبر : 1846248 | 11 مهر 1401 ساعت 00:06 | 87.2K بازدید | 28 دیدگاه

... و سرانجام باخت در ورزشگاه آزادی؛

رویای چهار رقمی پرسپولیس بر باد رفت

پرسپولیس پس از دو سال و دو ماه در دیدار خانگی به میزبانی ورزشگاه آزادی شکست خورد.

رویای چهار رقمی پرسپولیس بر باد رفت

به گزارش "ورزش سه"، آخرین بار تیم لوکا بوناچیچ موفق شد با تک گل وحید محمدزاده پرسپولیس را شکست دهد تا در روز قهرمانی شاگردان یحیی گل‌محمدی در لیگ نوزدهم، پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن بازنده شود.

پس از آن پرسپولیس در 32 بازی خانگی به میزبانی ورزشگاه آزادی به میدان رفت و هرگز شکست نخورد تا رکوردی ویژه را از خود به جای بگذارد و در حالی که می‌رفت شاگردان یحیی گل‌محمدی رکورد خود را به هزار روز شکست‌ناپذیری نزدیک کنند، در کمال ناباوری، تراکتور توانست این تیم را از پیش رو بردارد.

در این بین البته پرسپولیس یک بار در موقعیت میزبانی شکست خورد اما باتوجه به اینکه دیدار مقابل سپاهان در زمین بی طرف برگزار می‌شد، این بازی جزو باختهای خانگی در ورزشگاه آزادی محسوب نمی‌شود.

1749737

نکته جالب اینکه در بسیاری موارد موفقیت تیمهای پرطرفدار در ورزشگاه خانگی به حضور تماشاگران ارتباط داده می‌شود اما شاگردان گل‌محمدی در این مدت تنها سه بار از حمایت هواداران خود استفاده کردند و 29 مرتبه در غیاب هواداران به میدان رفتند.

در این مدت پرسپولیس بارها با تغییر نتیجه از باخت و تساوی به برد، توانسته بود سه امتیاز خانگی را تصاحب کند اما این بار در شرایطی که وضعیت قرمزها شباهت چندانی به تیم مقتدر، آماده و متمرکز صدرنشین لیگ برتر نداشت، برابر تراکتور تسلیم شدند.

تراکتور نیز پس از سه فصل توانست پرسپولیس را شکست دهد؛ آخرین بار آنها با هدایت مصطفی دنیزلی در مقابل پرسپولیس برنده شدند و تیم تحت هدایت گابریل کالدرون را در ورزشگاه آزادی شکست دادند.

نکته جالب دیگر اینکه آخرین برد تراکتور برابر تیم قرمزپوش پایتخت در ورزشگاه آزادی به 2949 روز قبل برمی‌گردد؛ زمانی که با هدایت رسول خطیبی و سه گل سامان نریمان جهان، لوسیانو ادینیو و گل به خودی سوشا مکانی، تیم علی دایی را بردند و منجر به اخراج علی دایی شدند.

همچنین این نتیجه باعث شد تا پرسپولیس از جمع تیمهای شکست ناپذیر لیگ بیست و دوم کنار برود و حالا تنها ذوب آهن، مس رفسنجان و فولاد تیمهای بدون باخت فصل جاری هستند.

1749738

دیدگاه‌ها