کد خبر : 1848055 | 21 مهر 1401 ساعت 23:03 | 49K بازدید | 5 دیدگاه

وحشت نیمار از کیفرخواست: حبس 5ساله ممکن است؟

یک شرکت برزیلی می‌گوید نیمار باید به دلیل تخلفات گسترده و فساد مالی در پرونده انتقالش به بارسلونا از طرف دادگاه به پنج سال زندان محکوم شود.

وحشت نیمار از کیفرخواست: حبس 5ساله ممکن است؟

به گزارش "ورزش سه"، نیمار، ستاره بزرگ فوتبال برزیل که در حال حاضر در پاری سن ژرمن بازی می‌کند؛ هفته آینده در دادگاه حاضر می‌شود تا در پرونده‌ای که به خاطر انتقالش به بارسلونا باز شده است؛ از خود دفاع کند.

نیمار در سال 2013 باشگاه برزیلی سانتوس را ترک کرد و راهی اروپا شد تا به بارسلونا بپیوندد. پرونده فعلی نیمار در دادگاه بر اساس شکایت یک شرکت سرمایه‌گذاری برزیلی است که او را به تقلب و فساد مالی در انتقال به بارسا در سال 2013 متهم کرده است.

1752901

شرکت DIS در  آن زمان چهل درصد از حقوق و امتیاز انتقال نیمار را در اختیار داشت. این شرکت مدعی است نیمار و مدیران برنامه‌هایش مبلغ انتقال او به بارسا را کمتر از آنچه در واقع بوده؛ اعلام کرده‌اند و در نتیجه باعث ضرر و زیان هنگفت این شرکت شده‌اند.

نیمار این ادعاها را رد کرده است اما او در سال 2017 که به خاطر همین پرونده در دادگاه تجدیدنظر اسپانیا حاضر شده بود؛ شکست خورد و دادستانی این کشور پرونده او را دوباره به جریان انداخت.

ستاره برزیلی باید هفته آینده دوشنبه بار دیگر شخصا در دادگاهی در اسپانیا حاضر شود تا به اتهامات پاسخ بدهد. هنوز مشخص نیست که آیا دادگاه از نیمار می‌خواهد در طول مدت دادرسی این کشور را ترک نکند یا او می‌تواند به پاریس برگردد و تنها در جلسات دادگاه حضور داشته باشد. انتظار می‌رود فرآیند بررسی این پرونده دست‌کم دو هفته به طول بینجامد.

1752900

دیگر خوانده‌های این پرونده علاوه‌بر نیمار، پدر و مادر او و دو باشگاه سانتوس و بارسلونا هستند. اودیلیو رودریگز، رئیس وقت باشگاه سانتوس و دو رئیس سابق بارسلونا، ماریا بارتومئو و ساندرو روسل هم به نمایندگی از باشگاه کاتالان در جلسات دادگاه حضور خواهند داشت. ساندرو روسل در گذشته همه این اتهامات را رد کرده است.

شرکت برزیلی DIS زمانی که نیمار تنها 17 سال داشت با او قراردادی امضا کرد و با پرداخت 2 میلیون یورو به نوجوان برزیلی، چهل درصد از حق و امتیاز انتقالهای آتی او را به دست آورد.

بارسلونا در زمان جذب نیمار از سانتوس رسما اعلام کرد که رقم انتقال او 57.1 میلیون یورو بوده که از این مبلغ 40 میلیون یورو به خانواده او پرداخت شده است. از 17.1 میلیون یوروی باقی‌مانده که به باشگاه سانتوس پرداخت شد؛ چهل درصد به این شرکت برزیلی رسید. اما DIS می‌گوید در اعلام این ارقام تقلب شده است تا مبلغ هر چه کمتری به این شرکت تعلق بگیرد.

دیدگاه‌ها