کد خبر : 1848767 | 25 مهر 1401 ساعت 23:29 | 37.9K بازدید | 22 دیدگاه

سومین جایزه بارسا: جایزه گرد مولر به لواندوفسکی رسید

روبرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی بارسلونا در مراسم توپ طلا، جایزه بهترین مهاجم سال گذشته را دریافت کرد.

سومین جایزه بارسا: جایزه گرد مولر به لواندوفسکی رسید

به گزارش "ورزش سه"، روبرت لواندفوسکی به عنوان اولین برنده جایزه جدید گرد مولر در مراسم امشب توپ طلا موفق شد این جایزه را به خود اختصاص دهد. این جایزه از این پس هر ساله به بهترین مهاجم فصل گذشته تعلق می‌گیرد.

لواندوفسکی در مراسم امشب توپ طلا در پاریس سومین بارسایی بود که روی سن می‌رفت و جایزه دریافت می‌کرد. پیش از او گاوی به عنوان بهترین بازیکن جوان، جایزه کوپا را به دست آورده بود و الکسیا پوتیاس، کاپیتان زنان بارسا هم برای دومین سال پیاپی توپ طلای زنان را به خود اختصاص داده بود.

لواندفوسکی با اینکه در حال حاضر بازیکن بارسا است اما بخش اعظم دوره این جایزه را فصل گذشته با پیراهن بایرن مونیخ بازی کرده است. لواندفوسکی فصل گذشته برای بایرن 46 بازی انجام داد و 50 گل به ثمر رساند. میانگین گلزنی او در فصل گذشته یک گل در هر 80 دقیقه بود. او همچنین با پیراهن تیم ملی کشورش لهستان هفت گل به ثمر رسانده بود.

1754380

لواندوفسکی که امسال تابستان با کش و قوس فراوان به بارسا منتقل شد تا این لحظه برای بلوگرانا 13 بازی انجام داده و 14 گل به ثمر رسانده است.

او سال میلادی 2021 را با 69 گل زده به پایان رساند که 58 گل برای بایرن مونیخ و 11 گل برای لهستان به ثمر رسانده بود. این بهترن آمار گلزنی یک مهاجم در یک سال تقویمی بعد از درخشش استثنایی لئو مسی در سال 2012 بود. مسی در آن سال موفق شده بود در یک فصل 91 گل به ثمر برساند.

لواندوفسکی بعد از دریافت جایزه‌اش گفت:" این جایزه برای من اهمیت ویژه‌ای دارد؛ به خاطر اسم این جایزه. گرد مولر همیشه برای من الگویی الهام‌بخش بوده. رسیدن به آمار مولر برایم چالش بزرگی بود و هیچوقت فکر نمی‌کردم بتوانم آمار گلزنی او را بشکنم".

1754381

دیدگاه‌ها